Voorstellen

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PA0DOM
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 okt 2007, 21:31

Voorstellen

#1 Bericht door PA0DOM »

Hallo YL's & O.M.'s. Ik ben Christa.PA0DOM.Geboren in Breda, en lange tijd gewoond in Utrecht, waar ik de domtoren als goede buur had.Dit bracht mij op mijn call.Op mijn QSL kaart staat de dom afgebeeld met de beam in top.H.I.Ik woon echter nu in Lelystad, waar ik leuke kontakten heb met regio A 041 IJsselmeerpolders.Nee ik verlang niet terug naar Utrecht.Vind het een rotstad.Maar de meetings op ford de Gagel in afd. centrum waren wel tof.Ik ben eerder een O.L. dan een Y.L. gezien mijn leeftijd.Heb in de oorlog kennis gemaakt met radio.Ons Lex en ons pap wilde beslist naar radio Orange blijven luisteren.De radio moets echter worden ingeleverd.Nou we hebben de lege kast naar de mof gebracht, en de onderdelen werden in een schoenendoos overgeprutst.Ik zag dat aan, en wist het al gauw beter.Na de oorlog blijven experimenteren, en ik was in 1959 zowaar de eerste YL die het zenddiploma haalde.Was destijds alleen nog A, vergunning.Door druk werk vaak de hobby verwaarloosd. Nu na pensioen weer wat meer tijd. Maar ik blijf wel werken.Als actrice, en nagelstyliste.Actief vouwke dus.

Houdoe he.
Christa
Bijlagen
Q.S.L Kaart. PAoDOM.jpg
Q.S.L Kaart. PAoDOM.jpg (51.93 KiB) 1555 keer bekeken

DELETED

#2 Bericht door DELETED »

DELETED
Laatst gewijzigd door DELETED op 06 mei 2008, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
vk2gwk
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 sep 2005, 08:41
Locatie: One Mile Beach NSW
Contacteer:

#3 Bericht door vk2gwk »

Hi Christa,
Welkom op het forum - zo te horen kunnen we nog wat van je leren.
Ik hoop je ook eens te werken als de condities een beetje mee zitten. De laatste dagen ging het weer redelijk richting NL (via het lange pad, 20M zo rond 07:00 UTC).

BTW, mijn xyl is ook gelicenseerd maar niet erg actief momenteel: VK2GWI - en ook nog een beetje PA3ADR)

Henk - VK2GWK
zenden is zilver.... luisteren is goud!
Kijk ook eens op mijn website of naar mijn andere hobby op Flickr

PA0DOM
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 okt 2007, 21:31

Voorstellen

#4 Bericht door PA0DOM »

PA0WV schreef:Welkom,

Grappig, dat was ongetwijfeld de tijd dat je een pile up veroorzaakte als je je stem liet horen.
Er was overigens ook een B-machtiging, die was tot 50 watt input. Die kostte 5 en de A 15,- gulden per jaar.

Enige tijd geleden heb ik een lezing gegeven voor IJsselmeerpolders over berekeningen aan magnetisch gekoppelde antennetuners, daar was een YL bij de toehoorders, was jij dat? Vermoedelijk niet want die had geen zachte G. Die raak je nooit kwijt als je in Brabant geboren bent.

73
Wim te Valkenburg
Hi Wim. Ik had al geantwoord, maar het bericht is weg. Ja ik ben die YL die je gezien hebt hoor. Mooie lezing, in het scouting kot te Dronten. Die zaggte G heb ik nog echt wel hoor, maar ik heb door acteerervaringen ABN leren spreken.Na een tel. gesprek of bezoek aan de moederstreek is het weer heulemaol weerom.Ik ben juist vorig jaar nog gecast voor een rol in een film over het oude Brabant. Met het echte oude plattelandsaccent. Leuk man dat ik je hier weer ontmoet.
73.

DELETED

Re: Voorstellen

#5 Bericht door DELETED »

DELETED

Plaats reactie