Even voorstellen.

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
thomastheo
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 sep 2013, 16:39

Even voorstellen.

#1 Bericht door thomastheo »

Beste allemaal,

Mijn forumregistratie is al een paar jaartjes oud, alsmede de wens om eindelijk een mijn F te halen. Nu de omstandigheden het toelaten heb ik het voornemen genomen om naar het maartexamen 2017 toe te werken, en heb ik vandaag mijn veron cursusboek binnengekregen. Ik ben zeer prettig verrast door de kwaliteit van dit boek! In alle eerlijkheid heb ik zeker nog een boel te leren, mijn achtergrond is alles behalve technisch, maar mijn interesse in electronica en natuurkunde is al lang aanwezig, en mijn wens voor een callsign heb ik eigenlijk al sinds het moment dat ik als kind voor het eerst in de shack van NN3SI, het station van de Smithsonian in Washington DC aan de knoppen mocht draaien. Inmiddels is dat een kleine twintig jaar geleden... ahum..

Bij deze dus mijn korte introductie. Het zou zo maar kunnen zijn dat ik in de komende maanden hier en daar wat (stomme) vragen stel over de stof die mij te wachten staat. Bij voorbaat excuses hiervoor.

Met vriendelijke groet,

Thomas.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Even voorstellen.

#2 Bericht door PE2AAB »

Welkom!

Succes met de studie en veel plezier hier!
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2560
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: Even voorstellen.

#3 Bericht door PA5COR »

Welkom, succes met de studie en stomme vragen zijn er niet ;)
Licensed since 1977
IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters

thomastheo
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 sep 2013, 16:39

Re: Even voorstellen.

#4 Bericht door thomastheo »

Thanks! Ik heb er eigenlijk heel veel zin in. Met name de analoge kant is best nieuw en bijzonder interessant voor mij, filters, lc-kringen, oscillatoren, theorie en practische beschrijvingen van analoge schakelingen voor zenders/ontvangers, et cetera. Ik heb een prachtig tektronix 475 bakbeest weten te bemachtigen, maar ook een modernere DSO, om wat in de praktijk uit te proberen, en ben nu bezig met het bouwen van een functiegenerator op basis van een MAX038 ic dat ik nog had liggen. Zo kan ik ook het een en ander in de praktijk uitproberen, anders dan alleen de stof droog te leren. Ik heb ook een 0.1mm magneetdraad in de tuin gehangen en die aan een rtl2832 dongle (directmod) gehangen, dus ik probeer ook een beetje mee te luisteren op de HF. Stiekem ook een baofeng porto gekocht voor wat er allemaal gebeurt hier in de buurt, en op de repeaters, haha.

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Even voorstellen.

#5 Bericht door PA3BAS »

Zolang je de zendknop niet indrukt (kan je ook programmeren trouwens) kan je zo lekker meeluisteren.
.... But will it blend?

thomastheo
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 sep 2013, 16:39

Re: Even voorstellen.

#6 Bericht door thomastheo »

PA3BAS schreef:Zolang je de zendknop niet indrukt (kan je ook programmeren trouwens) kan je zo lekker meeluisteren.
Uiteraard, ik ben gewoon nieuwsgierig over wat er daadwerkelijk allemaal te horen is. Ik moet zeggen dat mijn motivatie voor het halen van mijn papiertje vooral de uitdaging van de techniek is, om dingen te mogen bouwen, en om te spelen met radioschakelingen op een legale manier. Of ik ook daadwerkelijk actief ga communiceren, dat zie ik later wel.

Gebruikersavatar
PA3OZB
Berichten: 173
Lid geworden op: 12 jul 2009, 15:01
Roepletters: PA3OZB
Locatie: Linschoten

Re: Even voorstellen.

#7 Bericht door PA3OZB »

Welkom en heef veel succes met je studie. En vraag maar raak ou ik zeggen.
Best '73 John PA3OZB / F4VSZ

Plaats reactie