PD9ZM stelt zich voor

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
András

PD9ZM stelt zich voor

#1 Bericht door András »

Goeden dag!

Even voorstellen, ik ben André PD9ZM en heb sinds september 2014 mijn N licentie. Na 28 jaar heb ik de radiohobby weer opgepikt en met heel veel plezier kan ik wel zeggen!
Mijn voorkeur gaat uit naar zelfbouw en QRP een mooie combi denk ik. Ook wil ik me graag gaan toeleggen op CW omdat dit met qrp toch wat meer mogelijkheden biedt.
Daarmee kom ik ook gelijk op mijn eerste vraag: via welke rubriek kan ik een oproep doen voor een 14.060 kristal? Ik wil nl. graag een kleine cw transmitter gaan bouwen en daar heb ik dit kristal voor nodig. Nu heb ik al wel gezien dat ik hem via Funkamateur kan bestellen maar dan komt er weer zoveel aan verzendkosten bij. Wie weet heeft iemand er nog een in de junk box liggen....
Naast mijn zend activiteiten ben ik ook als luisteramateur NL10156 actief, als het me met mijn 2,5 Watt op 20 meter of met mijn 5 watt op 40 meter niet lukt een verbinding te maken dan kan ik altijd nog een luisterrapport sturen. En dit natuurlijk ook voor de banden waar ik nog niet op mag werken.
Voor zo´n eerste keer lijkt dit me wel genoeg. 73 en goede verbindingen toegewenst!

André

EA5JEX
Berichten: 1472
Lid geworden op: 14 nov 2007, 18:56
Roepletters: pa5cw
Locatie: Pedralba Valencia Spanje

Re: PD9ZM stelt zich voor

#2 Bericht door EA5JEX »


PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: PD9ZM stelt zich voor

#3 Bericht door PA0RAB »

Andre,
Welkom hier,
Rare snuiters met een goed hart hier .
Je vraag waar vraag naar 14 MHz kristal of in QRP ,zelfbouw of pariculier verkoop zoiets als http://www.ik wil van m'n xtal af.nl schat ik de meeste kans.En natuurlijk de diverse dumpzaken besnuffellen
Hier lees je er zo overheen.
Zelf houd ik niet zo van het xtal qrp werk beperkt, liever VFO of vxo Wat meer mogelijkheden
55 en 73 de Ruud PA0RAB

Plaats reactie