Even voorstellen..

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA3CPI
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 dec 2005, 20:11
Roepletters: PA3CPI
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Even voorstellen..

#1 Bericht door PA3CPI »

Hallo,
Voor diegenen die me nog nooit gesproken hebben op de band: ik ben Peter, bouwjaar 1963 en sinds 1998 woonachtig in Den Helder.
Op 10 jarige leeftijd bouwde ik een jampot-ontvanger en zat er uren mee te luisteren naar de fascinerende geluiden in de ether.
Na veel experimenteren op o.a. 3 meter terechtgekomen bij de VERON afdeling Dordrecht en een FRG7 ontvanger gekocht. Veel luisterrapporten als NL6885 verzonden en kaarten uit heel de wereld teruggekregen.
Na de lagere school heb ik examen gedaan voor C wat resulteerde in PE1IET. Twee jaar later opgegaan voor het morse examen en de call PA3CPI toegewezen gekregen. Mijn eerste signalen op de korte golf werden geproduceerd met een omgebouwde 27 marc setje. Samen met Gertjan, PA3CPG heel actief geweest met diverse contesten (we hadden een contest groepje "The FROG", Fanatic Radio Operator Group). Met vakanties waren we oa aktief vanuit Heiderscheid in Luxemburg en vanuit Andorra. In Andorra ervaring opgedaan met meteorscatter op 2 meter.
In de loop der jaren veel awards verzameld en DIG lid geworden.
Geëxperimenteerd met digitale modes en met ATV.
Geen jaar gaat voorbij zonder aktief deel te nemen aan de Jota en velddagen.
Sinds een aantal jaren betrokken bij VRZA afdeling Helderland en vele verbindingen op diverse banden gemaakt vanuit "de Bunker".
Verder ben ik beheerder van de stadsrepeater PI2RDH en sinds kort ook van een D-STAR repeater in Den Helder.
Kortom ik geniet van alle aspecten van deze mooie hobby! :D

Plaats reactie