ik moest me voorstellen....

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
raunchy
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 mei 2017, 10:46
Roepletters: PD9RCT

ik moest me voorstellen....

#1 Bericht door raunchy »

aangenaam Berend, 39j, RFDX lid en via hun cursus nu N licentie houder.
QTH in het midden van de NoordOostPolder.
ben nog met een mast bezig tot dan heb ik een sirio gainmaster met de coil onder de nokhoogte in de achtertuin. niet optimaal....
27mc baofeng en ft-817nd zijn mijn transceivers op dit moment maar we gaan nog mobiel met 11m 2m en 70cm. de dure basistransceiver zal nog ff moeten wachten.
me vrouw is ook met de cursus bezig en doet in assen examen en is dan ook N licentie houder.
dit alleen omdat ze het kan lol. en we dan geen radio's af hoeven sluiten of demonteren als 1 van ons er niet is.
PD9RCT/19RF534 73

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: ik moest me voorstellen....

#2 Bericht door PE2AAB »

Welkom op dit forum!
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: ik moest me voorstellen....

#3 Bericht door Bert_1 »

Welkom hier (en moeten is dwang :) ) maar ik vroeg af hoe je zo bij het zenden terecht was gekomen. Vaak gaat dat via scouting of bekenden bijvoorbeeld maar dat lijkt me hier niet het geval. Ik zag staan dat je via rfdx je cursus hebt gedaan en vroeg me af wat dat is. De website verschafte mij zo snel niet duidelijkheid, is het meer voor luisteramateurs of is het een soort Europese vereniging?
Bert

raunchy
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 mei 2017, 10:46
Roepletters: PD9RCT

Re: ik moest me voorstellen....

#4 Bericht door raunchy »

PE1KVL schreef:Welkom hier (en moeten is dwang :) ) maar ik vroeg af hoe je zo bij het zenden terecht was gekomen. Vaak gaat dat via scouting of bekenden bijvoorbeeld maar dat lijkt me hier niet het geval. Ik zag staan dat je via rfdx je cursus hebt gedaan en vroeg me af wat dat is. De website verschafte mij zo snel niet duidelijkheid, is het meer voor luisteramateurs of is het een soort Europese vereniging?
de rfdx is een nederlandse vereniging voor zendamateurs, 27mc, luisteramateurs en eigenlijk alle mensen die iets met radio hobby te maken hebben.
er zijn al meer dan 800 leden en de meeste van eigenlijk de laatste 2 jaar.een boel zendamateurs maar iedereen is gelijk. de vereniging groeit erg hard.
ik ben bij de hobby gekomen via de 27mc en omdat ik een aantal keer met zendamateurs te maken heb gehad.
jaren lang eigenlijk de hobby via de welbekende sites van veron vrza en hamnieuws gevolgd.
waarom ik niet met de hobby begonnen ben toen is eigenlijk simpel.
de veron en de vrza.
de opzet en vooral de wurggreep die deze 2 verenigingen op de hobby hebben vondt ik niet gezond.
de hobby moet vernieuwen en vooral verjongen maar ondanks dat de veron een leuke site heeft om naar te kijken.
komt het mij over dat de vereniging op de plekken waar het er om draait helemaal vast geroest is.
maarja ik ben niet hier om te klagen maar om te genieten van een hobby ;)
mijn 2 cent.

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: ik moest me voorstellen....

#5 Bericht door Bert_1 »

raunchy schreef: waarom ik niet met de hobby begonnen ben toen is eigenlijk simpel.
de veron en de vrza.
de opzet en vooral de wurggreep die deze 2 verenigingen op de hobby hebben vondt ik niet gezond.
de hobby moet vernieuwen en vooral verjongen maar ondanks dat de veron een leuke site heeft om naar te kijken.
komt het mij over dat de vereniging op de plekken waar het er om draait helemaal vast geroest is.
Ken je Dkars? Die is er ook nog maar een paar jaar en om precies dezelfde redenen als die jij opgeeft.
Bert

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: ik moest me voorstellen....

