Nieuw

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Jack Boer
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2015, 19:26
Roepletters: PD1JAC

Nieuw

#1 Bericht door Jack Boer »

Hallo zendamateurs,

Mijn naam is Jack Boer geboren in 1947.
Woon in Bedum vlakbij de stad Groningen.
IK vind het prettig om af en toe met een eenvoudige verticale antenne te zenden en ontvangen, welke afstanden te overbruggen zijn.
Dat lukt soms tot Amerika,Azie,Israel en Noord_Afrika aan toe.

Groeten van PD1JAC

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2560
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: Nieuw

#2 Bericht door PA5COR »

Welkom Jack.
Op 10 meter de laatste jaren net als 12 en 15 meter de wereld al een paar keer rond gewerkt met een afgedankte en gekregen Imax 2000 kappa prik.

Condities doen het, niet de antenne op dat moment.
Licensed since 1977
IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters

Jack Boer
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2015, 19:26
Roepletters: PD1JAC

Re: Nieuw

#3 Bericht door Jack Boer »

Dank je!
Ja,dat heb ik gemerkt dat de condities goed zijn en er is veel ruimte op 10 meter.

pa4o
Berichten: 797
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Re: Nieuw

#4 Bericht door pa4o »

Moi Jack,

Was jij dat die kwam kijken tijdens de PACC in Bedum?

Peter

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: Nieuw

#5 Bericht door PC1TK »

welkom Jack .
Elke Dinsdag en Donderdag 28,400 USB van af ongeveer 19:15 tot en met ongeveer 20:00 een groepje noordelijke amateurs .
73 van uit Heiligerlee

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: Nieuw

#6 Bericht door PA0RAB »

John,
Merk ik nu dat het alternatieve Grunninger Knaol verplaatst is van 144.6 naar 28,4?

Trouwens vanavond weer die vette Spekken met krijt merken en morgen de Poort rammen om daarna joelend naar de Markt te rennen om de sleutel te eisen En daarna het vat te legen
Houw mot iek Thoes kommn? KiHHik
73 de Ruud PA0RAB

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: Nieuw

#7 Bericht door PC1TK »

PA0RAB schreef:John,
Merk ik nu dat het alternatieve Grunninger Knaol verplaatst is van 144.6 naar 28,4?

Trouwens vanavond weer die vette Spekken met krijt merken en morgen de Poort rammen om daarna joelend naar de Markt te rennen om de sleutel te eisen En daarna het vat te legen
Houw mot iek Thoes kommn? KiHHik
73 de Ruud PA0RAB
Ben bang dat dat het dialect van boven Groningen is Ruud .. Ik her ken niet alles ... Van hoes oet ben ik ain Roegbainder en nauw ain Kloosterholtje .
Wie bent van : op hosevurrels over de beune mit schienvat in d`aand sjilotn zuikn.

Op Maandag en vrijdag zit de groep op 145,400 en op Dinsdag en Donderdag op 28,400 .
Ik zelf ben pas van of 2013 bekend met deze frequenties toen nog als luistervink .
De oorsprong van deze knaoltjes is mij niet heel maal bekend . Behalve dat er een groep Groningse amateurs waren die ook graag op 10 meter werkten .

Gebruikersavatar
PE9H
Berichten: 452
Lid geworden op: 04 sep 2014, 13:02
Roepletters: PE9H
Locatie: JO32kh

Re: Nieuw

#8 Bericht door PE9H »

Welkom Jack!
Arien PE9H
"The ability to speak does not make you intelligent" - Qui-Gon Jinn
:wq

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Nieuw

#9 Bericht door PE2AAB »

Welkom hier. Veel plezier op het forum!
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: Nieuw

#10 Bericht door PA0RAB »

Johny,
Het echte Grunnings heb ik me nooit goed eigen kunnen maken Net als het Fries en Oost Fries
We hebben het er al eerder over gehad dat de dialectkennis ons tot heel ver kan helpen langs de Wadkust en diep de Oostzee in.
De verhalen over het alternatieve Groninger kanaal kan oude wonden open maken en daarom hier niet
Is ook heel oud zeer.
Wat anders Bij de gedenking en herdenking hebben we hier de beruchte Geuzenmaaltijd Raasdonders met spek. Ook bekend als cappucijners met spekkies.
Weet je misschien een adresje waar die gespikkelde bruine tuinbonen zaden te koop zijn? Vind ik veel smakelijker dan die bleekgroene van Iglo
Hebben jullie als wachters van Orangieen daar ook na de rumoerige herhaling der feiten ook iets van gezamenlijke goedmaking der geschminkte builen en botbreuken?
73 de Ruud PA0RAB

Jack welkom hier en je merkt er wordt ook over niet radiozaken gezwetst.

Plaats reactie