Intro

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2564
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Intro

#1 Bericht door PA5COR »

Eerst maar een intoductie voor ik het weer vergeet ;).

Gelicenseerd sinds voorjaar 1977 toen als PD0-DBH.
Meer aan het bouwen/modificeren en antennes maken als verbindingen maken.

De nodige transcievers gehad, FT 221 R, FT 225 RD, niew Mutec achtig frontend homemade, diverse homemade transverters 70 cm, 23 cm etc.

Nu de FT 847 met Collins filters sinds 7 1/2 jaar, een FT 100 sinds en paar maanden met AM filter.

De nodige porto's Kenwood TH F 7E, Icom Q7, en een goed ingerichte shack welke nu alleen dient voor de soldeer hobby.

De zendapparatuur staat nu onder in de woonkamer :), met de gereviseerde Heathkit SB-1000.

Antennetuner is de FC-20 autotuner die op beide sets past met CAT kabel.
MC 80 micro, met W2IHY bouwpakket audio equaliser/noisegate.

In de Hyundai H200 bus die ik prive gebruik zit nog een iets gemodificeerde Alinco DR 605 2/70 dualbander.

Antenne's nu, sinds mijn rugproblemen, zijn fabrieks antenne's gemonteerd op een homemade RVS antennemast op het dak.

Dat scheelt onderhoud :)
Diamond X510N
Flexayagi 23 elements voor 70
Flexayagi 11 elements voor 2

Deze antenne's worden gevoed via Ecoflex 15 coax, en N connectors.
Voor 2 een homemade P.A met de 2 x Mrf 247, goed voor 150 - 180 watt out.

Voor 6 meter een homebrew 3 elements met aircom+ coax.
H.F is een Fritzel FD-4 met AMA 83 balun, 12 meter hoog, en aircom+ coax.

Verder nog een diamond discone voor de porto, een Imax 2000 met groundradialen pakket welke goed valt in te tunen van 19 tot 30 Mhz, en daarmee mooi een vertical is voor de 15 tot en met 10 meter band.

Heathkit SB-1000 P.A gereviseerd voor H.F, meestal gebruikt met gereduceerde output, maar goed voor 1000 watt P.E.P.

Geen DX man, meer in techniek en ragchewing :)

Met de "D" machtiging en de toenmalige 2 x 12 elements gestackte antenne's op 2 meter heel Europa met 15 watt FM gewerkt, en nadien met 25 watt SSB op 2 en 70.

Nu een luisteraar die u en dan verbindingen maakt op de banden, luisteren doe ik meer.
2 en 70, met 6 meter zijn nog steeds mijn meest geliefde stekjes, hoewel H.F. ook mijn aandacht heeft.

73,

Cor

Plaats reactie