Jawel, weer een nieuw lid erbij:)

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Trail
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2015, 05:54

Jawel, weer een nieuw lid erbij:)

#1 Bericht door Trail »

Hoi allemaal..

Even voorstellen.. ik ben Tim uit Nootdorp..

Ik ben mijn N aan het halen.. via dlza.nl, zodat ik de PTT knop ook eens kan indrukken van mn Baofengs GT3TP's.

Ik luister geruimde tijd op de repeaters, begin al stemmen te herkennen zelfs:)

Nu dat papiertje nog, en dan misschien eens van iemand een 2e hands SWR meter kopen, en een zender voor thuis. Wil het verder niet te gek maken.

Ik zou ook de LF willen kunnen ontvangen. Iedereen heeft het altijd voor de HF VHF en UHF maar in de LF zit ook gek spul, Aldus de oddities & numbers website:)

Groetjes,
Tim.

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: Jawel, weer een nieuw lid erbij:)

#2 Bericht door PA0RAB »

Welkom Tim .
Even doorbijten in de examen stof. Voor jou een extra stimulans dat de DLZA jawel met hoofdletters een groot aantal geslaagden kent.Dus je wilt niet in het kleine kluppie gezakten komen
Wanneer je een ontvangst doosje hebt voor korte golf , kun je met een simpel oscillator/mixerschakeling bijv NE612 het LF signaal omzetten naar een gebied dat je KG doos aankan
En niet stiekem de Russische duikboten afluisteren
Trouwens weet je hoe je en Russische duikboot kunt laten zinken?
Op het dekluik kloppen en zeggen dat er oppositieleden buiten zijn
73 de Ruud PA0RAB

PD8RK
Berichten: 166
Lid geworden op: 11 jan 2015, 17:08
Roepletters: PD5RK
Locatie: Bergen nh

Re: Jawel, weer een nieuw lid erbij:)

#3 Bericht door PD8RK »

Hey Tim,

welkom! Misschien suggestie voor thuis als je low-budget wil starten op VHF/UHF; via ebay/ali express heb je rond 90 eu een QYT KT8900. 25/20w op VHF/UHF dus precies op max van N licentie. Diamond x50 erbij en voor weinig geld ben je op die banden QRV.

73's
Robert
PD5RK
== Robert / PD8RK ===
TYT TH-7800 (op 4x rubber :) ), zastone d9000 met Diamond X200 op 9m ASL op QTH, Radioditty GD77 en een Baofeng UV82 voor de fiets ;-)

Plaats reactie