Even voorstellen - PA3GSR

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PA3GSR
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 jun 2017, 10:21
Roepletters: PA3GSR

Even voorstellen - PA3GSR

#1 Bericht door PA3GSR »

Hallo HAM's

Ik heb dit forum sinds kort ontdekt, en mij aangemeld, en wilde mij even voorstellen hier.

Mijn naam is Theo, PA3GSR ( voormalig PE1PKA ) QTH: Uithoorn - JO22JG en alweer ruim 23 jr HAM operator.
Ik ben helaas niet altijd on the air geweest, due to work en gezin ben ik jarenlang niet actief geweest.

Alweer ruim 23 jaar geleden mocht ik mij trots A-amateur noemen. Binnen een jaar de C en A machtiging gescoord na flink wat zweetwerk.

Samen met een toenmalige vriend Rob ( PA3GVI ) hebben wij samen de cursus gehaald, na vele jaren piraterij op 11 mtr.

Zelf starte ik met de piraterij op de AM band van 11mtr, dit was in de jaren 1978 ( bloedje link toen haha )
Daarna uiteraard de Marc tijd op FM. ( niet veel aan ).
Aansluitend heb ik mij toegewijd op DX werk op de 11 met SSB, leuke tijd als AT lid en International Springbok en Whisky Oscar op 805.

Echter, als je op 11 met een flinke linear gaat blazen en onder de rook van schiphol woont, kunnen RCD medewerkers zomaar voor je deur staan.
Of er hangt opeens een helicopter boven je dak. Dan is het snel opruimen en de wereld ontvanger maar weer snel aan de coax hangen :-)
Daarna heb ik niet meer de lef gehad om te CQen op triple 5.

Uiteindelijk met de A machtiging een leuke tijd gehad op de HF banden.

Nu, na jaren van afwezigheid, wil ik weer eens langzaam beginnen met het inrichten van een nieuwe Shack, en eens kijken wat er allemaal speelt in PA land op HAM gebied. Ik ben nog niet actief op enige band, en ben mij nu aan het orienteren op apparatuur - en mogelijk antenne gebruik op QTH.
Ik heb veel bomen ( grrrr ), dus kan een Fritzel niet zomaar op een pyloon gaan zetten. Zelf zit ik weer te denken aan Yaesu HF, the Old range.
Denk hierbij aan de vertrouwde 101ZD en de 901DM series, geweldig spul, hoge selectiviteit, mits je de buizen de tijd geeft om op temp te komen.

Wellicht dat er nog operators zijn die wat hebben staan ter overname? Ik zoek dan ook de hele lijn van een FT101Zd-FT901DM-FT225RD met bijbehorende speakers - tuners -vfo-converter. Ook een FT7b is welkom voor /p use.

Antennes knutsel ik wel in elkaar, maar het begin zal een converted V-dipool worden aan een boom vrees ik.

Laat maar eens horen, waarvoor alvast dank.

Ik zal mij weer melden via VERON op een afdelingsavond ( zal wel Amstelveen zijn ) voor onderling nieuw QSO, en nieuwe vriendschappen op de banden.

Zijn er nog, zoals vanouds in de avonduren repeateruurtjes ergens op 144 of 20 voor onderling QSO - QSL?

Ook daar ben ik wel benieuwd naar.

Voor nu laat ik het even hierbij, en zie eventuele reacties met plezier tegemoet.

73' en tot snel ergens op "een band".

Theo PA3GSR

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5109
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Even voorstellen - PA3GSR

#2 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Welkom Theo, veel plezier hier.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

PA3GSR
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 jun 2017, 10:21
Roepletters: PA3GSR

Re: Even voorstellen - PA3GSR

#3 Bericht door PA3GSR »

Dank je wel Tjeerd!

Bekende naam trouwens. Ook in Haarlem de cursus gevolgd indertijd? ( 1994 ) Namen die ik mij kan herinneren: Dennis, Rob, Jelle.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Even voorstellen - PA3GSR

#4 Bericht door PE2AAB »

Ook welkom hier!
In 96 mijn machtiging gehaald. De allereerste PD1 (PD1AAB). In 98, met het behalen van mijn C, omgezet naar PE2AAB en die heb ik nog steeds ;-)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5109
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Even voorstellen - PA3GSR

#5 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

PA3GSR schreef:Dank je wel Tjeerd!

Bekende naam trouwens. Ook in Haarlem de cursus gevolgd indertijd? ( 1994 ) Namen die ik mij kan herinneren: Dennis, Rob, Jelle.
Nee, tot 2012 woonde ik in Tiel. Nu al weer 5 jaar in Nieuwegein.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Plaats reactie