Ik ben nieuw en ik ben hier op zoek iets speciaals

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
afterdark
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jun 2015, 17:21

Ik ben nieuw en ik ben hier op zoek iets speciaals

#1 Bericht door afterdark »

yoo iedereen,


Ik ben hier nieuw en op zoek naar een oplossing voor een probleem in feite.

Ik zoek een klein bakje dat kan uitzenden op 27.5 mhz en ontvangen op 83,275. Ik ga dat nodig hebben voor mijn werk maar heb niet echt een idee hoe ik daaraan begin.

Alle tips zijn welkom

Groeten,


Stijn

Gebruikersavatar
PA9X
Berichten: 1250
Lid geworden op: 19 apr 2008, 13:58
Roepletters: PA9X
Contacteer:

Re: Ik ben nieuw en ik ben hier op zoek iets speciaals

#2 Bericht door PA9X »

Uitzenden op 27,5 MHz is niet toegestaan. Wel tussen 26,965 en 27,405 MHz.

Wat voor "werk" ga je doen dat je deze frequenties wil gebruiken?

afterdark
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jun 2015, 17:21

Re: Ik ben nieuw en ik ben hier op zoek iets speciaals

#3 Bericht door afterdark »

PA9X schreef:Uitzenden op 27,5 MHz is niet toegestaan. Wel tussen 26,965 en 27,405 MHz.

Wat voor "werk" ga je doen dat je deze frequenties wil gebruiken?

Op mijn werk zijn speciale modules gebouwd om te ontvangen op deze frequentie en die dan terug te sturen op een andere om lek/breuk detectie uit te voeren. Ik kan jammer genoeg niet in detail gaan over mijn werkgever (k'vin het zelf ook stom, maar dat staat in mijn contract)

Dat is ook de reden dat ik graag jullie expertise wil gebruiken. Ben er mij van bewust dat dit niet simpel is.

pa1bvm
Berichten: 3324
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: Ik ben nieuw en ik ben hier op zoek iets speciaals

#4 Bericht door pa1bvm »

tja met zo een vraag spitsen diverse zendamateurs de oren .
het is van huis uit een nieuwsgierig volkje die amateurs ..

wat zit er dan zo in de buurt van de 83,275 welke gebruikers mogen daar komen ..

er zit ook geen relatie tussen zend en ontvang frequentie .. het zijn geen harmonischen van elkaar

ik neem aan dat jouw werkgever dan een vergunning / machtiging heeft voor het uitzenden op die frequenties
zo niet dan kan je je werkgever behoeden voor een fikse boete ..
iets commercieels doen zonder machtiging gaat al snel naar economische delicten .. de boetes zijn niet mals

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2494
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Ik ben nieuw en ik ben hier op zoek iets speciaals

#5 Bericht door PA3DJS »

afterdark schreef:
PA9X schreef:Uitzenden op 27,5 MHz is niet toegestaan. Wel tussen 26,965 en 27,405 MHz.

Wat voor "werk" ga je doen dat je deze frequenties wil gebruiken?

Op mijn werk zijn speciale modules gebouwd om te ontvangen op deze frequentie en die dan terug te sturen op een andere om lek/breuk detectie uit te voeren. Ik kan jammer genoeg niet in detail gaan over mijn werkgever (k'vin het zelf ook stom, maar dat staat in mijn contract)

Dat is ook de reden dat ik graag jullie expertise wil gebruiken. Ben er mij van bewust dat dit niet simpel is.
Hallo Stijn,

Met zo'n vage omschrijving begin je niets (niet hier, en elders ook niet). Je zal op zijn minst enig idee moeten hebben over bandbreedte, type emissie, vermogen (of E(I)RP), externe of geintegreerde antenne, eventueel maximale opstelhoogte, data rate, etc. Dit vind je terug in de (experimenteer)vergunning die je werkgever van AT gekregen hebt (als je werkgever die heeft).

Als het aan het begin van een nieuwe ontwikkeling zit, waarbij voorspong in tijd van belang is, moet je het niet in zo'n openbaar forum posten, maar een bedrijf zoeken met RF expertise. Vervolgens een NDA overeenkomen en dan verder gaan.

afterdark
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jun 2015, 17:21

Re: Ik ben nieuw en ik ben hier op zoek iets speciaals

#6 Bericht door afterdark »

PA3DJS schreef:
afterdark schreef:
PA9X schreef:Uitzenden op 27,5 MHz is niet toegestaan. Wel tussen 26,965 en 27,405 MHz.

Wat voor "werk" ga je doen dat je deze frequenties wil gebruiken?

Op mijn werk zijn speciale modules gebouwd om te ontvangen op deze frequentie en die dan terug te sturen op een andere om lek/breuk detectie uit te voeren. Ik kan jammer genoeg niet in detail gaan over mijn werkgever (k'vin het zelf ook stom, maar dat staat in mijn contract)

Dat is ook de reden dat ik graag jullie expertise wil gebruiken. Ben er mij van bewust dat dit niet simpel is.
Hallo Stijn,

Met zo'n vage omschrijving begin je niets (niet hier, en elders ook niet). Je zal op zijn minst enig idee moeten hebben over bandbreedte, type emissie, vermogen (of E(I)RP), externe of geintegreerde antenne, eventueel maximale opstelhoogte, data rate, etc. Dit vind je terug in de (experimenteer)vergunning die je werkgever van AT gekregen hebt (als je werkgever die heeft).

Als het aan het begin van een nieuwe ontwikkeling zit, waarbij voorspong in tijd van belang is, moet je het niet in zo'n openbaar forum posten, maar een bedrijf zoeken met RF expertise. Vervolgens een NDA overeenkomen en dan verder gaan.

Awel met a zo een antwoord ben ik iets, merci.

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: Ik ben nieuw en ik ben hier op zoek iets speciaals

#7 Bericht door PA0RAB »

Stijn,
Vaag herken ik het een en ander in je vraagstelling.
Technisch gezien niet zo moeilijk. Juridisch wel
We vallen als zendamateurs onder de post en telegraaf wet
Dat houdt onder meer in , dat we geen informatie mogen verspreiden over of doorgeven van derden.
Je bent zelf al voorzichtig en terughoudend hierin
blijf dat en werk ook alleen met een goed omschreven werkopdracht om jezelf in te dekken
Wim gaf de weg aan die de baas kan gaan
73(gegroet) de Ruud PA0RAB

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Ik ben nieuw en ik ben hier op zoek iets speciaals

#8 Bericht door PE2AAB »

afterdark schreef:yoo iedereen,


Ik ben hier nieuw en op zoek naar een oplossing voor een probleem in feite.

Ik zoek een klein bakje dat kan uitzenden op 27.5 mhz en ontvangen op 83,275. Ik ga dat nodig hebben voor mijn werk maar heb niet echt een idee hoe ik daaraan begin.

Alle tips zijn welkom

Groeten,


Stijn
Hoi Stijn,

Onze firma doet metingen en certificering van dergelijke systemen.

Wellicht wil je eens contact opnemen?

Rick Wesselink
Kiwa afdeling Telefication (http://www.telefication.com)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Plaats reactie