#6 Bericht door PE2AAB »

raunchy schreef: waarom ik niet met de hobby begonnen ben toen is eigenlijk simpel.
de veron en de vrza.
de opzet en vooral de wurggreep die deze 2 verenigingen op de hobby hebben vondt ik niet gezond.
de hobby moet vernieuwen en vooral verjongen maar ondanks dat de veron een leuke site heeft om naar te kijken.
komt het mij over dat de vereniging op de plekken waar het er om draait helemaal vast geroest is.
maarja ik ben niet hier om te klagen maar om te genieten van een hobby ;)
mijn 2 cent.
Dat is jammer. De beide verenigingen hebben mij destijds niet beïnvloed bij het kiezen voor deze hobby. Het is namelijk niet verplicht om je aan te sluiten bij een club.
Ik ben de hobby vooral gaan beoefenen omdat radio mij interesseerde.

Na verloop van tijd kun je dan alsnog aansluiten bij een verenging. Die zijn er veel meer als alleen de Veron en de VRZA.
Denk aan de DEC, KAR, NVRA, RCH, RFDX en ga maar door.

Maar goed; uiteindelijk heb je besloten om deze hobby te gaan beoefenen en dat is de enige juiste keus ;-)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

raunchy
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 mei 2017, 10:46
Roepletters: PD9RCT

Re: ik moest me voorstellen....

#7 Bericht door raunchy »

PE1KVL schreef:
raunchy schreef: waarom ik niet met de hobby begonnen ben toen is eigenlijk simpel.
de veron en de vrza.
de opzet en vooral de wurggreep die deze 2 verenigingen op de hobby hebben vondt ik niet gezond.
de hobby moet vernieuwen en vooral verjongen maar ondanks dat de veron een leuke site heeft om naar te kijken.
komt het mij over dat de vereniging op de plekken waar het er om draait helemaal vast geroest is.
Ken je Dkars? Die is er ook nog maar een paar jaar en om precies dezelfde redenen als die jij opgeeft.
dkars is nog niet echt een vereniging en de structuur trok me ook niet echt. maar zoals PE2AAB al zei er zijn er meer en ik heb er 1 gevonden ;)

Gebruikersavatar
PA0MJM
Berichten: 480
Lid geworden op: 15 sep 2005, 11:43
Roepletters: PA0MJM
Locatie: Oosterhout (Gld)

Re: ik moest me voorstellen....

#8 Bericht door PA0MJM »

Welkom Berend!

off topic (sorry kan het ff niet laten...)
Toch een andere mening er in slingeren

Versnippering en verzuiling is slecht voor de vuist die we allemaal gezamenlijk moeten maken naar de overheid.
Voor dat je het weet is zijn we weer brokken frequentiegebied kwijt via veilingen of andere besluiten.
Een eigen clubje is prima, maar onder 1 vlag. En niet 10 kleine vlaggetjes.

my 2 cents
73, Martin, PA0MJM
DXCC mixed (219), phone (192), digital (173), 40m (103), 30m (108), 20m (151), 17m (108), 15m (143), 12m (100), 10m (114) met een IC-735/IC-7300, 2 doublets van 2x9m en een multiband vertical en 100W

raunchy
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 mei 2017, 10:46
Roepletters: PD9RCT

Re: ik moest me voorstellen....

#9 Bericht door raunchy »

PA0MJM schreef:Welkom Berend!

off topic (sorry kan het ff niet laten...)
Toch een andere mening er in slingeren

Versnippering en verzuiling is slecht voor de vuist die we allemaal gezamenlijk moeten maken naar de overheid.
Voor dat je het weet is zijn we weer brokken frequentiegebied kwijt via veilingen of andere besluiten.
Een eigen clubje is prima, maar onder 1 vlag. En niet 10 kleine vlaggetjes.

my 2 cents
ben ik het helemaal mee eens Martin, maar niet onder de vlag van een rigide club als de veron die alleen in eigen belang schijnt te willen handelen.
my 2 cents.

Plaats reactie