Wijziging call

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
on4ged
Berichten: 331
Lid geworden op: 05 aug 2014, 16:34
Roepletters: ON4GED
Locatie: Waarloos -be
Contacteer:

Wijziging call

#1 Bericht door on4ged »

Mededeling wijziging call.

Ik wil hier gewoon even melden dat mijn call on1byn onlangs gewijzigd werd naar on4ged.
Hier op het forum zijn mijn (eerder beperkte) bijdragen wel gebleven, alleen de naam werd aangepast.
Ook mijn e-mail adres is aangepast. Het oude e-mail adres zal kortelings buiten dienst gesteld worden.

In de toekomst ga ik meer richting HF banden gaan (waar ik nu volledig nieuw en leek ben). Maar het opstarten gaat gepaard met massa's vragen waarvoor ik nu oplossingen aan het zoeken ben. Voornamelijk op antennevlak. Er zal flink wat gestudeerd en geknutseld moeten worden.

73 de on4ged
73 de on4ged - Günther
https://www.qrzcq.com/call/ON4GED

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Wijziging call

#2 Bericht door PE2AAB »

on4ged schreef:Mededeling wijziging call.

Ik wil hier gewoon even melden dat mijn call on1byn onlangs gewijzigd werd naar on4ged.
Hier op het forum zijn mijn bijdragen wel gebleven, alleen de naam werd aangepast.
Ook mijn e-mail adres is aangepast. Het oude e-mail adres zal kortelings buiten dienst gesteld worden.

In de toekomst ga ik meer richting HF banden gaan (waar ik nu volledig nieuw en leek ben). Maar het opstarten gaat gepaard met massa's vragen waarvoor ik nu oplossingen aan het zoeken ben. Voornamelijk op antennevlak. Er zal flink wat gestudeerd en geknutseld moeten worden.

73 de on4ged
Proficiat! (ik neem aan dat de wijziging te maken heeft met het behalen van een examen?)
Je onderschrift geeft de oude call nog aan :-)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

on4ged
Berichten: 331
Lid geworden op: 05 aug 2014, 16:34
Roepletters: ON4GED
Locatie: Waarloos -be
Contacteer:

Re: Wijziging call

#3 Bericht door on4ged »

PE2AAB schreef: Proficiat! (ik neem aan dat de wijziging te maken heeft met het behalen van een examen?)
Je onderschrift geeft de oude call nog aan :-)
Neen, ik heb geen nieuw examen behaald, maar sinds het afschaffen van de morseproef is mijn B vergunning automatisch omgezet geworden naar een A-vergunning (HAREC). Maar daar ben ik pas jaren vele later achter gekomen omdat ik heel lang zo goed als niet meer actief geweest ben (zo'n 15 à 20 jaar). Nu neem ik de draad weer op, maar het was me niet duidelijk of ik met mijn on1 ook op de HF-banden mocht. Ik kreeg vele verschillende en onduidelijk antwoorden. De ene zei dat mag, de andere zei ja maar ..... met een wijziging v.d. call, enzovoort. Ik heb dan maar het zekere voor het onzekere genomen en een call-wijziging gevraagd.

Toch bedankt voor de goed bedoelde wensen, en wat dat onderschrift betreft, dat heb ik over het hoofd gezien.
Dat zal ik dan nog even moeten aanpassen.

Groeten

73 de on4ged
73 de on4ged - Günther
https://www.qrzcq.com/call/ON4GED

ON5ZZ
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 mei 2011, 19:55

Re: Wijziging call

#4 Bericht door ON5ZZ »

Vroeger mocht het niet, nu wel.De ON1 prefix is fel begeerd op HF :wink:
Hf:Icom 7300 ant endfed 8band
VHF/UHF :Icom 9700 ant v2000
Mobiel: tyt 9800
Portable: baofengs
CW freak
APRS ON5ZZ-9

on4ged
Berichten: 331
Lid geworden op: 05 aug 2014, 16:34
Roepletters: ON4GED
Locatie: Waarloos -be
Contacteer:

Re: Wijziging call

#5 Bericht door on4ged »

ON5ZZ schreef:Vroeger mocht het niet, nu wel.
Veel nagevraagd, en zeer veel verschillende antwoorden gekregen. Het was allemaal heel onduidelijk.
Veiligheidshalve dan toch maar overgestapt naar on4, nu ben ik tenminste 100% zeker.
Eigenlijk had ik die vraag beter aan het BIPT gesteld ipv. zomaar wat links en rechts rond te vragen, en het had me nog eens zo'n kleine 20€ aan dossierkosten bespaard.

