Ook maar even voorstellen...

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
angelo
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 dec 2005, 22:01

Ook maar even voorstellen...

#1 Bericht door angelo »

Mijn naam is Angelo, ergens in de 30-ers.
Ben begonnen op de 11 meter zoals meer mensen.
In militaire dienst kwam ik toevalligerwijze bij "dienst verbindingen" te Ede... Helaas vrij weinig mogen doen behalve wat packet radio, vergeten HAREC aan te vragen.
Verder gegaan op de 11 waar ik via packet een amateur tegen kwam die helemaal gek was van CW en DX.
Natuurlijk besmet, en al snel hoorde ik "quick brown fox jumped..." in computer spelletjes, krakende deuren enz.
Daarna opgegaan voor C en A... Alleen C behaald.
Vervolgens niets meer mee gedaan omdat wat ik wilde niet mocht en nog een keer op examen gaan had ik geen zin in.
Ook werd er bijna van je verwacht dat je 'D'-amateurs ging pesten door te qsy-en naar frequenties waar zij niet mochten komen... het waren immers '2de rangs' amateurs... Daar had ik dus geen behoefte aan.
Poos later kwam ik via het werk regelmatig bij de (toenmalige) HDTP op bezoek waardoor de interesse wederom aangewakkerd werd.
Met een repeater wiens antenne ik kon zien uit het dakraam...
Daarna verhuisd en vrij weinig tijd meer ervoor gehad. Tijd ging zitten in het opstarten van een eigen bedrijf en ik bleek verhuisd te zijn naar een zwart gat in de ether. Vanwege mijn antenne-op-het-dak-fobie geen qso's meer kunnen maken en ook in die regio zat alleen 1 KPN-er. Ondertussen nog een keer verhuisd van een zwart gat naar een nog zwarter gat.
Inmiddels toko verkocht en ben nu bezig met de opbouw van de tweede... Bij een klant waar ik over de vloer kom werd weer de interesse aangewakkerd. Bij toeval kwam ik erachter dat de klant en enkele medewerkers ook de hobby bleken te hebben. Moeders' opruim woede bracht de oude apparatuur weer boven water...

angelo
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 dec 2005, 22:01

#2 Bericht door angelo »

Oja, mijn interesse gaan voornamelijk naar zelfbouw antennes en digitale technieken.

Plaats reactie