Nieuw hier

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Vigo
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jun 2017, 18:47
Roepletters: PD3DJV

Nieuw hier

#1 Bericht door Vigo »

Hallo, ook ik wil mij even voorstellen. Mijn naam is Kees, ik heb in mei de N licentie behaald. Voorlopig luister ik met veel plezier naar alle communicatie (vooral op NOS) en hoop daar e.e.a van te leren. Ik heb een oude gm360 VHF set en een dualband portofoon. Nog geen antenne op het huis, eerst maar eens uitzoeken en vragen welke set en antenne ik zou kunnen gebruiken.
Mijn interesse ligt in elektronica en zendertechniek, het is ook zeker de bedoeling om de F licentie te halen.

73
Pd3djv
73
Kees PD3DJV

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5102
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Nieuw hier

#2 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Welkom Kees,

Ga je ook wat op HF doen?
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7081
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Nieuw hier

#3 Bericht door PE2AAB »

Welkom hier!
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Vigo
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jun 2017, 18:47
Roepletters: PD3DJV

Re: Nieuw hier

#4 Bericht door Vigo »

HF blijft voorlopig nog op het wensenlijstje. Het grootste probleem is de antenneopstelling hier.
Nu een Cellwave cx4 voor 2 meter op ongeveer 3 meter hoogte. Morgen op pad voor een X50n, die kan ik misschien een metertje hoger plaatsen maar dan heb ik het wel gehad. Morgen ook kijken voor een nieuwe set, een voorlopige keuze gemaakt voor de Yaesu FT7900. Die kan ik thuis maar ook in de auto gebruiken.
Ik heb een beetje moeite met bestellen via een webshop en ben van plan om morgen naar Breda te rijden. Wat mij opvalt dat er maar weinig "echte" winkels zijn voor deze spullen.
Iemand nog idee misschien?

Groet,
Kees
Pd3djv
73
Kees PD3DJV

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Nieuw hier

#5 Bericht door PA3BAS »

Waarom heb je moeite met een webshop? Ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen. Koop je in een Nederlandse webshop dan wordt het helemaal makkelijk. Meestal kan je de spullen kostenloos terugsturen als ze niet bevallen...
.... But will it blend?

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7081
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Nieuw hier

#6 Bericht door PE2AAB »

Echte winkels:

Jacobs, Breda; daar ging je al naar toe
Hamshop, Maarssen (voornamelijk Online maar bezoek ter plaatse is mogelijk op afspraak)
Classic, Roermond (staan ook demo's opgesteld)
Schaart, Katwijk
Rys, Schagen
Venhorst, Hilversum
Abe, Rotterdam
BScommunicatie, Rijssen

Zomaar wat winkels waar je ook terecht kunt in een showroom/winkel. De meesten hebben tevens een webshop.
Bij diverse winkels heb ik al eens besteld en tot nu toe allemaal met positief resultaat!
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

-Verwijderd account

Re: Nieuw hier

#7 Bericht door -Verwijderd account »

Schaart, Katwijk is al jaren geleden opgeheven.
Abe, Rotterdam heeft alleen spullen voor CB-amateurs en scannerluisteraars.
Hamshop, Maarssen is feitelijk een webshop.
Dat er bij Hamshop de mogelijkheid bestaat om bestellingen af te halen maakt van Hamshop nog geen winkel.

Dan is er nog Haje in het limburgse Berg en Terblijt. Staat niet in het lijstje.


Charles - PE2CH

Gebruikersavatar
PH4CK
Berichten: 586
Lid geworden op: 29 sep 2006, 16:30
Locatie: JO22XK

Re: Nieuw hier

#8 Bericht door PH4CK »

en niet te vergeten Communicationworld in Deventer, eigenaar Hans is zelf ook zendamateur en heeft sinds kort ook een echte winkel.
het moet kunnen anders kan het niet
Denk in oplossingen, niet in problemen

Vigo
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jun 2017, 18:47
Roepletters: PD3DJV

Re: Nieuw hier

#9 Bericht door Vigo »

Bedankt voor jullie reacties. Het is voor mij niet zo zeer het kopen bij een webshop maar meer het afleveren.
Ik heb wat slechtere ervaringen met (voornamelijk) Post NL. Al een paar keer op rij kwam het pakketje niet op de afgesproken dag/tijd en soms nemen ze niet eens de moeite om even te wachten na het aanbellen. Voor je bij de voordeur bent (en ik heb echt geen groot huis) ligt er al een briefje op de mat.
Daarnaast vind ik het ook wel fijn om (in dit geval) de apparatuur even van dichtbij te kunnen bekijken :-)

Morgen dus op pad naar Breda, als het goed is hebben zij op voorraad wat ik graag wil kopen.
73
Kees PD3DJV

Gebruikersavatar
PF9ZX
Berichten: 1685
Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
Roepletters: PF9ZX
Locatie: Zandvoort (JO22GI)

