Voorstellen

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PaulusV
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 okt 2013, 16:35
Roepletters: PD0RPI
Locatie: Eygelshoven

Voorstellen

#1 Bericht door PaulusV »

Hallo Iedereen,
Mijn naam is Paul, ik heb afgelopen november het N-examen afgelegd en behaald en inmiddels de papieren en de call binnen: PD0RPI.
Ik heb vooral belangstelling voor de digitale modi.
Momenteel ben ik (bij gebrek aan een heuse zend/ontvanger) actief met WSPR op 20 en 10m met een Raspberry Pi en heb mijn signaal op nieuwjaarsdag tot in Frans-Guyana weten te krijgen. WSPR op 40m is helaas voor N-vergunninghouders (nog) niet weggelegd.
Luisteren doe ik met een gewone Sony ICF-SW7600G wereldontvanger, die ik al een flink aantal jaren in bezit heb. In combinatie met een stuk draad van 15 meter en met laptop of PC voor de digitale modi lukt het nog best aardig om met dat dingetje zendamateurs van over de hele wereld te ontvangen.
Doel is om in 2016 in elk geval met JT65 actief te worden op HF. Daarvoor zal er apparatuur moeten komen en daarover zal ik in andere topics ongetwijfeld vragen gaan stellen.
Omdat er meer interessante banden zijn dan 40, 20, 10, 2m en 70cm , wil wellicht ook het F-examen te gaan doen, ergens na de zomer. Maar dat zou ook best 2017 kunnen worden...

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Voorstellen

#2 Bericht door PE2AAB »

Hartelijk welkom hier!

Met je vragen omtrent JT65 kun je hier prima uit de voeten! Gebruik ook de zoekfunctie eens voor eerdere discussies aangaande WSPR en digimodes als JT65.

Have Fun!
Rick
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PD1JAP
Berichten: 199
Lid geworden op: 18 sep 2015, 20:26
Roepletters: PD1JAP
Locatie: JO30AV

Re: Voorstellen

#3 Bericht door PD1JAP »

Welkom en proficiat Paul,

Ik hoor voortdurend je WSPR signaal hoe slecht de propagatie ook is :mrgreen: .Maar dat is ook niet gek. We zitten niet zover vanelkaar vandaan. Haander is mer enge katzespronk wa.
Funny bug op wsprnet.org...... Als ik in de map filter op mijn signaal dan geven ze jou callplaat als mijn Homelokatie. PD1JAP staat er dan niet op.....
Wie spelfouten vind mag ze houden.

PA9MD
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 sep 2015, 19:54
Locatie: Wijk bij Duurstede

Re: Voorstellen

#4 Bericht door PA9MD »

PaulusV schreef:Hallo Iedereen,
Mijn naam is Paul, ik heb afgelopen november het N-examen afgelegd en behaald en inmiddels de papieren en de call binnen: PD0RPI.
Ik heb vooral belangstelling voor de digitale modi.
Momenteel ben ik (bij gebrek aan een heuse zend/ontvanger) actief met WSPR op 20 en 10m met een Raspberry Pi en heb mijn signaal op nieuwjaarsdag tot in Frans-Guyana weten te krijgen. WSPR op 40m is helaas voor N-vergunninghouders (nog) niet weggelegd.
Welkom Paul en gefeliciteerd,

een tip vwb de Raspberry pi, zet een laagdoorlaatfiltertje achter de GPIO poort want anders spetter je vanalles dicht (bij mij zelfs de 2m band volledig dicht met S3-S5 storing :-D ).

73, Michel
Yaesu FT-1802 - Baofeng UV-5R - Tytera MD-380 - Wouxun KG UV8D - Wouxun KG950P - Icom IC-7000 - Icom IC-7300 - Icom R75 - HyEndFed multiband - 10m dipole - Diamond X30 - Diamond X5000

Plaats reactie