ON5ZZ schreef:......... De ON1 prefix is fel begeerd op HF :wink:
Dat heb ik dan spijtig genoeg gemist.
Nu is dat ook weer niet zo'n probleem, want ik ben niet iemand van het contest-type.
Bij een contest zal ik wel eens meedoen, maar dan rustig aan en zeker niet voor de punten. (ik stuur ook nooit een contestlog in)

73
73 de on4ged - Günther
https://www.qrzcq.com/call/ON4GED

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: Wijziging call

#6 Bericht door Bert_1 »

on4ged schreef: Bij een contest zal ik wel eens meedoen, maar dan rustig aan en zeker niet voor de punten. (ik stuur ook nooit een contestlog in)

73
Hoeft dat niet altijd? Ik ging er eigenlijk van uit dat dat altijd nodig was voor de controle maar als het niet hoeft scheelt dat weer wat moeite :)

Bert
Bert

PA0CMU
Berichten: 628
Lid geworden op: 31 dec 2005, 15:18
Roepletters: PA0CMU
Locatie: Breda

Re: Wijziging call

#7 Bericht door PA0CMU »

Als je punten weggeeft aan stations die aan een contest meedoen, wees dan ook zo sportief om jouw log in te sturen, al is het maar als checklog. De contest robot kan dan bij die stations in ieder geval een juiste verbinding registreren en wordt het tegenstation niet gekort op zijn score.
Carel
BQC-762 | CTC-1941 | NTC-076

on4ged
Berichten: 331
Lid geworden op: 05 aug 2014, 16:34
Roepletters: ON4GED
Locatie: Waarloos -be
Contacteer:

Re: Wijziging call

#8 Bericht door on4ged »

PA0CMU schreef:Als je punten weggeeft aan stations die aan een contest meedoen, wees dan ook zo sportief om jouw log in te sturen, al is het maar als checklog. De contest robot kan dan bij die stations in ieder geval een juiste verbinding registreren en wordt het tegenstation niet gekort op zijn score.
Wellicht heb ik me wat verkeerd uitgedrukt ivm mijn (zeldene) deelname aan die contests.
Ik ben helemaal geen type dat meedoet aan welke wedstrijd dan ook, maar tijdens een contest kom ik al wel eens op frequentie om de deelnemers een extra verbinding en/of puntje te gunnen. Dus niet om zelf te scoren en daar dan nog eens contestlogs van te gaan bijhouden, doorsturen, en wat er zo nog allemaal bijkomt.

Kan je me dan misschien een tip geven hoe ik dit dan als niet deelnemer het best aanpak, zodat de verbinding wel telt voor de deelnemer.
73 de on4ged - Günther
https://www.qrzcq.com/call/ON4GED

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6252
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Wijziging call

#9 Bericht door PA3DAT »

Ik denk (niet zeker! :roll: ) dat het tegenwoordig mag als je meerdere verbindingen maakt in de contest bijv. een stuk of 10.
En ook goed doornummert, dus bijv. 001, 002 etc. geven. De logrobot ziet dan jouw deelname terug bij meerdere contesters
en gaat er dan vanuit dat jij ook echt die punten hebt gegeven.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

on4ged
Berichten: 331
Lid geworden op: 05 aug 2014, 16:34
Roepletters: ON4GED
Locatie: Waarloos -be
Contacteer:

Re: Wijziging call

#10 Bericht door on4ged »

Bedankt voor de info, ik ga dit hier afsluiten, ik heb een ander forumonderwerp "Vraag over contesten" gevonden waar dit alles uitgebreider aan bod komt. Ik zal daar verder mijn licht opsteken.

73
73 de on4ged - Günther
https://www.qrzcq.com/call/ON4GED

Plaats reactie