Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Bericht
Auteur
pe1ioc
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 mar 2010, 14:50
Locatie: Z.O.Drenthe

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#121 Bericht door pe1ioc »

@ Mario

Hoewel ik in een eerdere posting van je heb gelezen dat je niet enthousiast bent om ‘ gezocht / gevraagd’ advertenties in de site te krijgen heb ik toch de stoute schoenen aangetrokken en heb een aantal teksten met die strekking in jouw rubriek ex-army-dump neergezet...
WANT
zoeken en vinden ( onze bijbel zei het reeds ) is nu juist een essentieel onderdeel van onze radio surplus hobby !

Voorstel aan soortgelijke army green enthousiastelingen :
* als we nu allemaal voor gezocht advertenties bij de vraagprijs 1 euro blijven invullen zoals tot nu toe het geval is dan is de strekking snel duidelijk en blijft de site strak universeel in uiterlijk ..*

Waarvan akte :mrgreen:

Groeten uit Drentheland,

Tjerk, PE1IOC
Zendamateurs doen ‘het’ draadloos.. :mrgreen:

Gebruikersavatar
PD7HB
Berichten: 348
Lid geworden op: 21 aug 2016, 17:28
Roepletters: PD7HB
Locatie: Zaanstad

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#122 Bericht door PD7HB »

Helaas komen er geen advertenties bij. Op Marktplaats zoeken op merk bv Yaesu, Kenwood of Icom geeft veel nieuwe advertenties. Ik krijg het idee dat men het niet weet te vinden.
Icom 7300, Icom 7100 met LDG IT-100 tuner, Icom ID-5100, Icom IC-E92D

on4avt
Berichten: 1501
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:48

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#123 Bericht door on4avt »

Ik vind het wel, net een microfoon gekocht voor een K2, zocht ik al een tijdje ! Goed!

PA0NCR
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 mei 2007, 22:17
Locatie: Nieuwkoop

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#124 Bericht door PA0NCR »

Door een van onze afdelingsleden werd ik gewezen op Hamplace.nl. Deze site lijkt erg veel op de door velen zo gewaardeerde, maar helaas verdwenen speciale rubriek van tweedehands destijds.

Gebruikersavatar
PD7HB
Berichten: 348
Lid geworden op: 21 aug 2016, 17:28
Roepletters: PD7HB
Locatie: Zaanstad

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#125 Bericht door PD7HB »

zendamateur-marktplaats.nl of hamplace.nl ik weet het niet maar zoals 2dehands.nl was gaat het zeker niet worden. Kijk eens op de hier veel besproken site zendamateur-marktplaats.nl en klik op nieuwe advertenties, er komt gewoon niets bij. Helaas, maar het lijkt wel of alle adverteerders die vroeger op 2dehands.nl en .be hun spullen aanboden van de aardbol zijn verdwenen.
Icom 7300, Icom 7100 met LDG IT-100 tuner, Icom ID-5100, Icom IC-E92D

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#126 Bericht door andre »

Voor zover ik weet heeft zamp (zendamateur-makplaats.nl) zich uitsluitend hier gepromoot. Dat geeft dan natuurlijk een grote beperking in de aanloop/aanvoer van nieuwe gebruikers. Daarbij komt dat het nu hartje zomer is, pruimentijd dus. Ook zie ik best wel veel HAM spullen op MP verschijnen. Meer als voorheen dus..
Ik denk zelf dat het nog even tijd nodig heeft, en hoe meer er over gesproken wordt, hoe actiever het wordt...

