PA3RIS

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PA3RIS
Berichten: 833
Lid geworden op: 11 nov 2014, 16:53
Roepletters: PA3RIS
Locatie: Goch Pfalzdorf, Duitsland
Contacteer:

PA3RIS

#1 Bericht door PA3RIS »

Hallo,

Dankzij de JOTA ben ik eind jaren 70 begin jaren 80 besmet met het radio-virus (alhoewel die besmetting er anders denk ik ook wel gekomen was). Ik ben luisteramateur (NL88992) geworden en heb een Heathkit HR10B aangeschaft (hij was gelukkig al gebouwd).

In 1982 heb ik dan met het voorjaarsexamen D meegedaan en ook gehaald. Ik kreeg de call PD0NXV toegewezen. In die tijd veel actief geweest op 2 (meer mocht ook niet) en vanaf die tijd ook elk jaar aan de JOTA meegedaan, eerst bij de groep waar ik lid van was en later bij een aantal andere groepen in West Brabant. De laatste jaren ben ik actief bij PA6JAM/J en doe ik ook iets bij de Landelijke JOTA-JOTI organisatie.

Een aantal jaren geleden ben ik in Duitsland gaan wonen en kreeg toen ook de call DO2RIS.

Aangezien de examen-kennis in die ruim 30 jaar toch wel aardig weggezakt was en de novice-stof onderdeel is van de full ben ik vorig jaar met een aantal andere leden van Scouting begonnen aan het doorlezen van de DLZA novice-cursus. 1 avond per week een uurtje via Skype, 1 leest en de anderen luisteren. En zo af en toe kon ik ook nog wel eens wat vragen beantwoorden die niet helemaal duidelijk waren. Op 23 mei hebben er 3 van dat groepje examen gedaan en ze zijn ook alle 3 geslaagd. Dat was dus een succes. Ik ben zelf doorgegaan voor de full en heb daar 3 september (om 2 uur, niet om 11:40) examen voor gedaan en ook geslaagd. Sinds die tijd heb ik de calls PA3RIS en DL3RIS. Ik ben vooral actief op HF en de laatste tijd vooral met PSK.

Apparatuur: Voor VHF een IC245 en een Yaesu FT480, voor HF een Kenwood TS-520. En dan staan er nog een aantal porto's (o.a. een paar van Kenwood en een paar bamiporto's), . M'n auto heet PA3RIS-9 en daarin hangt een Condor 16 met een Opentracker USB van Argent Data systems.

Antenne's: Voor VHF een Diamond X30 en een horizontale klaverblad, voor HF een 2x 20 meter dipool en een G5RV.

73,

Frank

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6271
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: PA3RIS

#2 Bericht door PA3DAT »

Welkom hier Frank!
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7115
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: PA3RIS

#3 Bericht door PE2AAB »

Hoi Frank!

Leuk je hier te treffen! Tot de 22e ;-)

Groet,
Rick, PE2AAB
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PD9RS
Berichten: 50
Lid geworden op: 21 sep 2014, 15:16
Roepletters: PD9RS
Locatie: Joure

Re: PA3RIS

#4 Bericht door PD9RS »

welkom, ik ben zelf ook via de jota besmet met het virus.
Explorer van de Borgergroep joure. 73' PD9RS

PA3RIS
Berichten: 833
Lid geworden op: 11 nov 2014, 16:53
Roepletters: PA3RIS
Locatie: Goch Pfalzdorf, Duitsland
Contacteer:

Re: PA3RIS

#5 Bericht door PA3RIS »

Bedankt allemaal!
PD9RS schreef:welkom, ik ben zelf ook via de jota besmet met het virus.
Jaaa, de Borgergroep, die ken ik wel. Ik ben 2 jaar geleden bij jullie op bezoek geweest tijdens de JOTA. Ik was toen aanwezig tijdens het zendergooien (en ik zag er net een filmpje van op Youtube waarin ik zelfs even in beeld ben).

PD9RS
Berichten: 50
Lid geworden op: 21 sep 2014, 15:16
Roepletters: PD9RS
Locatie: Joure

Re: PA3RIS

#6 Bericht door PD9RS »

PA3RIS schreef:Bedankt allemaal!
PD9RS schreef:welkom, ik ben zelf ook via de jota besmet met het virus.
Jaaa, de Borgergroep, die ken ik wel. Ik ben 2 jaar geleden bij jullie op bezoek geweest tijdens de JOTA. Ik was toen aanwezig tijdens het zendergooien (en ik zag er net een filmpje van op Youtube waarin ik zelfs even in beeld ben).
oke, dat zendergooien doen we tot nu nog elk jaar. Ik sta zelf ook op dat filmpje, toen was ik nog niet met het virus besmet haha dat was vorig jaar.
Explorer van de Borgergroep joure. 73' PD9RS

Plaats reactie