Nieuw en aan het leren voor F

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7115
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Nieuw en aan het leren voor F

#16 Bericht door PE2AAB »

chantal31 schreef:Gisteren naar Vlaardingen geweest, voor zover wij kunnen zien ben ik geslaagd voor N met 3 fout en gezakt voor f met 17 fout.

En mijn vrouw is geslaagd voor beide, met 4 fout voor N en 8 fout voor F, krijgt ze dan ook allebei de licenties of alleen het hoogste F

De calls die wij willen gaan aanvragen zijn Pd5lh en ph5ct
Je kiest dan alleen voor de hoogste vergunning; F.

Theoretisch kan ze ook voor een N registratie kiezen maar dan zal ze zich ook moeten houden aan de eisen die voor een N geregistreerde gelden.

Als jij overigens gebruik wil maken van het spectrum en eisen toegewezen aan de F registrant mag je dat gewoon onder de call van je vrouw doen ;-)
(wel onder haar 'supervisie' uiteraard.)

Maar dat mag feitelijk iedereen.

Heel veel plezier nogmaals met deze mooie hobby!
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
Rene - pg3r
Berichten: 846
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:17
Roepletters: pg3r
Locatie: Rotterdam

Re: Nieuw en aan het leren voor F

#17 Bericht door Rene - pg3r »

chantal31 schreef:Gisteren naar Vlaardingen geweest, voor zover wij kunnen zien ben ik geslaagd voor N met 3 fout en gezakt voor f met 17 fout.

En mijn vrouw is geslaagd voor beide, met 4 fout voor N en 8 fout voor F, krijgt ze dan ook allebei de licenties of alleen het hoogste F

De calls die wij willen gaan aanvragen zijn Pd5lh en ph5ct
Van harte dames!

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: Nieuw en aan het leren voor F

#18 Bericht door PC1TK »

Alle Twee Harte gefeliciteerd ..
De mensen die Vorige week Woensdag examens deden in Assen konden donderdag hun Call al registreren .
Dus met een beetje geluk zijn jullie volgende week ook QRV …..

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7115
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Nieuw en aan het leren voor F

#19 Bericht door PE2AAB »

PC1TK schreef:Alle Twee Harte gefeliciteerd ..
De mensen die Vorige week Woensdag examens deden in Assen konden donderdag hun Call al registreren .
Dus met een beetje geluk zijn jullie volgende week ook QRV …..
:-)
Dan kunnen ze vanaf donderdag al QRV zijn. Zodra je je kunt registreren wordt de PDF op de site van AT gegenereerd en geplaatst. De papieren ‘handel’ is slechts een formaliteit. De te printen ‘registratie’ uit de PDF een rechtsgeldig document.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: Nieuw en aan het leren voor F

#20 Bericht door PC1TK »

PE2AAB schreef:
PC1TK schreef:Alle Twee Harte gefeliciteerd ..
De mensen die Vorige week Woensdag examens deden in Assen konden donderdag hun Call al registreren .
Dus met een beetje geluk zijn jullie volgende week ook QRV …..
:-)
Dan kunnen ze vanaf donderdag al QRV zijn. Zodra je je kunt registreren wordt de PDF op de site van AT gegenereerd en geplaatst. De papieren ‘handel’ is slechts een formaliteit. De te printen ‘registratie’ uit de PDF een rechtsgeldig document.
Klopt ! Alleen mijn vismaat kwam er even niet uit , dus die heb ik vrijdag geholpen en al hier zijn registratie uitgeprint ..
Dag naar het examen hadden wij zijn kantel mast(je) al geplaatst .
En kwam die week vaker bij hem op de koffie ( of thee) … die ik mocht op drinken in zijn shack .. terwijl hij natuurlijk uit kwam onder mijn Call ..

Net voor het Examen aan mocht ik hem een zelfgemaakte kaart van zijn 4 oudste kleinzoons overhandigen , waar in Opa succes word gewenst .
Na moet zeggen het heeft wel wat .. 65 geworden en je kleinkinderen wensen je succes met examen . Als dat geen boost is ??

.

Plaats reactie