Zendamateur.COM

24 uur per dag QRV
Het is nu 28 jul 2017, 12:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Motorrijder
BerichtGeplaatst: 15 feb 2017, 12:58 

het scheelt zeker wel veel of je de PMR onder je buddy legt, aan je tanktas hangt of een externe antenne op de motor bevestigt (met licentie dan zeker)

waypoint en dergelijke ken ik ook wel, maar mijn ervaring is dat je toch beter bij de echte hobbyisten kan gaan vragen wat de voors en tegens zijn. Afgezien dat ik het een nette zaak vind, zal een winkel toch liever een oplossing vanaf de plank adviseren. Waar natuurlijk ook wel wat voor valt te zeggen maar ik kom ook niet van de plank :lol:

CBShop.com heeft ook wel leuke dingen voor op de motor. Had ik niet vroeger al geïnvesteerd in Schuberth spul dan had ik nu wel interesse in dat BlueBike XL spul gehad.

In maart en april heb ik een paar motortrainingen. Docent heeft PMR. Misschien dat ik voor die gelegenheid 1x PMR en 1x SR10 installeer en kijk of dat bevalt. Kan ik daarna altijd mijn vrienden en vriendin er mee op zadelen :mrgreen:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 15 feb 2017, 21:40 

In mijn ene helm heb ik een cardo sho en daar krijg ik met bluetooth zo'n 800 meter bereik, in mijn andere helm met de Sena zo'n kilometer. op de startbaan A2 1200m ongeveer.
Op mijn oude motor had ik een kentekenplaat houder met antenne beugel.
Die had ik geloof ik gehaald bij cb of ergens in china.
shr77 erop en klaar.

voordeel van de 'professionele' motorkits is dat ze heel goed zijn in geluid filteren en je dus eigenlijk nooit een push-to-talk button nodig hebt (tenzij je onderweg veel zingt of vloekt)..
nadeel is wel dat je 300-700 euro kwijt bent.
je kunt er dan echter ook veel op aansluiten.

meestal gebruik ik echter echolink op de motor... 4G+ is snel genoeg op mijn mobieltje en de noisecancelling is perfect van mijn Cardo en Sena.
en eigenlijk omdat mijn Yaesu VX8r gestolen is en geen bluetooth meer heb op de porto en ik nog geen tijd gehad heb om een nieuwe te kopen (zowel porto als antenne houder)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 15 feb 2017, 22:16 

Let wel Sotta; er wordt gezocht naar een vergunningsvrije oplossing :-). Echolink wordt dan lastig ;-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 feb 2017, 21:19 

PE2AAB schreef:
Let wel Sotta; er wordt gezocht naar een vergunningsvrije oplossing :-). Echolink wordt dan lastig ;-)

herstel, teamspeak voor mobile :-)

of als je van hobbyen houdt, een beaglebone, raspberrypi oid met asterisk erop en dan gewoon voip-bellen naar je eigen server.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 27 feb 2017, 22:32 

wel leuke oplossing hierboven maar Voip-bellen gaat ook niet lukken in afgelegen gebied.

heb inmiddels een andere helm besteld en ga even proefrijden met een BlueBike XL II

Als dat niet bevalt (in relatie tot de kosten...) neem ik een Sena 10U voor in de helm

Voor de koppeling met een PMR komt er een Sena SR10 en als porto een Kenwood tk 3501

Met die laatste (of de 3301) rijden ook veel instructeurs. Zou ook nog Wouxun kunnen nemen en laten programmeren zoals de Kenwood.

Weet niet of dat voor de kwaliteit veel uitmaakt? Scheelt paar tientjes

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur