Eerste ervaringen

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
janmetdoka
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 dec 2006, 22:12

Eerste ervaringen

#1 Bericht door janmetdoka »

Dag,

Eerst even voorstellen.

Mijn naam is Jan van Klink. Ik woon in Capelle aan den IJssel.
Sinds kort ben ik (aspirant) lid van de Veron (afdeling Rotterdam).
Voornaamste doelstellingen voor de nabije toekomst zijn leren, luisteren en uiteindelijk licenties halen.

Op dit forum ben ik attent gemaakt door Theo Postma (PA4TP). Die kende ik van een ander forum over een andere hobby die wij gezamenlijk hebben.

Theo heeft enige tijd geleden een nieuwe Kenwood Transceiver aangeschaft. Daarop zit ook de mogelijkheid om die via PC's en internettechnieken op afstand te bedienen. Na weken van intensief studeren en configureren was het gisteren dan eindelijk zover: De technieken werkten en ik mocht het voor het eerst proberen.

En dan maak je mee dat je als nieuw geinteresseerde mag werken vanuit Capelle aan den IJssel met een professionele set in Gasselternijveen. Aanvankelijk was er nog wat schroom, maar Meester Theo verzekerde me dat er weinig mis kon, zolang ik maar van de antennetuner af zou blijven. Ook zat hij er in zijn shack naast en zou desnoods even ingrijpen...

Nou, draaien dan maar. Even het rood wat uit het gezicht laten wegtrekken en eens voorzichtig de mogelijkheden verkennen. Al snel ontdekte ik dat het luisteren via een goede set en een echte antenne op een mast met voldoende vrij zicht, een wereld van verschil is t.o.v. het luisteren door een stukkie draad. De hele avond het ik alle beschikbare banden afgeluisterd en geoefend in het bedienen van de set. Alle het andere was even minder belangrijk.....

Deze ervaring smaakt naar meer: volgende stappen zullen zijn:

1) z.s.m. een contactavond van de afdeling bezoeken (Ik werk in volcontinudienst, dat past daardoor niet altijd)
2) studieboeken bestellen.
3) dit zeer interessante forum eens grondig doorlezen.

Het is misschien een wat fors verhaal om mee binnen te komen. Ik begrijp ehter dat Theo ook hier is wezen zoeken naar oplossingen om de afstandbediening werkend te krijgen. Dan is het ook sportief om U te laten weten hoe dat zijn nut heeft gehad. Mijn enthousiasme en fascinatie zijn er zeker niet minder om geworden.

Met vriendelijke groet, Jan van Klink.

Theo Postma
Berichten: 596
Lid geworden op: 26 aug 2005, 16:15
Locatie: Gasselternijveen
Contacteer:

#2 Bericht door Theo Postma »

Krijg er zo wat een brok van in mijn keel.
Maar dit bevestigt mijn idee, zo doe je het :D
Nieuwe mensen intreseren voor onze hobby.
Niet lullen maar doen, en zichtbaar maken, dat het wat genereerd.

Het nieuwe audio proggie heb ik aan de loop Jan, de mic doet het nu ook :D

Groeten,
Theo
Welkom op dit forum :D
Heb niets meer te vertellen, hoor en wederhoor.
Da die da

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2565
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

#3 Bericht door PA5COR »

Welkom Jan ;)

Ook al besmet met het radiovirus dusssss :D

Hulde aan Theo voor de hulp aan jou, en ik wens je veel succes met de verdere stappen op het pad van radio zendamateur in alle facetten die het biedt, en wie weet komen we elkaar nog tegen op een of andere frequentie ;)

73,
Cor

Gebruikersavatar
wbeekman
Berichten: 1184
Lid geworden op: 17 okt 2005, 14:27
Locatie: Amersfoort / Regio 03

#4 Bericht door wbeekman »

He Jan, en welkom op de banden als zend-amateur.

Begrijp heel goed dat vol-continue werken problemen geeft met het bezoeken van de afdelingsvergaderingen, maar het is een leuke hobby
en heb ook nooit spijt gehad dat ik met het virus ben besmet geraakt.

Wens je veel suc6 en plezier in de unieke kring van vrienden , die je zend en/of radioamateur noemt.

P.S. oorspronkelijk afkomstig uit de regio Rotjeknor... hihihi
Wim

73 de NL4509 / PA3AGZ
QTH: Amersfoort - R03 - JO22QD
Lid van: VERON, OTC en IPARC

Gebruikersavatar
PH7CW
Berichten: 195
Lid geworden op: 30 aug 2006, 14:18

#5 Bericht door PH7CW »

Hallo Jan,

Welkom, je hebt op een leuke manier kennis gemaakt met de hobby. :)

Theo, m'n complimenten, zo kun je idd eenvoudig de mensen laten ervaren wat onze hobby in kan houden.
73,Erik

Plaats reactie