CQ DX.. Dit is de PD0DH!

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PD0DH
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jan 2009, 08:58
Roepletters: PD0DH
Locatie: Vlaardingen

CQ DX.. Dit is de PD0DH!

#1 Bericht door PD0DH »

Hallo,

Hier een berichtje van Robert de PD0DH. Heb al geruime tijd mijn N-licentie en heb daar in het begin weinig mee gedaan. Maar het tij is gekeerd! Ben nu in het bezit van een 2 mtr mobielset voor in de auto en een basis HF/VHF set voor de shack. Nadeel is dat ik slechts een stukje draad heb hangen waarmee ik beperkt kan ontvangen (en zenden op 40 mtr). Maar er zijn reeds gesprekken met de VvE gevoerd voor het plaatsen van een antenne op het dak.

Mijn interesses liggen vooral bij de digitale modi zoals SSTV, BPSK, RTTY en overige "rare" soorten zoals Hell en MFSK. Ook vind ik de ISS erg interessant op 145.800 Mhz.

Ben ook jarenlang SWL`er geweest en heb inmiddels een behoorlijk logboek van de ontvangen stations. Als de antenne eenmaal op het dak staat, gaat het echte werk beginnen!

Groeten en tot snel..

Robert
PD0DH
Icom IC-7400 - Icom IC-251 - RTL-SDR stick

Arie
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 dec 2008, 23:48
Locatie: Barendrecht

#2 Bericht door Arie »

Harstikke leuk Robert, misschien eens tot werkens.
Succes.
Arie "pa3dgg"

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2564
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

#3 Bericht door PA5COR »

Schelt een letter met mijn oude call vroegah :D ( Haagse afkomst...)
PD0DBH

Welkom. en met de mogelijkheden op de korte golf erbij kun je je hart ophalen ;)

Succes,

Cor ;)

KI6APR
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 okt 2008, 01:40
Locatie: Woodland, California

#4 Bericht door KI6APR »

Robert,

Als je al lang geleden als SWL bent begonnen zal je wel al voldoende afweten van propagatie en dergelijke. Heb je ook iets gedaan met telex in het verre verleden zoals ik dat ook heb gedaan? Of misschien meer recent zodat je de computer kon gebruiken. Je vertelde immers zelf dat je geinteresseerd bent in data en image modes.

In ieder geval veel succes met de plaatsing van de antenne zodat het echte werk kan beginnen.

Jan
Laatst gewijzigd door KI6APR op 03 feb 2009, 04:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Voorheen PA0PWR, nu KI6APR

PD0DH
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jan 2009, 08:58
Roepletters: PD0DH
Locatie: Vlaardingen

#5 Bericht door PD0DH »

Hallo Mede-knutselaars,

Dank voor het warme onthaal!

HF met alle voor- en nadelen zijn mij zeker bekend!

Ik ben vooral bezig geweest met SSTV en CW op de computer. Ik heb door de jaren heen zo`n 6 tot 8000 plaatjes per jaar ontvangen. En dan zijn de meeste dubbele er wel uit. Verder is "telex" een heel ruim begrip. Ik ben een 100% stopcontact-amateur en de computer is mijn grootste vriend naast de HF set.

Zoals eerder aangegeven is het nu de hobby om de "perfecte" antenne te zoeken en zelf te maken. ZS6BKW, G5RV.. Weet jij het??

Groeten,


Robert
Icom IC-7400 - Icom IC-251 - RTL-SDR stick

PD0DH
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jan 2009, 08:58
Roepletters: PD0DH
Locatie: Vlaardingen

Re: CQ DX.. Dit is de PD0DH!

#6 Bericht door PD0DH »

Oei...

Mijn laatste bericht is van 2009! Het wordt weer tijd om nieuwe berichten te plaatsen.

Ik zeg toch sorry..

Robert
Icom IC-7400 - Icom IC-251 - RTL-SDR stick

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6270
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: CQ DX.. Dit is de PD0DH!

#7 Bericht door PA3DAT »

Kijk, hebben we niet 6 jaar voor niets zitten wachten! Daar is ie weer.... :mrgreen:

Welkom terug. Hoe is dat met die antennes en de VvE afgelopen?
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

PD0DH
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jan 2009, 08:58
Roepletters: PD0DH
Locatie: Vlaardingen

Re: CQ DX.. Dit is de PD0DH!

#8 Bericht door PD0DH »

Dank!

Inmiddels is duidelijk dat er een paar rotte schoorstenen op het dak staan. Medio 2016 worden deze opgeknapt door de VvE. Dit houdt in dat tot die tijd niks gemonteerd mag worden wegens instortingsgevaar, en nadien mag er niks aan worden gemonteerd omdat ze dan net zijn opgeknapt.

En nee, verhuizen is ook niet echt een oplossing omdat mijn huis "onder water staat". Dan moet ik een redelijk aantal IC-7800`s weggeven om een huis met een tuin te kunnen kopen.

We ploeteren voort...
Icom IC-7400 - Icom IC-251 - RTL-SDR stick

Plaats reactie