even voorstellen Highflyers

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Bericht
Auteur
Highflyers
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 okt 2015, 23:29
Locatie: Staphorst

Re: even voorstellen Highflyers

#16 Bericht door Highflyers »

bedankt voor de tip. gelukkig had ik die al gevonden vind alleen zo jammer dat ik behalve veel Russen Oostblok landen er veel al weinig EU of andere landen op heb kunnen vinden. naast Nederland dan.

ja luisteren doe ik al vele jaren niet alleen naar de amateurs maar ook naar toen het nog kon de hulpdiensten. ook veel luchtverkeer word door mij beluisterd.
plus dat ik dus ook beroepsmatig jaren terug in het pakkie met de radio apparatuur werkte. helaas een periode die voorgoed is afgesloten voor mij.
wat me wel op valt is dat er weinig tot geen radio discipline is op de 77 cm band.
ook op de hf banden als ik luister op de Twente site. nou is dat natuurlijk ook wat moeilijker gezien dat daar veel al mensen een andere taal spreken. maar lekker luisteren is het niet als je een station mooi contact hoort maken maar dan in eens een ander er probeert over de zelfde freq er overheen te gaan met ook nog eens een andere modulatie.
sterker nog dat kan behoorlijk zeer doen aan de oren.

maar dat kwam op het werk ook wel eens voor dan liep een collega al zendend langs je heen terwijl je porto op luisteren stond. super zo feedback vlak naast je oor.

pa1bvm
Berichten: 3324
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: even voorstellen Highflyers

#17 Bericht door pa1bvm »

en anders kom je gewoon een keer langs in schijndel..
zoals je wellicht weet mag iedereen onder begeleiding van een zendgemachtigde verbindingen maken
op de banden waar de zendamateur mag uitkomen ..

je kan ook volgende week naar Apeldoorn gaan ( 7 -november)
daar is de dag van de amateur ..erg veel info te verkrijgen ..

groet Rick

Gebruikersavatar
PD4NX
Berichten: 624
Lid geworden op: 19 jul 2008, 08:51
Roepletters: PD4NX
Locatie: Waalwijk

Re: even voorstellen Highflyers

#18 Bericht door PD4NX »

Hoofdletters en komma's ?

-Ed
Ubuntu 22.04+ Gnome Boxes

pa1bvm
Berichten: 3324
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: even voorstellen Highflyers

#19 Bericht door pa1bvm »

ja eentje bij Apeldoorn ..

succes met tellen van komma's en hoofdletters
ik ben meer van de inhoud ..

Highflyers
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 okt 2015, 23:29
Locatie: Staphorst

Re: even voorstellen Highflyers

#20 Bericht door Highflyers »

pa1bvm schreef:ja eentje bij Apeldoorn ..

succes met tellen van komma's en hoofdletters
ik ben meer van de inhoud ..
ja zo denk ik er ook over.

plus als men dan commentaar wil leveren kan men zich ook wel even iets vriendelijker melden

SWL nl 5321
Berichten: 209
Lid geworden op: 30 aug 2015, 15:24

Re: even voorstellen Highflyers

#21 Bericht door SWL nl 5321 »

Het doet mij deugd dat deze nieuwkomer in dit forum het binnen twee dagen in de gaten krijgt hoe respectvol de Radio ZEND amateurs elkaar bejegenen. :oops:

Gebruikersavatar
PD4NX
Berichten: 624
Lid geworden op: 19 jul 2008, 08:51
Roepletters: PD4NX
Locatie: Waalwijk

Re: even voorstellen Highflyers

#22 Bericht door PD4NX »

Het gebruik van hoofdletters en leestekens is als richting aangeven in het verkeer. Dat doe je voor een ander.
Inderdaad was het niet vriendelijk om zo in dit topic te reageren. Het zal de opgestapelde ergernis wel geweest zijn.
Uiteraard gaat het om de inhoud van een post, maar maak er a.u.b. geen woordenbrei van zonder kop en staart.

