F examen gehaald, nu nog even wachten op mn call!

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Bericht
Auteur
PH1SIX
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 jun 2015, 17:03
Roepletters: PH1SIX

F examen gehaald, nu nog even wachten op mn call!

#1 Bericht door PH1SIX »

Hallo iedereen!

Mijn naam is Nick, ben 23 jaar oud, en m'n QTH is Bussum.
Heb 3 weken terug succesvol het F examen afgerond, en gisteren m'n call geregistreerd op Agentschap telecom! Kan dus niet wachten tot ik kan gaan zenden :lol:

Op dit moment heb ik alleen nog maar een Baofeng porto voor op de lokale repeater (en misschien simplex?) en ben nu aan het kijken hoe ik op HF ga komen.
Ben nog erg nieuw op dit forum, maar ik denk dat het een geweldige bron is om informatie uit te wisselen.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7113
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: F examen gehaald, nu nog even wachten op mn call!

#2 Bericht door PE2AAB »

Welkom hier en gefeliciteerd!!!

Als je je call hebt (zodra je in kunt loggen bij de website van AT met je DigID) kun je je gebruikersnaam wijzigen in je callsign.
Via het gebruikerspaneel rechtsboven in de hoek.

Heel veel plezier met deze mooie hobby!
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3129
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: F examen gehaald, nu nog even wachten op mn call!

#3 Bericht door elsinga »

Gefeliciteerd!
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

PA3RIS
Berichten: 832
Lid geworden op: 11 nov 2014, 16:53
Roepletters: PA3RIS
Locatie: Goch Pfalzdorf, Duitsland
Contacteer:

Re: F examen gehaald, nu nog even wachten op mn call!

#4 Bericht door PA3RIS »

Er waren er veel daar in Vlaardingen. Gefeliciteerd!! Wat is je call geworden?

PH1SIX
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 jun 2015, 17:03
Roepletters: PH1SIX

Re: F examen gehaald, nu nog even wachten op mn call!

#5 Bericht door PH1SIX »

PA3RIS schreef:Er waren er veel daar in Vlaardingen. Gefeliciteerd!! Wat is je call geworden?
PH1SIX, klinkt als "physics" als je het uitspreekt :lol: Even nog een korte vraag, kan ik pas gaan zenden als ik m'n pasje heb van agentschap telecom? Of kan ik al geen zenden zodra ik mn call zie staan in hun database?

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7113
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: F examen gehaald, nu nog even wachten op mn call!

#6 Bericht door PE2AAB »

nickl schreef:
PA3RIS schreef:Er waren er veel daar in Vlaardingen. Gefeliciteerd!! Wat is je call geworden?
PH1SIX, klinkt als "physics" als je het uitspreekt :lol: Even nog een korte vraag, kan ik pas gaan zenden als ik m'n pasje heb van agentschap telecom? Of kan ik al geen zenden zodra ik mn call zie staan in hun database?
Optie twee.

Zodra je jezelf hebt geregistreerd op de site van AT (dus als je kunt inloggen met je DigID en je ziet dat je examenuitslag voor F positief is en je je call hebt aangevraagd) kun je een PDF downloaden welke je vergunning is. Vanaf dan mag je legaal zenden.

Wat je met de post krijgt is datzelfde papier met daarbij een plastic pasje wat als 'vertaling' dienst doet. Dus in het buitenland laat je dat pasje zien. Maar het A4 formulier is je daadwerkelijke machtiging.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PH1SIX
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 jun 2015, 17:03
Roepletters: PH1SIX

Re: F examen gehaald, nu nog even wachten op mn call!

#7 Bericht door PH1SIX »

PE2AAB schreef:
nickl schreef:
PA3RIS schreef:Er waren er veel daar in Vlaardingen. Gefeliciteerd!! Wat is je call geworden?
PH1SIX, klinkt als "physics" als je het uitspreekt :lol: Even nog een korte vraag, kan ik pas gaan zenden als ik m'n pasje heb van agentschap telecom? Of kan ik al geen zenden zodra ik mn call zie staan in hun database?
Optie twee.

Zodra je jezelf hebt geregistreerd op de site van AT (dus als je kunt inloggen met je DigID en je ziet dat je examenuitslag voor F positief is en je je call hebt aangevraagd) kun je een PDF downloaden welke je vergunning is. Vanaf dan mag je legaal zenden.

Wat je met de post krijgt is datzelfde papier met daarbij een plastic pasje wat als 'vertaling' dienst doet. Dus in het buitenland laat je dat pasje zien. Maar het A4 formulier is je daadwerkelijke machtiging.
Ah mooi! Bedankt voor de uitleg. Nu krijg ik helaas een HTTP error als ik probeer in te loggen met DigiD maar dat zal wel wat maintenance zijn aan hun kant... Hopelijk kan ik vanavond m'n eerste QSO doen dan! :lol:

PE1KXY
Berichten: 230
Lid geworden op: 11 nov 2009, 13:44
Roepletters: PE1KXY
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: F examen gehaald, nu nog even wachten op mn call!

