PA0ETE hier

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

PA0ETE hier

#1 Bericht door PA0ETE »

Ik zal mij even voorstellen. Naam is John, ik kom uit Amersfoort. Tussen 1976 en eind jaren tachtig ben ik als zendamateur tamelijk actief geweest. Ik heb heel veel lokaal op 2 m zitten kletsen (de Soepronde zal enkele mensen nog wel wat zeggen), maar ik heb daarnaast dingen gedaan van 160 m tot aan 70 cm. Diverse apparatuur die ik gebruikt heb was zelfbouw. Onder andere een ATV-zender voor 70, diverse apparatuur voor RTTY, maar ook meerdere (naar huidige maatstaven eenvoudige) transceivers. Ook heb ik een bakenzendertje gebouwd op 28,302 MHz, dat sinds 1988 in de lucht is onder de call PI7ETE.

De klad kwam erin toen ik mijn hobby als beroep ging uitoefenen. Sinds 1986 ben ik zes jaar lang ontwikkelaar van elektronicaproducten geweest. Sinds 14 jaar werk ik als journalist, eerst part-time, nu vrijwel full-time. Ik ben ruim 12 jaar redacteur geweest van het helaas ter ziele gegane blad RAM.

Na een pauze van ongeveer 1988 tot aan voorjaar 2005, ben ik sinds een jaar dus weer actief. Meest op 2 meter, maar ik heb een zwak voor morse en ben van plan de telegrafie weer op te pakken.

Sinds begin 2006 heb ik een website, waar ik een verzameling van artikelen op aan het plaatsen ben, die ik in de loop der jaren over het zendamateurisme en aanverwante onderwerpen heb geschreven. Deze is te vinden op www.pa0ete.nl
Laatst gewijzigd door PA0ETE op 26 feb 2006, 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Gebruikersavatar
ON3PCO
Berichten: 64
Lid geworden op: 19 dec 2005, 12:40
Locatie: Riemst - BELGIE
Contacteer:

'Zuiden roept Noorden des lands ...'

#2 Bericht door ON3PCO »

Hallo beste John,

leuke site heb je ... vooral van het artikel omtrent het (laatste) CW-examen heb ik genoten.

Veel plezier op zendamateur.com en wellicht spreken wij elkaar eens op een van de banden,
73's,

Paul - ON3PCO
a Dutchman in Belgium
... ik ben niet, maar ik word ...

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

#3 Bericht door PA0ETE »

Dank je Paul. Ik ben nog volop bezig om de site verder uit te breiden. Zoals ik ook bij het artikel heb staan was dat laatste morse-examen inderdaad een onvergetelijke ervaring. Ik was er samen met degene (een voormalig radio-officier) die mij destijds morse heeft geleerd, en met wie ik een jaar voor mijn morse-examen samen naar het C-examen ben geweest. Ik had op het moment van dat laatste examen trouwens nog geen idee dat ik ooit weer met de radiohobby zou gaan beginnen. :-)

Plaats reactie