-Ed
Ubuntu 22.04+ Gnome Boxes

Solostar
Berichten: 95
Lid geworden op: 16 jul 2015, 12:11

Re: even voorstellen Highflyers

#23 Bericht door Solostar »

PD4NX schreef:Het gebruik van hoofdletters en leestekens is als richting aangeven in het verkeer. Dat doe je voor een ander.
Inderdaad was het niet vriendelijk om zo in dit topic te reageren. Het zal de opgestapelde ergernis wel geweest zijn.
Uiteraard gaat het om de inhoud van een post, maar maak er a.u.b. geen woordenbrei van zonder kop en staart.

-Ed
Goeden middag Ed.

Je doet je voorstellen als een manspersoon die alle wijsheid in pacht heeft. :roll:

Als neerlandicus zou je toch de wetenschap moeten poneren dat het in het bovenstaand bericht ontsproten uit je gedachten gang niet geheel juist is....

IK lees daarin dat er een sub topic is gestart met een inhoud van insteken draadomslaan onderdoor laten gaan en afglijden.

Nu dat laatste is duidelijk aan de gang in je antwoord naar de hoogviieger in Staphorst toe.

Wellicht is aanpassing van je tekst een nobele handeling

Succes met de hobby

73
pd0jig
let op een radiozend-amatrice...
Hij of zij, die de ogen sluit naar het verleden, is blind voor de toekomst.

Gebruikersavatar
PD4NX
Berichten: 624
Lid geworden op: 19 jul 2008, 08:51
Roepletters: PD4NX
Locatie: Waalwijk

Re: even voorstellen Highflyers

#24 Bericht door PD4NX »

Breien en je wollige taalgebruik ben ik niet machtig, sorry Hannie.

-Ed
Ubuntu 22.04+ Gnome Boxes

Highflyers
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 okt 2015, 23:29
Locatie: Staphorst

Re: even voorstellen Highflyers

#25 Bericht door Highflyers »

Nou ik vond het toch een mooi stukje zeer correct Algemeen Beschaaft Nederlands.
Kijk dat soort teksten las ik eerder bijna om de dag wel vooral in het begin van me oude baan.
Dat was toen wel elke dag.
Moet wel zeggen dan ik zeer content ben dat ik die taal voornamelijk moest lezen en niet schrijven.
Want ook al begrijp ik het woord voor woord het klinkt zo droog vaak.
Maar in dit geval was het passend dus prima werkje PD0JIG.

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: even voorstellen Highflyers

#26 Bericht door Bert_1 »

PD4NX schreef:Het gebruik van hoofdletters en leestekens is als richting aangeven in het verkeer. Dat doe je voor een ander.
Inderdaad was het niet vriendelijk om zo in dit topic te reageren. Het zal de opgestapelde ergernis wel geweest zijn.
Uiteraard gaat het om de inhoud van een post, maar maak er a.u.b. geen woordenbrei van zonder kop en staart.

-Ed
Lijkt me ook en het was misschien niet aardig, maar ook niet onaardig vond ik. Het weglaten van leestekens en hoofdletters maakt het voor de lezer lastiger om het verhaal te volgen en het is niet zo netjes als de schrijver dat niet zoveel kan schelen. Let wel, dit heeft niets met schrijffouten te maken maar met onverschilligheid.

Bert
Bert

SWL nl 5321
Berichten: 209
Lid geworden op: 30 aug 2015, 15:24

Re: even voorstellen Highflyers

#27 Bericht door SWL nl 5321 »

PE1KVL schreef:
PD4NX schreef:Het gebruik van hoofdletters en leestekens is als richting aangeven in het verkeer. Dat doe je voor een ander.
Inderdaad was het niet vriendelijk om zo in dit topic te reageren. Het zal de opgestapelde ergernis wel geweest zijn.
Uiteraard gaat het om de inhoud van een post, maar maak er a.u.b. geen woordenbrei van zonder kop en staart.

-Ed
Lijkt me ook en het was misschien niet aardig, maar ook niet onaardig vond ik. Het weglaten van leestekens en hoofdletters maakt het voor de lezer lastiger om het verhaal te volgen en het is niet zo netjes als de schrijver dat niet zoveel kan schelen. Let wel, dit heeft niets met schrijffouten te maken maar met onverschilligheid.

Bert[/quot


Bert

Ondanks de door jou genoemde onverschilligheid

IS het wel de toon die de muziek maakt :wink: :wink:
Luistervink NL 5321 sinds 1960.

Plaats reactie