Even voorstellen...

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PD1AFI
Berichten: 66
Lid geworden op: 19 nov 2014, 23:59
Roepletters: PD1AFI
Locatie: Enschede ( Eibergen)
Contacteer:

Even voorstellen...

#1 Bericht door PD1AFI »

Hallo, ik ben Rob, de PD1AFI, zoals de call mogelijk al zegt heb ik de "novice" al een tijdje in de zak echter na het behalen hiervan is het door omstandigheden ( werk, kinderen etc) nooit meer van de grond gekomen.
Nu ik een stukje rust weer heb ben ik weer aan mijn oude hobby begonnen, ik ben sinds 1979 actief op de radio, net als zovelen als "piraat" in het begin op de 27Mhz.
Op aandringen van een bevriende HAM, PA0JBX, heb ik uiteindelijk de eerste keer mijn novice binnengesleept :D Porto aangeschaft voor 2/70 en weer verkocht omdat ik domweg geen tijd had.
Sinds kort ben ik weer actief met een Kenwood TS440S en aan het experimenteren met diverse antenne's, op dit moment een GB HF ENDFED met 13 mtr lengte, binnenkort komt de G5RV binnen waar ik hoge verwachtingen van heb. Helaas kan ik niet echt hoogte maken daar ik vanuit mijn "zomer QTH" (camping) nabij Eibergen moet uitzenden want in mijn woonplaats woon ik op kamers en kan daar niets :(
Maar het blijkt alweer.. de radiohobby krijg je er niet uit :lol:
Misschien ga ik nog voor een Full Licence maar voorlopig ben ik al heel tevreden met wat ik al bereikt heb met de novice..

73's de PD1AFI, Rob
We're hamming ;)

73's Rob de PD1AFI

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Even voorstellen...

#2 Bericht door PE2AAB »

Welkom hier en proficiat met je machtiging.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PA3RIS
Berichten: 829
Lid geworden op: 11 nov 2014, 16:53
Roepletters: PA3RIS
Locatie: Goch Pfalzdorf, Duitsland
Contacteer:

Re: Even voorstellen...

#3 Bericht door PA3RIS »

Ook namens mij welkom hier en veel plezier met deze leuke hobby!

-Verwijderd account

Re: Even voorstellen...

#4 Bericht door -Verwijderd account »

PD1AFI schreef:Hallo, ik ben Rob, de PD1AFI, zoals de call mogelijk al zegt heb ik de "novice" al een tijdje in de zak echter na het behalen hiervan is het door omstandigheden ( werk, kinderen etc) nooit meer van de grond gekomen.

Op aandringen van een bevriende HAM, PA0JBX, heb ik uiteindelijk de eerste keer mijn novice binnengesleept :D Porto aangeschaft voor 2/70 en weer verkocht omdat ik domweg geen tijd had.
Een porto verkocht omdat je geen tijd hebt voor de radiohobby, daar zal je vast wel spijt van gekregen hebben.
Zo'n apparaat neemt niet veel ruimte in, dan had je 'm toch ergens in een kast of doos kunnen opbergen omdat je even geen tijd hebt?
Overigens is het wel herkenbaar, want ook ik deed diezelfde domme (re)actie: verkopen omdat ik er "even" niets meer mee doe :oops:
PD1AFI schreef:Helaas kan ik niet echt hoogte maken daar ik vanuit mijn "zomer QTH" (camping) nabij Eibergen moet uitzenden want in mijn woonplaats woon ik op kamers en kan daar niets :(
Ook al woon je op kamers, er zijn toch best wel mogelijkheden hoor :D
Met een porto -ja, daar heb je 'm weer- kan je vast wel een repeater bereiken bij jou in de buurt. Ook met een digitale variant kan dat.
In het oosten van het land zijn ze druk doende met repeaterprojecten, dus dat zal vast wel lukken met een porto vanuit huis.

