En dan is hier CodeAsm

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
CodeAsm
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2015, 20:57

En dan is hier CodeAsm

#1 Bericht door CodeAsm »

Hoi Allemaal,

of dan de mense die dit bericht lezen dan. Ik ben (bijna) 29, en zo nu en dan komt het radio zenden via mn hobby wel weer voorbij.
Dus nu dacht ik, wat heb ik toch allemaal nodig om misschien ooit iets te verzenden? niet veel toch? geen idee hoever en hoe... tja dan kan het simpel...

(nog wel) student Technical Computing aan de Hogeschool van Amsterdam. en dat lijkt meer op Software Engineering (programmeren, in voor school voornamelijk Java, en persoonlijk liever C++ en C#)
Vrijetijd besteed ik het liefst met elektronica, en zou nu toch echt eens een pcb willen maken (china lkr goedkoop). Heb al een Singleboard computer opgebouwd, Z80. En doe her en der projectjes met Atmel, Microchip en meerdere Raspberries (euw, ja Arduinos)

Mijn vader (zal vast de gemiddelde leeftijd van hier hebben) "had" (mischien nog wel) ooit een bakkie.. 27Mhz crystal kan ik me herinneren. maar geen licentie. Laat dat en een aantal andere dingen mij nu toch overtuigd hebben dat ik langzaam aan wil werken aan een mogelijke start om zelf een licentie te gaan behalen :D

Zelfs als dat nog even niet aan de beurt is, Ik heb kennis en leer-schierig naar nieuwe kennis. Boel bla bla, ben blij dat je hier helemaal bent gekomen. Ow en ik woon atm in "de nabijheid" van Apeldoorn, zal heel mischien wel naar die ene beurs gaan, was vorige jaar even gegaan en al kende ik niemand, toch wel een leuke ervaring. (eigenlijk aleen de verkoop vloer gezien, en patatje + gesprek met 2 vriendelijke zendamateurs (hun code vergeten XD)

Ow en ben lid van een "hackerspace", waar zendamateurs zitten, zij laten ook wel coole dingen zien/horen (en ja, ik doe zo af en toe RTL-SDR dinge)

Heb een website met random babbels blog http://www.codeasm.com en die naam kwam zo op om iets van programmeren te combineren met mijn ambities... dat werd iets van Assembly coderen en het klinkt ook bijna als Awesome...en ik kan eigenlijk nog helemaal geen machine taal of assembly.. NOP NOP NOP JMP ... hehe

Afijn, de rest komt vast nog wel. groeten,
Nico

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7115
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: En dan is hier CodeAsm

#2 Bericht door PE2AAB »

Welkom hier!

Je hebt veel verstand van interessante dingen!

Ben benieuwd naar bouwsels en programmeersels.

Lees helemaal bovenaan dit topic eens hoe je zendamateur kunt worden.

Veel plezier!
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Plaats reactie