Even voorstellen ON4RUA

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
ON4RUA
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:40

Even voorstellen ON4RUA

#1 Bericht door ON4RUA »

Dag Allen

Ik ben Ruben (ON4RUA) uit Zonhoven. Ik lees al een aantal jaar af en toe wat op dit forum en hoop nu ook eindelijk eens wat meer actief met deze hobby bezig te kunnen zijn.

Een jaar of 7 (denk ik) geleden slaagde ik voor het HAREC examen en heb sindsdien een call. Ik studeerde toen elektronica-ICT en het leek me erg leuk om mee bezig te zijn.
Na mijn studies ben ik eigenlijk helemaal de ICT toer op gegaan en is mijn elektronica kennis sterk verwaterd.

Sinds een tijdje kriebelt het echter om dit allemaal weer eens op te frissen en mijn vergunning ook eens echt te gaan gebruiken. Ik heb intussen ook een huis met tuin, waar wel plaats is voor wat antenne experimenten.
En een shack, die nu nog gevuld is met gereedschap voor de bouw, maar eigenlijk bijna afgewerkt is. Wat me vooral interessant lijkt zijn digitale modes. C.W. leren lijkt me ook wel een leuke uitdaging.

Door de jaren verzamelde ik ook al wat materiaal. Als tranciever heb ik een Icom IC-7000 met een MFJ-4125 voeding. En een Diamond X5000 antenne voor VHF/UHF. Voor HF hoop ik zelf wat te kunnen bouwen.

Wat ik me ook afvroeg is of jullie misschien al een goed boek of goede website kunnen aanraden om wat basis kennis op te frissen? Ik dacht misschien het UBA HAREC handboek? Intussen hoop ik een en ander te kunnen installeren om al wat te kunnen luisteren.

PA8MC
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 sep 2018, 09:48

Re: Even voorstellen ON4RUA

#2 Bericht door PA8MC »

Ik zou zeggen neem eens contact op met de sectie Midden Limburg van de UBA. Die jongens en meiskes gaan u zeker met raad en daad helpen:

https://www.on4mlb.be

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Even voorstellen ON4RUA

#3 Bericht door PE2AAB »

Welkom hier!!
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Geen belang
Berichten: 169
Lid geworden op: 30 okt 2017, 14:44

Re: Even voorstellen ON4RUA

#4 Bericht door Geen belang »

Dag Ruben,

Ik heb je nog niet gehoord op de banden.
Maar gaat vast nog wel eens gebeuren.

Groeten uit Leopoldsburg,

Bas - ON5HB.
Ja ik kan zeuren, ja ik zit vaak mis, ja ik leer bij....maar ik kan niet tegen papegaaien die niks kennen!

Bas - ON5HB.

Plaats reactie