PA3RIS

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PA3RIS
Berichten: 833
Lid geworden op: 11 nov 2014, 16:53
Roepletters: PA3RIS
Locatie: Goch Pfalzdorf, Duitsland
Contacteer:

PA3RIS

#1 Bericht door PA3RIS »

Hallo,

Dankzij de JOTA ben ik eind jaren 70 begin jaren 80 besmet met het radio-virus (alhoewel die besmetting er anders denk ik ook wel gekomen was). Ik ben luisteramateur (NL88992) geworden en heb een Heathkit HR10B aangeschaft (hij was gelukkig al gebouwd).

In 1982 heb ik dan met het voorjaarsexamen D meegedaan en ook gehaald. Ik kreeg de call PD0NXV toegewezen. In die tijd veel actief geweest op 2 (meer mocht ook niet) en vanaf die tijd ook elk jaar aan de JOTA meegedaan, eerst bij de groep waar ik lid van was en later bij een aantal andere groepen in West Brabant. De laatste jaren ben ik actief bij PA6JAM/J en doe ik ook iets bij de Landelijke JOTA-JOTI organisatie.

Een aantal jaren geleden ben ik in Duitsland gaan wonen en kreeg toen ook de call DO2RIS.

Aangezien de examen-kennis in die ruim 30 jaar toch wel aardig weggezakt was en de novice-stof onderdeel is van de full ben ik vorig jaar met een aantal andere leden van Scouting begonnen aan het doorlezen van de DLZA novice-cursus. 1 avond per week een uurtje via Skype, 1 leest en de anderen luisteren. En zo af en toe kon ik ook nog wel eens wat vragen beantwoorden die niet helemaal duidelijk waren. Op 23 mei hebben er 3 van dat groepje examen gedaan en ze zijn ook alle 3 geslaagd. Dat was dus een succes. Ik ben zelf doorgegaan voor de full en heb daar 3 september (om 2 uur, niet om 11:40) examen voor gedaan en ook geslaagd. Sinds die tijd heb ik de calls PA3RIS en DL3RIS. Ik ben vooral actief op HF en de laatste tijd vooral met PSK.