Re: Nieuw hier

#10 Bericht door PF9ZX »

Vigo schreef:Bedankt voor jullie reacties. Het is voor mij niet zo zeer het kopen bij een webshop maar meer het afleveren.
Ik heb wat slechtere ervaringen met (voornamelijk) Post NL. Al een paar keer op rij kwam het pakketje niet op de afgesproken dag/tijd en soms nemen ze niet eens de moeite om even te wachten na het aanbellen. Voor je bij de voordeur bent (en ik heb echt geen groot huis) ligt er al een briefje op de mat.
Daarnaast vind ik het ook wel fijn om (in dit geval) de apparatuur even van dichtbij te kunnen bekijken :-)

Morgen dus op pad naar Breda, als het goed is hebben zij op voorraad wat ik graag wil kopen.
Ik spreek uit 18 jaar ervaring dat vrijwel iedere pakketdienst de moeite niet neemt om even te wachten. Ok, deels snap ik het wel maar toch.
Trouwens is het niet de dienst die het probleem is, maar de betreffende chauffeur. En ik weet dus inmiddels ook dat zodra je een klacht achter laat bij het bedrijf waar de betreffende chauffeur voor rijdt het niet geheel onopgemerkt blijft. DHL als uitzondering helaas.
73' Marcel
PF9ZX

NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet

----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx


"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: Nieuw hier

#11 Bericht door PA0RAB »

OM'
Het verschijnsel, dat de pakketdienst eerst het afhaalbriefje post en daarna aanbelt is maatschappelijk ongenoegen .De oorzaak ligt in de ontwikkeling van de ZZPér
Immers voor de oorspronkelijke pakketdienst was de chauffeur/bezorger een kosten post.
rijtijd,verzekeringen ,ziekte geld sociale lasten kosten om de belastingdienst van info te voorzien e.d.
Als je een beetje kunt rekenen is de bezorger/chauffeur ook nog slechts 200 van de 365 dagen per jaar
beschikbaar.
De wehkamp Zalando dozenvuller wil graag zijn kontzak vullen en bedenkt dat het goedkoper kan als hij zij de bezorging uitbesteedt want dan heeft die dozenvuller/ster geen administrateur nodig om alles te noteren in een verwarmde gelegenheid enz die ook weer geld en zo kost
Die bestelbusbestuurder neemt dus de bezorging voor bedrag XX beter xx op zich Vaak onverzekerd en malinghebbend aan 40 uur weeks .
Dus opzij opzij we hebben verschrikkelijke haast.
Ik moet zoveel per dag
In de tijd dat je op de bel drukt en even wacht kun je een kwart pakket bezorgen
Hoe over 40 a 45 jaar als de onverzekerde ZZPér geen premies afdragend zijn oude dag rust mag of moet genieten Wat is er dan te besteden?
De toekomstige armoedzaaier?
73 de Ruud PA0RAB

PD2B
Berichten: 182
Lid geworden op: 14 mei 2017, 09:41
Roepletters: PD2B
Locatie: 2e Exloërmond

Re: Nieuw hier

#12 Bericht door PD2B »

Vigo schreef:Bedankt voor jullie reacties. Het is voor mij niet zo zeer het kopen bij een webshop maar meer het afleveren.
Ik heb wat slechtere ervaringen met (voornamelijk) Post NL. Al een paar keer op rij kwam het pakketje niet op de afgesproken dag/tijd en soms nemen ze niet eens de moeite om even te wachten na het aanbellen. Voor je bij de voordeur bent (en ik heb echt geen groot huis) ligt er al een briefje op de mat.
Daarnaast vind ik het ook wel fijn om (in dit geval) de apparatuur even van dichtbij te kunnen bekijken :-)

Morgen dus op pad naar Breda, als het goed is hebben zij op voorraad wat ik graag wil kopen.

Indien mogelijk laat je het op je werk bezorgen...

Ik heb geen slechte ervaringen met postnl. De huidige pakketbezorgers die in zzp dienst zijn bij postnl krijgen voor zover ik weet alleen per afgeleverde pakket betaald, een 2e aanbieding niet. Tenminste dat is mij eens verteld door een ex bezorger. Dus ze doen er alles aan om het pakketje af te leveren desnoods bij de buren.

Wat tegenwoordig ook kan is een box bij de voordeur, postnl legt het pakje erin en klikt hem dicht en op slot.

Kennissen van mij hebben van steigerhout een bank gemaakt met een ruimte onder het zit gedeelte die afsluitbaar is, in dit gedeelte een kunstofbak zodat de spullen niet nat worden. Even de bezorger opvoeden dat hij het pakje in de bank legt en het slot erop doet en klaar. alles is nattuurlijk wel op eigen risico.
Mvg,

Bert

Plaats reactie