Voorstellen, Alex uit de Zuidoostbeemster

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PE1AW
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 mar 2007, 21:07
Roepletters: PE1AW
Locatie: Beemster

Voorstellen, Alex uit de Zuidoostbeemster

#1 Bericht door PE1AW »

Na ruim een jaar meegelezen op het forum vond ik het tijd worden om mezelf maar eens voor te stellen.

Ik woon in de Zuidoostbeemster en ben 38 jaar. Via de scouting en Jota ben ik in aanraking gekomen met de wereld van zendamateurs en die hebben mij er toe gezet om in 1993 mijn D licentie en in 1995 mijn C licentie te behalen. Morse heb ik nooit geprobeerd. Ik heb toen tot mijn 18 of 19 met veel plezier op de 2 meter en 70cm band gewerkt als PE1RBM tot het mijn intresse verloor en ik begon te werken.

Voor de dagelijke brood op de plank ben ik werkzaam bij een fabrikant van gasturbines en aardgas compressoren. De compressoren aangedreven door gasturbines worden gebruikt om aardgas te verpompen bijvoorbeeld vanuit Rusland naar Europa. Of voor de energie verzorging op offshore olie en gas installaties. Ik geef aan onze monteurs de technische ondersteuning als deze vastlopen bij hun werkzaamheden. Ik kan dit meestal vanuit huis doen maar soms reis ik zelf naar de klant toe ergens in europa.

Ik heb inmiddels mijn Call verandert in PE1AW en een endfed antenne gemaakt al wil ik graag kijken of ik een dipool kan wegspannen om zo meer verbindingen te krijgen. Als zender gebruik ik een Elecraft KX3. Ik vind de uitdaging leuk om met zo min mogelijk vermogen zover weg te komen. Ik heb al genoeg met grote vermogens van tot 20MW te maken in mijn dagelijks werk ;-)

Bedankt voor dit leuke forum.
Alex,

Gebruikersavatar
PD7CW
Berichten: 713
Lid geworden op: 29 mei 2014, 08:03
Roepletters: PD7CW

Re: Voorstellen, Alex uit de Zuidoostbeemster

#2 Bericht door PD7CW »

Ha Alex,

Verwant in de zware industrie heb ik óók een tweetal jaren geleden 'laag vermogen' communicatie opgepakt, dat was altijd al een interessant onderwerp voor mij. Het is voor mij óók de tegenpool van Megawatten echter ik beperk me nu tot morse communicatie.

Veel succes en voldoening gewenst,

Cees

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7113
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Voorstellen, Alex uit de Zuidoostbeemster

#3 Bericht door PE2AAB »

Welkom hier Alex!

Leuk om te zien dat je door JOTA bent besmet met het ''radiovirus'' ;-)

tevens interessant is je werk. Ik ben werkzaam voor een keuringsinstantie welke certificering en tests uitvoert voor fabrikanten die apparatuur maakt zoals jouw QRL ;-)

Rick
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Plaats reactie