Van California naar Nederland!

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
LiLaLonneke
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jun 2018, 19:11

Van California naar Nederland!

#1 Bericht door LiLaLonneke »

Hartelijk Maandag!
Mijn vriend (Rafael) is vanuit het zonnige California bij ons neergestreken in ons koude(re) Eindhoven.
En uiteraard heeft hij zijn apparatuur meegenomen. We zijn op zoek naar iemand in (de buurt van) Eindhoven die hem (ons) op weg kan helpen met de frequenties hier om hier opgestart te kunnen raken. Ontvangen lukt wel maar zenden niet.
Voor mij (Lonneke) is dit een hele nieuwe tak van sport maar ik kijk graag mee en leer graag!

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3348
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Van California naar Nederland!

#2 Bericht door Juul - PE0GJG »

Wat een overgang Lonneke voor je vriend. Helaas kan ik niet helpen, woon op de Veluwe en dus niet in de buurt van de Lichtstad. Maar je kunt wellicht kijken bij de lokale afd. van de VERON of VRZA. Effe Google-n…….

Wat zijn z'n call letters? En Californie is groot, waar vandaan? Ben er nl een aantal keren geweest. Veelal L.A en Monterey.


Enfin, sukses hoor,

groet,

Juul - PE0GJG
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Van California naar Nederland!

#3 Bericht door PE2AAB »

Hoi Lonneke,

Welkom in de regio!

Ik woon in Aalst. Vlak bij dus. Wellicht heb je een emailadres (stuur maar via een PB) waarop ik wat info over de lokale Veron afdeling kan sturen? Ook voor andere hulp is er hier een enthausiast team zendamateurs!

Rick
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PD0JDG
Berichten: 496
Lid geworden op: 18 okt 2011, 00:27
Roepletters: PD0JDG
Locatie: Parijs

Re: Van California naar Nederland!

#4 Bericht door PD0JDG »

Hallo Lonneke,

De regels zijn als volgt:

Als Nederlands ingezetene moet je een Nederlandse registratie hebben. De Amerikaanse licenties voor "General", "Advanced" en "Extra" zijn enkel te gebruiken als je tijdelijk in Nederland verblijft.

Zie ook http://www.arrl.org/cept

Classes of License/Operation
There are two levels of reciprocity with the European Community under what is known as CEPT:

Full reciprocal operating privileges are accorded to US Amateur Extra and Advanced class licensees under T/R 61-01.

Limited reciprocal operating privileges are accorded to US General class licensees in European countries that have adopted ECC Recommendation (05)06.

There is no equivalent CEPT class for the US Technician or Novice license, therefore a US Technician or Novice licensee is not eligible to operate under CEPT reciprocity.

Met andere woorden:
Extra en Advanced class zijn equivalent met de Nederlandse "Full" registratie.
General class is equivalent met de Nederlandse "Novice" registratie.
Technician class heeft geen equivalant in Nederland.

Frekwenties voor Nederlands gebruik voor F(ull) en N(ovice) registraties zijn hier in hoofdstuk 3 te vinden:

https://www.agentschaptelecom.nl/binari ... ebruik.pdf

Succes en groeten uit Californie,

Jaap, KK6LMJ

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2493
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Van California naar Nederland!

#5 Bericht door PA3DJS »

hallo Lonneke,

Ik heb je een PB gestuurd met wat info en links (vergelijkbaar met de info van Jaap).

LiLaLonneke
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jun 2018, 19:11

Re: Van California naar Nederland!

#6 Bericht door LiLaLonneke »

Hartelijk Dinsdag!
Dankjullie wel voor de tips!

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6253
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Van California naar Nederland!

#7 Bericht door PA3DAT »

Maar wat is nou zijn callsign, Lonneke?
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

PE1LGW
Berichten: 973
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:29
Roepletters: pe1lgw
Locatie: eindhoven

Re: Van California naar Nederland!

#8 Bericht door PE1LGW »

Zoals Rick al aangaf hebben we in Eindhoven een afdeling zitten van de Veron.
Je kan via internet de agenda terug vinden van de bijeenkomsten van de Veron afdeling A13 (Eindhoven).
Je bent daar altijd welkom, om daar een keer langs te komen.
Deze bijeenkomsen zijn om de twee weken, op de maadagen.

Om daar vragen te stellen dan wel hulp te krijgen, of contact te leggen met andere amateurs.

Mvg pe1lgw
Condor 3000, Icom7000 IC2 E, IC25, FT270, FT11, RS9044, Teleport 9, Kenwood TR2400, TMG 707, Diamond x30, realistic 2005 scanner, home made J antenne. tevens rust huis voor T813 sets, Boafeng UV-5R, TYT UV3R, DVB sticky SDR, Nokia Mobira, Philips FM1000, Yeasu vx3, ft817.
"Nescius omnium curiosus sum" (Ik weet niets maar ben nieuwsgierig naar alles).

LiLaLonneke
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jun 2018, 19:11

Re: Van California naar Nederland!

#9 Bericht door LiLaLonneke »

Hello Fellow Dutch Ham Radio operators

This is Rafael himself writing this message and reply "My apologies for not being able to write in dutch yet but I intend to learn"

First I like to thank all of you who have replied above. I was fortunate enough to have gone to a local Veron Local meeting in Eindhoven this past Monday. I had the pleasure of meeting Berry and Rolph of the radio group meet. The were a wealth of information and help. I will privately message you PE1LGW for a few more questions that I have. For anyone wanting to connect with me feel free to email me directly at viscara@ G mail.com My call sign and profile can be
found at QRZ.com also under my U.S. call sign KM60DD

73's to all here
Rafael
Eindhoven Netherlands.

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2493
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Van California naar Nederland!

#10 Bericht door PA3DJS »

Hallo Rafael (en Lonneke),

Ik heb je een PB gestuurd m.b.t. je callsign (zie "nieuwe berichten" in dit forum).
I sent you a Personal Message regarding you callsign (check "nieuwe berichten" inside this forum).

Plaats reactie