Even voorstellen, vanuit Eindhoven

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
MvBruggen
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 jan 2016, 18:35

Even voorstellen, vanuit Eindhoven

#1 Bericht door MvBruggen »

Hallo Allemaal.

Ik ben Mathijs van Bruggen, bouwjaar '86 en woon in Eindhoven nabij de DAF.

In het dagelijks leven ben ik (nog) werkzaam bij Van Gansewinkel.
Daarnaast ben ik zelfstandig ondernemer en zit in de communicatie techniek voor motor en bromfiets rijscholen. Hier maak ik gebruik van de PMR en/of LPD banden en op verzoek -indien de gebruiker de vergunning er voor heeft- de bestaande frequentie vergunning op VHF/UHF.
Als dat nog niet genoeg was ben ik ook nog bevoegd verkeersregelaar.
Voor die werkgever heb ik ook een 6tal porto's geleverd (400/470) die ik met gezond verstand geprogrammeerd heb.

Voor de heb heb ik nog wat baofengs in bezit en gebruik ik voornaamlijk om PI2EHV mee uit te luisteren of wanneer ik een actief weekend ga houden en ik in geval van nood toch even wat regels moet overtreden.

Mocht je ooit in omgeving eindhoven een motorrijder tegenkomen die in het geel gekleed is, reflecterende striping op de kappen en koffers heeft en wat andere kenmerkende bestickering, schrik niet! Dat ben ik :-p
Grote kans dat ik PI2EHV op heb staan op de motor.

Ik ben overigens wel van plan om een N licentie te behalen echter ontbreekt het me op dit moment aan (studie) tijd. Aan porto's niet :-p

Tot die tijd, PI2EHV uitluisteren en ervaring opdoen.
Ik hoop dat het "probleem" met de call gever snel opgelost zijn.

Groetjes Mathijs

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Even voorstellen, vanuit Eindhoven

#2 Bericht door PE2AAB »

Welkom hier!

Leuk dat je interesse hebt in de zendamateur hobby. Wellicht overweeg je om je machtiging te halen? ;-)

Tip :!: In februari start er weer een nieuwe (gratis!) cursus welke wordt gegeven door Klaas, PA0KLS. Klaas heeft het vermogen om lastige materie op een zeer heldere manier over te brengen waardoor het voor een ieder begrijpbaar is!
Heb je minder tijd? gebruik dan de DLZA bijvoorbeeld. Je kunt dan online vanuit thuis studeren! Kijk voor meer tips hier: http://www.zendamateur.com/viewtopic.php?f=13&t=14817

Ik raad je aan om eens een mailtje te sturen naar de de voorzitter van de VERON afdeling Eindhoven via a13 apenstaartje veron punt nl

Wat betreft PI2EHV; we zijn druk bezig om het probleem in kaart te brengen en met hulp van de firma Yaesu op te lossen. Een andere oplossing is een externe repeater controller maar we willen eerst kijken of het middels firmware op te lossen is.

Wordt vervolgd. Volg de verhalen op http://www.hhertz.org
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

MvBruggen
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 jan 2016, 18:35

Re: Even voorstellen, vanuit Eindhoven

#3 Bericht door MvBruggen »

Bedankt voor deze info.
Ik heb net ook het hele verhaal meegekregen omtrent de Ctcss en het Waalse relais :-p en de Fransozen die er doorheen kwamen.
Als ik van m'n werk af kom gaat de baofeng meteen weer aan onder de huishoudelijke taken om zo min mogelijk te missen. Alleen de calls gaan soms voor mij te snel.
Bij m'n ouder werkgever was het meteen, Herhaal Bericht! (Mindef)

Ik ga morgen eens op m'n gemak de topics doorlezen.

Nogmaals bedankt.

PE1LGW
Berichten: 973
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:29
Roepletters: pe1lgw
Locatie: eindhoven

Re: Even voorstellen, vanuit Eindhoven

#4 Bericht door PE1LGW »

Volgende keer even zwaaien kom je geregeld tegen, en de lessen bij Klaas, heb zelf bij een van de mensen voor Klaas ook mijn licentie gehaald.

Welkom hier.
Pe1lgw
Condor 3000, Icom7000 IC2 E, IC25, FT270, FT11, RS9044, Teleport 9, Kenwood TR2400, TMG 707, Diamond x30, realistic 2005 scanner, home made J antenne. tevens rust huis voor T813 sets, Boafeng UV-5R, TYT UV3R, DVB sticky SDR, Nokia Mobira, Philips FM1000, Yeasu vx3, ft817.
"Nescius omnium curiosus sum" (Ik weet niets maar ben nieuwsgierig naar alles).

MvBruggen
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 jan 2016, 18:35

Re: Even voorstellen, vanuit Eindhoven

#5 Bericht door MvBruggen »

Ik wil best zwaaien, alleen naar wel de goeie anders heb ik een lamme arm :-p

Plaats reactie