En voor "F" opgaan is best de moeite waard, zeker als je onlangs nog actief was met de cursus.
Juist dan is het makkelijker om door te gaan dan wanneer je dit pas over enkele jaren gaat doen.

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2560
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: Even voorstellen...

#5 Bericht door PA5COR »

Welkom Rob, geen paniek, een machtiging is voor het leven er veranderd vast wel wat in je woon omstandigheden dat je wel een antenne buiten kunt ophangen.
Voor de rest al genoeg tips van anderen hier.
Succes,
Cor
Licensed since 1977
IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters

PE9PE
Berichten: 1145
Lid geworden op: 28 okt 2007, 09:53
Roepletters: PE9PE
Locatie: ZOETERMEER

Re: Even voorstellen...

#6 Bericht door PE9PE »

PD1AFI schreef:Hallo, ik ben Rob, de PD1AFI, zoals de call mogelijk al zegt heb ik de "novice" al een tijdje in de zak echter na het behalen hiervan is het door omstandigheden ( werk, kinderen etc) nooit meer van de grond gekomen.
Nu ik een stukje rust weer heb ben ik weer aan mijn oude hobby begonnen, ik ben sinds 1979 actief op de radio, net als zovelen als "piraat" in het begin op de 27Mhz.
Op aandringen van een bevriende HAM, PA0JBX, heb ik uiteindelijk de eerste keer mijn novice binnengesleept :D Porto aangeschaft voor 2/70 en weer verkocht omdat ik domweg geen tijd had.
Sinds kort ben ik weer actief met een Kenwood TS440S en aan het experimenteren met diverse antenne's, op dit moment een GB HF ENDFED met 13 mtr lengte, binnenkort komt de G5RV binnen waar ik hoge verwachtingen van heb. Helaas kan ik niet echt hoogte maken daar ik vanuit mijn "zomer QTH" (camping) nabij Eibergen moet uitzenden want in mijn woonplaats woon ik op kamers en kan daar niets :(
Maar het blijkt alweer.. de radiohobby krijg je er niet uit :lol:
Misschien ga ik nog voor een Full Licence maar voorlopig ben ik al heel tevreden met wat ik al bereikt heb met de novice..

73's de PD1AFI, Rob

Hallo Rob,

Welkom en geniet.

Vanaf je kamer kan je prima onze hobby bedrijven.
Verdiep je maar eens in http://www.remoterig.com.

Succes.

Rob
PE9PE
Life is too short for QRP.

Gebruikersavatar
PD1DAF
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 sep 2014, 20:12
Roepletters: PD1DAF
Locatie: Valkenswaard

Re: Even voorstellen...

#7 Bericht door PD1DAF »

zoals ik dit lees heb ik dezelfde levensloop ook gedaan
tijd gezin hobby e.c.

toch weer aan de hobby begonnen en met veel plezier

nog even de zolder opruimen en een eigen shack te maken

veel plezier en 73

mvg Frans PD1DAF
Motorola MC 2100 2m set Storno CQM 6000 2m set Baofeng gt-3 port 2/70 yaesu FT 991A

Gebruikersavatar
PD1AFI
Berichten: 66
Lid geworden op: 19 nov 2014, 23:59
Roepletters: PD1AFI
Locatie: Enschede ( Eibergen)
Contacteer:

Re: Even voorstellen...

#8 Bericht door PD1AFI »

Dank allen..

Nou het plaatsen van een antenne is geen probleem.. ik MAG het alleen niet van de huisbaas, echter vindt ik dat niet zo'n probleem want daar ben ik toch niet zoveel.
En het halen van mijn N is toch al gauw 18 jaar geleden denk ik, misschien zelfs wel 20.. Dus of ik nu weer net zo gemakkelijk leer als toen .. Pff 50+ inmiddels

73's, Rob de PD1AFI
We're hamming ;)

73's Rob de PD1AFI

Plaats reactie