PA1JVS

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PA1JVS
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 mei 2005, 22:31
Locatie: lekkerkerk
Contacteer:

PA1JVS

#1 Bericht door PA1JVS »

Ik ben 30 jaar oud woonachtig in een mooi gebied in Zuid-Holland.
Mijn eerste kennismaking met de hobby was op de MTS Christiaan Huygens. Het station was PI5CHS dacht ik. Daar heb ik toen wat aan packetradio gedaan. Ik heb daarna op de THRijswijk gezeten en alleen bezig geweest met ontvangen maar nooit met zenden. Z'n 4 jaar geleden heb ik het boek gekocht met de stof voor de C-machtiging. Toen heb ook examen gedaan. Maar leren in de zon van Curacao werkt niet echt. Dus toen had ik een vraagje te veel fout. In het begin van dit jaar kreeg ik een partij Condor 16 mobs. Toen heb ik besloten om in april 2005 op te komen voor examen F. En dit heb ik met goed gevolg gedaan. Direct daarna heb ik mijn call aangevraagd. Voorlopig ben ik alleen actief op de 2m met natuurlijk een Condor 16. En in de loop van de tijd wil ik ook actief zijn op de andere banden. Ik ben ook werkzaam in het vak electronica. Na een aantal werkgevers gehad te hebben. Heb ik besloten om een ingineursbureau te beginnen.

PA3GVQ
Berichten: 105
Lid geworden op: 24 apr 2005, 19:53

#2 Bericht door PA3GVQ »

Kijk weer een ex-huygens man als zendamateur erbij. Ik heb ook de nodige uren door gebracht in het telecom lokaal op de 7e verdieping en de nodige antennes op het dak gezet.

Ik vind het best leuk om te horen hoeveel amateus in een ruime straal rondom Rotterdam door PI5CH in de hobby actief zijn geworden.

Groeten,

Edwin PA3GVQ

PA1JVS
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 mei 2005, 22:31
Locatie: lekkerkerk
Contacteer:

#3 Bericht door PA1JVS »

Ik zelf ben nooit het dak opgeweest. Het zendhok was op de 7e verdieping. De antennes bovenop de 8e verdieping. Mij iets te hoog.
Vanaf 1991 tot 1994 heb ik rondgelopen op de mts. De heer Schepers (gaf telecom) was toen de verantwoordelijke over PI5CH. Die zal je ook wel kennen

mvg PA1JVS
Sjaak

PA3GVQ
Berichten: 105
Lid geworden op: 24 apr 2005, 19:53

#4 Bericht door PA3GVQ »

Hallo Sjaak,

Helaas hebben wij nooit foto's gemaakt van de antennes op het dak en de spullen in het hok op de 7e verdieping voor dat het leeraren kamer werd.

Daarna is alles verhuist naast het praktijklokaal. We hebben in de jaren wat antennes opgehangen. Regelmatig ging er weer wat kapot op die hoogte. Ik spreek nog regelematig amateurs met roots op PI5CH op de repeater van Rotterdam en allemaal hebben ze er een prima schooltijd gehad.

Wisse Scheper ken ik natuurlijk nog, ik ben alleen zijn call vergeten. Ik heb zelf nog lessen telecom gehad van Dhr. de Jong PA3AEQ en natuurlijk analoge techniek van Dhr. van der Rijst. Ook heb ik nog af en toe contact met Cees PA2CVH die toen directeur was en mij eigenlijk zo gek heeft gekregen om naar de VERON avonden te komen.

Ik moet zeggen een prachtige tijd en vooral het aan de praat krijgen van packet radio samen met mijn klasgenoot Rob was een leuk project.

73, Edwin

Gebruikersavatar
MarityS
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mar 2006, 13:16
Locatie: Hoekse Waard
Contacteer:

#5 Bericht door MarityS »

Ik zit nu op de ROC Zadkine, en zijn er spullen van de bethemstraat naar onze locatie gekomen, en daar zitten ook wat Zend-spul bij.

Ik heb inmiddels de spullen thuis, en ben wat aan het vogelen ermee.

Ik wil wat meer informatie over dit, en of er nog baycom-gebruikers zijn.
De (oude) call van deze locatie is PI5ZAD, en die gebruik ik voor packet- verkeer op baycom (geen andere gebruikers) en op Digi-ned. Ik ben al gehoord in duitsland, dus dat is al een hele vooruitgang.

Ik wil in contact komen met zend-amateurs om verder te komen met deze hobby... en misschien hebben ze zin om met mij een qso'tje te hebben...

greetz,
PI5ZAD

PA3GVQ
Berichten: 105
Lid geworden op: 24 apr 2005, 19:53

#6 Bericht door PA3GVQ »

Hi MarityS,

Leuk om te lezen dat het Zadkine weer bezig is met het amateurstation.
Ik heb jaren lang PI5CH op de toenmalige Christiaan Huygensschool in de lucht gebracht.

Ik zou zeggen als je tijd en zin hebt kom eens langs op de zendamateuravonden in Rotterdam, daar ben je altijd welkom. Mogelijk dat we daar veel van jou vragen onder het genot van een drankje kunnen bespreken.

Kijk voor meer info op http://www.pi4rtd.nl

Groeten en succes

Edwin PA3GVQ
Voorzitter afd. Rotterdam

Gebruikersavatar
MarityS
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mar 2006, 13:16
Locatie: Hoekse Waard
Contacteer:

#7 Bericht door MarityS »

Hallo Edwin,

Ik zie dat je ook de secretaris bent van de Jota/joti.

Dat is wel leuk, want ik ben hierin geïnteresseert geraakt door de jota/joti evenementen in dordt, in jeugddorp. Ik woon nu in de hoekse waard en de scouting waar ik nu op zit, doet niet mee aan de jota/joti (geen materiaal en kennis.), maar de scouting puttershoek, waar ook tevens de veron zit (a52), doet er wel aan mee..

Dus zou het wel leuk zijn om dit jaar mee te doen met jota/joti.

P.S.: Ik zit al een tijdje op aprs onder de call van school, PI5ZAD. Je kan misschien wel een keer een afspraak maken voor een QSO´tje op de 2m of 70cm band. Ik heb de frequentie van rotterdam al in de zender geprogrammeerd.

Groeten, Martijn

Gebruikersavatar
PE1PUP
Berichten: 261
Lid geworden op: 16 mei 2005, 18:10
Roepletters: PE1PUP
Locatie: Culemborg (Gelderland)

Welkom.

#8 Bericht door PE1PUP »

Hi JVS,

Leuk om hier iemand van de TH-Rijswijk te ontmoeten. Daar ben ik zel ook afgestudeerd, echter wel 10 jaar eerder... (Ik voel me ineens zooooo oud... )

Een warm welkom vanuit Culemborg, Johan / PE1PUP.
________________________________________
Johan Evers (PE1PUP) QTH: Culemborg
Voorzitter/Webmaster VERON afdeling A29 Nieuwgein
Zie: http://a29.veron.nl/
________________________________________

PA1JVS
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 mei 2005, 22:31
Locatie: lekkerkerk
Contacteer:

Re: Welkom.

#9 Bericht door PA1JVS »

Goede HTS de THRijswijk daar heb ik nooit spijt van gehad.
mvg PA1JVS

Plaats reactie