De tijd zal het leren...
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

pe1ioc
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 mar 2010, 14:50
Locatie: Z.O.Drenthe

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#127 Bericht door pe1ioc »

Als liefhebber van ex- groen legerspul zie ik dat de ex-army dump rubriek in verhouding tot de rest op dit moment op marktplaats-zendamateur nog het grootste aantal ‘ aanbiedingen ‘ heeft.
Gelukkig maar want op MP is het snel verdwenen tussen de overige spullen en moet je eerst ik weet niet hoeveel beeldschermen door ( o.k...zoekfunctie kan natuurlijk ook.. )
Jammer dat op MP dus alles op de grote hoop moet :(

Zendamateur-marktplaats; het zal z’n tijd moeten hebben, net als 2de hands.nl , kan me herinneren dat het hier in het begin ook maar mondjesmaat van start ging.
Weinig aktiviteit ( zie boven ) .. tja, vakantietijd , maar wie wil nu graag bij deze temperaturen in de shack zitten ? ( geluksvogels met airco dan daargelaten ). Groeten uit Drenthe,

Tjerk
PE1IOC
Zendamateurs doen ‘het’ draadloos.. :mrgreen:

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4527
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#128 Bericht door PE1PQX »

Wat mij eigenlijk tegen houd om te adverteren op verkoopsites als marktplaats, 2ehands etc. is dat ik één keer mijn TS430s met AT-250 had aangeboden met de melding 'alleen verkoop aan registratiehouders' en hoop geurineer over me heen kreeg.... niet te zuinig.

Kort verhaal, lang: https://www.pe1pqx.eu/index.php/home/mi ... apparatuur


Verder Mario veel succes, maar of ik er gebruik van ga maken... de tijd zal het leren, maar nu nog even niet.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#129 Bericht door PA0ETE »

PE1PQX schreef:Wat mij eigenlijk tegen houd om te adverteren op verkoopsites als marktplaats, 2ehands etc. is dat ik één keer mijn TS430s met AT-250 had aangeboden met de melding 'alleen verkoop aan registratiehouders' en hoop geurineer over me heen kreeg.... niet te zuinig.

Kort verhaal, lang: https://www.pe1pqx.eu/index.php/home/mi ... apparatuur


Verder Mario veel succes, maar of ik er gebruik van ga maken... de tijd zal het leren, maar nu nog even niet.
Gewoon niet veel woorden aan besteden. Degene die het apparaat verkoopt, bepaalt de voorwaarden waaronder dat gebeurt. Als je alleen aan N-amateurs wil verkopen of alleen aan iemand die handelaar is, hoef je dat niet uit te leggen. Als je zegt dat je aan iedereen verkoopt vallen er waarschijnlijk weer meerdere mensen over de prijs die je er voor wilt hebben :D

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4527
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#130 Bericht door PE1PQX »

Het ging me niet zozeer om de prijs (iemand die het meeste bied is de gelukkige, mits registratie :wink: ) maar het gedoe er omheen heb ik geen belang bij.
De TS-430s kost me nu niets, hooguit een beetje ruimte op de plank.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#131 Bericht door PA0ETE »

Het is het fenomeen dat Onno Benschop VK6FLAB (Onno woonde ooit een lange tijd in Nederland) deze week in zijn column beschrijft. In het Engels noemen ze dat "gate-keeping".

In het Engels dus:

One of the recurring topics in my experience of amateur radio is that associated with people who use the hobby as an excuse to sow discontent. That comes in many forms, at the extreme end it's harassment, but it also comes in the form of gatekeepers and nay-sayers.

It's important to realise that while this behaviour is not limited to amateur radio, we seem to have more than our fair share of the negative element.

When you come into this community, all bright-eyed, excited, willing to learn, you might be astonished just how negative some community members can be. You might pick up a special friend who follows you around, either on-air, or on-line, rarely in real life, who makes it their mission to make your life a misery.

This behaviour manifests itself with statements about the unsuitability of your license, your equipment, your gender, your knowledge, your examination process, your chosen frequency, your selected mode, anything that's not to the liking of whomever challenged your existence.


Conclusie: in Australië is het onder amateurs nog een stuk meer geëscaleerd dan hier. Hopelijk is dat niet een voorbode van wat ons nog te wachten staat.

De hele column kun je hier lezen:

http://podcasts.itmaze.com.au/foundatio ... -radio.txt

en hier beluisteren:

http://podcasts.itmaze.com.au/foundatio ... -radio.mp3

(N.b. ik overweeg om de hele column deze week voor mijn podcast naar het Nederlands te vertalen.)

Plaats reactie