Even Voorstellen / PA9LEX

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PA9LEX
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2016, 14:19
Roepletters: PA9LEX

Even Voorstellen / PA9LEX

#1 Bericht door PA9LEX »

Goedemiddag,

Ik lees al een tijdje mee op dit forum en had vorige week een QSO met o.a. Tjalling en toen herinnerde ik mij dat ik mijzelf nog steeds moest aanmelden...

In 1983 mijn D-Machtiging gehaald en toen actief geweest tot ergens in 1990. Daarna past weer rond 1996 tot 2002. Druk gehad met het qrl wat overigens wel in het verlengde van de hobby ligt (radio, studio, opnames etc.). Vorig jaar tijdens mijn vakantie besloten de "oude" hobby weer op te pakken en begonnen met het aanschaffen van een mast, antennes en weer een hoop spul. In september een paar lessen voor de F gevolgd maar natuurlijk was het grootste gedeelte van de kennis vervaagd dus dat werd hem niet. Alleen de Wet van Ohm wist ik nog :)
Daarom na lang twijfelen eind januari zelf gaan leren en dingen gaan uitzoeken/begrijpen...en ja hoor de oude kennis en wat praktijkervaring kwam terug. In maart examen gedaan en toch uiteindelijk F gehaald en deze call gekozen al moet ik wel bekennen dat op HF buitenlandse stations er om de een of andere reden toch telkens weer iets anders van maken.

Ondertussen viel ik wel in het diepe, er was ineens D-Star, DMR en verder o.a. "NOS" en nog veel meer.
De afgelopen 15 jaar een hoop veranderd en dat ben ik nu aan het herontdekken.....

Planning voor de zomer, antennes upgraden, steunlager plaatsen, beam en rotary dipool en dan is de boel hier wel klaar.

Gebruikersavatar
PA3OZB
Berichten: 173
Lid geworden op: 12 jul 2009, 15:01
Roepletters: PA3OZB
Locatie: Linschoten

Re: Even Voorstellen / PA9LEX

#2 Bericht door PA3OZB »

leuk verhaal en van harte welkom.......
Best '73 John PA3OZB / F4VSZ

Haas
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 jun 2016, 19:11

Re: Even Voorstellen / PA9LEX

#3 Bericht door Haas »

mooi verhaal en welkom. ben zelf druk aan de studie (na ettelijke jaren niets gedaan te hebben aan techniek). wie weet tot horens ergens.

PD1ELZ
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 dec 2015, 12:07

Re: Even Voorstellen / PA9LEX

#4 Bericht door PD1ELZ »

He Lex,

Kom je ook overal tegen he, nu weer hier.

Super dat de oud gedienden ook weer terug zijn op de band.
Spreek je snel

73 de PD1ELZ
Eric Zoetermeer

Plaats reactie