#8 Bericht door PE1KXY »

Gefeliciteerd kerel klasse en welkom op de ruisvelden...

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7113
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: F examen gehaald, nu nog even wachten op mn call!

#9 Bericht door PE2AAB »

nickl schreef:
PE2AAB schreef:
nickl schreef:
PA3RIS schreef:Er waren er veel daar in Vlaardingen. Gefeliciteerd!! Wat is je call geworden?
PH1SIX, klinkt als "physics" als je het uitspreekt :lol: Even nog een korte vraag, kan ik pas gaan zenden als ik m'n pasje heb van agentschap telecom? Of kan ik al geen zenden zodra ik mn call zie staan in hun database?
Optie twee.

Zodra je jezelf hebt geregistreerd op de site van AT (dus als je kunt inloggen met je DigID en je ziet dat je examenuitslag voor F positief is en je je call hebt aangevraagd) kun je een PDF downloaden welke je vergunning is. Vanaf dan mag je legaal zenden.

Wat je met de post krijgt is datzelfde papier met daarbij een plastic pasje wat als 'vertaling' dienst doet. Dus in het buitenland laat je dat pasje zien. Maar het A4 formulier is je daadwerkelijke machtiging.
Ah mooi! Bedankt voor de uitleg. Nu krijg ik helaas een HTTP error als ik probeer in te loggen met DigiD maar dat zal wel wat maintenance zijn aan hun kant... Hopelijk kan ik vanavond m'n eerste QSO doen dan! :lol:
Nou ik ben bang dat het wel een week of 2 a 3 duurt voordat je examenstatus bekend is bij AT helaas.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PA3RIS
Berichten: 832
Lid geworden op: 11 nov 2014, 16:53
Roepletters: PA3RIS
Locatie: Goch Pfalzdorf, Duitsland
Contacteer:

Re: F examen gehaald, nu nog even wachten op mn call!

#10 Bericht door PA3RIS »

PE2AAB schreef:Nou ik ben bang dat het wel een week of 2 a 3 duurt voordat je examenstatus bekend is bij AT helaas.
Hij heeft z'n call al geregistreerd, dus dan zijn de formulieren er een dagje later, dacht ik. De F moet er dan al in staan.

Gebruikersavatar
PF9ZX
Berichten: 1685
Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
Roepletters: PF9ZX
Locatie: Zandvoort (JO22GI)

Re: F examen gehaald, nu nog even wachten op mn call!

#11 Bericht door PF9ZX »

PA3RIS schreef:
Hij heeft z'n call al geregistreerd, dus dan zijn de formulieren er een dagje later, dacht ik. De F moet er dan al in staan.
Dit deel gaat inderdaad erg snel.
73' Marcel
PF9ZX

NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet

----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx


"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten

PA2LO
Berichten: 815
Lid geworden op: 23 jun 2008, 21:25
Locatie: Ermelo, Gelderland
Contacteer:

Re: F examen gehaald, nu nog even wachten op mn call!

#12 Bericht door PA2LO »

Gefeliciteerd.

Wel bijzonder om een vervangend oliefilter als call te nemen (PH16) :wink:
Succes met de eerste verbindingen en mocht je in de buurt zijn, van harte welkom bij een van de activiteiten van VERON Amersfoort.

Afbeelding

PH1SIX
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 jun 2015, 17:03
Roepletters: PH1SIX

Re: F examen gehaald, nu nog even wachten op mn call!

#13 Bericht door PH1SIX »

Het is me gelukt om in te kunnen loggen op de site van AT, heb daar dus mn 'Radio amateur station licence' PDF kunnen downloaden waar alles netjes in stond! :o

Heb vanmiddag op PI2NOS de eerste QSO gehad met PH9TV, bedankt!

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7113
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: F examen gehaald, nu nog even wachten op mn call!

#14 Bericht door PE2AAB »

PH1SIX schreef:Het is me gelukt om in te kunnen loggen op de site van AT, heb daar dus mn 'Radio amateur station licence' PDF kunnen downloaden waar alles netjes in stond! :o

Heb vanmiddag op PI2NOS de eerste QSO gehad met PH9TV, bedankt!
Leuk!

Proficiat! Zo makkelijk kan het dus gaan. En snel ;-)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PD8RK
Berichten: 166
Lid geworden op: 11 jan 2015, 17:08
Roepletters: PD5RK
Locatie: Bergen nh

Re: F examen gehaald, nu nog even wachten op mn call!

#15 Bericht door PD8RK »

Maar volgens mij was je niet in vlaardingen dan toch? Dat is pas een week geleden.... en ik zit nog vol spanning te wachten op het moment dat t AT mn BSN herkent... :lol:
== Robert / PD8RK ===
TYT TH-7800 (op 4x rubber :) ), zastone d9000 met Diamond X200 op 9m ASL op QTH, Radioditty GD77 en een Baofeng UV82 voor de fiets ;-)

Plaats reactie