Even voorstellen.

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Unit 4019
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 okt 2017, 21:32
Locatie: Grootegast

Even voorstellen.

#1 Bericht door Unit 4019 »

Hallo, mijn naam is Arnold.
Ik ben hier op het forum omdat ik graag hulp wil bij de communicatie van mij motoren.
Ik heb een Portofoon (Motorola GP 68) en sinds kort een mobilofoon (Kenwood TK705) voor onderlinge communicatie met andere leden van onze voertuigen groep, tijdens tochten en begeleiding.
We hebben 6 eigen VHF frequenties met vergunning.
Wij rijden met onze voormalige Amerikaanse politie voertuigen regelmatig met evenementen/optochten met zieke en gehandicapte kinderen.
Ik zal mijn vragen op een ander topic stellen. Ik hoop hier wat ondersteuning te krijgen bij het instellen en problemen met de communicatie.
De portofoon heb ik nu zelf een opstelling voor gemaakt in de radiokoffer met een 12 volt adapter naar de motoraccu en een adapter naar de Sirio auto antenne die op de koffer geplaatst is.
Maar de porto wil ik vervangen door de mobilofoon die wat meer vermogen heeft

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7081
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Even voorstellen.

#2 Bericht door PE2AAB »

Welkom op dit forum!

Er zijn zeker mensen op dit forum die je kunnen helpen.
Tipje; meld ook even bij de vraag betreft de vergunning; daar wil nog wel eens ooit verwarring over ontstaan en ben je op die manier voor ;-)

Veel plezier!
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Unit 4019
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 okt 2017, 21:32
Locatie: Grootegast

Re: Even voorstellen.

#3 Bericht door Unit 4019 »

IMG_20171004_144816.jpg

Ik plaats hier ook nog even een foto van mijn motor en een van de radio koffer.
De naam Unit 4019 is het oorspronkelijke equipement nummer van mijn motor toen hij nog in dienst was van de ESPD in Californië.
De porto in de koffer is een noodoplossing omdat deze er ook vaak uit moet, dus daarom wil ik een vaste radio in de koffer en de Kenwood is lekker compact.

Met onze voertuigen groep PVGNL doen we vaak mee aan evenementen als Hoogvliegerdagen, Fly4U en andere evenementen met kinderen die vaak erg ziek zijn of een andere achtergrond hebben, maar door dit soort dagen even in het zonnetje worden gezet.
Bijlagen
IMG_20171024_205209.jpg

Plaats reactie