Pd0jrn, Utrecht.

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA1JRN
Berichten: 62
Lid geworden op: 29 mar 2006, 11:24
Roepletters: PD0JRN
Locatie: Utrecht

Pd0jrn, Utrecht.

#1 Bericht door PA1JRN »

Beste lezers,

Zo af en toe kijk ik met veel plezier en interesse rond op dit forum, maar schrijf niet zo veel (3 berichten sinds 2006 :))

Ik ben Jeroen PD0JRN, geboren in 1980 en ooit rond mijn 15e begonnen met 27Mc. Vrij snel overgestapt op packet radio (als NL2JRN) met drie Danita 640's, een Alinco EC10 en 1k2/4k8 modempjes. Dat was een mooie tijd. Op een gegeven moment mijn amateur call gehaald, al weet ik niet exact meer met welk doel op dat moment.

Ik ben nog een tijdje actief geweest met het zelfbouwen van 3 meter stereo PLL zenders en antennes, dat was een leuke hobby. Maar omdat ik me de potentiele boetes niet kon veroorloven daar na een paar jaar mee gestopt. Uiteindelijk vanuit mijn Qth in Woerden verhuist naar een nieuwbouwhuis in Utrecht Leische Rijn. Daar kon ik mijn antennes niet makkelijk kwijt. En toen kwamen de kinderen. Drie in totaal, de oudste is nu 6, de jongste 1.

Uiteindelijk kruipt het bloed waar het niet gaan kan en na 8 jaar toch het dak op geklommen om een antenne neer te zetten. Bleek een fluitje van een cent. Ik ben best trots op het resultaat, het bereik is enorm en hij heeft de eerste novemberstorm met gemak doorstaan.

Op dit moment bevind ik me vooral op 2m en 70cm, hang een beetje rond de lokale repeaters. Soms vanaf thuis met mijn Yaesu FT-7900 (echt een beauty), meestal vanuit de auto met mijn Midland CT790 (hele fijne portofoon). Ik luister vaker dan dat ik spreek, maar soms als ik denk wat nuttigs te kunnen bijdragen dan laat ik even van me horen. Verder vind ik APRS interessant, de ISS, en de grotere evenementen zoals de Jota, dag van de amateur en de ballonvossenjacht.

Voor mijn werk ontwikkel ik elektronica voor consumenten en voor EMC testlaboratoria. Veel collega's zijn ook zendamateurs. Mijn overige hobbies zijn Ducati motorfietsen, de Nurburgring, fotografie en reizen (http://pd0jrn.simpsite.nl/)

Zo af en toe zal ik hier op het forum een vraag stellen, en waar mogelijk de vragen van anderen beantwoorden.
Veel plezier en misschien tot ooit op een van de banden.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2493
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Pd0jrn, Utrecht.

#2 Bericht door PA3DJS »

Hallo Jeroen,

Bedankt voor het opstellen van een intro. Het is volgens mij nooit verkeerd om iets achtergrond van iemand te weten, kan handig zijn bij het beantwoorden van vragen. Ik heb ook even op je website gekeken.

Wim, PA3DJS

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5109
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Pd0jrn, Utrecht.

#3 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Jeroen, welkom hier op het forum.

73, vanuit Nieuwegein.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
PH2LB
Berichten: 1430
Lid geworden op: 06 mar 2013, 20:31
Roepletters: PH2LB
Locatie: Almelo/JO32HI
Contacteer:

Re: Pd0jrn, Utrecht.

#4 Bericht door PH2LB »

Hallo jeroen, leuke / openhartige intro. Zullen velen zich in herkennen.

Overigens nette montage van je 2m/70cm antenne. Mooi voorbeeld van
montage als je geen muur/dakkapel/schoorsteen etc hebt.
73, Lex

"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2559
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: Pd0jrn, Utrecht.

#5 Bericht door PA5COR »

Welkom Jeroen, goed bezig zo te zien ;)
Licensed since 1977
IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters

Gebruikersavatar
PE9H
Berichten: 452
Lid geworden op: 04 sep 2014, 13:02
Roepletters: PE9H
Locatie: JO32kh

Re: Pd0jrn, Utrecht.

#6 Bericht door PE9H »

Hoi Jeroen,

Welkom hier!

Die mast heb je mooi gedaan zo. Lijkt me ook een mooi punt voor de trafo van een endfed richting tuin :)
Arien PE9H
"The ability to speak does not make you intelligent" - Qui-Gon Jinn
:wq

Plaats reactie