Voorstellen PD1WH

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
DoubleU
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:23
Roepletters: PD1WH

Voorstellen PD1WH

#1 Bericht door DoubleU »

Hallo allen,

Ongeveer 18 jaar geleden (kan ik dat ergens zien?) heb ik mijn N-machtiging behaald. Ik was met mijn 14 jaar de op-1-na jongste amateur van Nederland. Na een paar jaar was een verhuizing een van de redenen om de hobby te laten voor wat het was (weinig). Het portofoontje waar ik toen mee werkte doet het inmiddels niet meer en de later aangeschafte FT-817 heb ik een paar jaar geleden verkocht.

Deze week heb ik geïnvesteerd in wat nieuws en heb ik weer roepletters aangevraagd. Ik heb -met oog op de toekomst- een FT-2D aangeschaft en heb gelezen dat de ontwikkeling in de tussentijd niet stil heeft gestaan. Ik ben benieuwd of het net zo leuk als toen wordt.

Wellicht tot horens!

73 PD1WH

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2564
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: Voorstellen PD1WH

#2 Bericht door PA5COR »

Welkom, mis alleen een naam of ik word wat seniel of bijzichtig ;)
Veel veranderd sinds je de call haalde? denk het wel, toegang to H.F. op diverse banden/segmenten, etc.
Kortom, veel te ontdekken ook op digitaal gebied.
73,
Cor
Licensed since 1977
Yaesu FT DX 10, IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters en meer zooi :mrgreen:

DoubleU
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:23
Roepletters: PD1WH

Re: Voorstellen PD1WH

#3 Bericht door DoubleU »

Nee Cor je bent niet seniel; ik ben het gewoon vergeten... :oops: De naam is Wouter en de wiskundigen hadden inmiddels berekend dat ik 32 jaar oud ben.

Destijds waren de N-amateur beperkt door een stukje 2m en 70cm. Ik heb wel veel geluisterd op HF maar een echt goede antenne had ik er niet voor en tot een F-examen is het nooit gekomen. Pakketradio was er wel maar daar heb ik nooit wat mee gedaan, uitzonderingen tijdens de JOTA buiten beschouwing gelaten.

De digitale ontwikkeling is een van de redenen geweest om wat nieuws te kopen en weer een call aan te vragen. Het geeft een hele nieuwe dimensie aan de hobby en ik ben benieuwd wanneer dit echt 'los' komt.

Gebruikersavatar
PA9J
Berichten: 29
Lid geworden op: 11 sep 2015, 16:28
Roepletters: PA9J

Re: Voorstellen PD1WH

#4 Bericht door PA9J »

Leuk dat je de weg naar de hobby terug hebt gevonden Wouter! Welkom op het forum.
--... ...-- -.. . .--. .- ----. .---

Plaats reactie