Hallo uit omgeving Utrecht

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PG4I
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 jul 2008, 11:02
Roepletters: PG4I
Locatie: Culemborg

Hallo uit omgeving Utrecht

#1 Bericht door PG4I »

Bij deze wil ik me even voorstellen. Mijn naam is Joop en ik woon in Houten, ik ben 58 jaar oud. Ik ben alleen actief met CW op de HF banden en heb nog de meeste lol in het zelf bouwen van QRP spulletjes en daarmee verbindingen maken. Op het moment heb ik alleen een dipool antenne voor 20 meter. Ik heb plannen voor de aanschaf van een lierbare kokermast van een meter of 15 waarna ik ook weer eens op de lagere banden wil uitkomen.

In het verleden ben ik onder mijn vorige roepletters (PA4TU en PA3ABA) veel actief geweest in contestgroepen, onder andere PI4COM en PA6DX, maar die tijd is een beetje voorbij. Mijn kenwood TS870 gebruik ik alleen nog om af en toe te luisteren want de verbindingen moeten vooral met zelfbouwspullen worden gedaan. Hiervoor gebruik ik een BITX20 en een rockmite-achtig eigen ontwerp. Een multiband transceiver is in de maak. Mijn licentie heb ik sinds 1975.
73 de Joop PG4I

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: Hallo uit omgeving Utrecht

#2 Bericht door PA0RAB »

Joop,
Dan een hernieuwd welkom
73 de Ruud PA0RAB

PD5WL
Berichten: 147
Lid geworden op: 06 sep 2013, 10:09
Roepletters: PD5WL
Locatie: JO22md
Contacteer:

Re: Hallo uit omgeving Utrecht

#3 Bericht door PD5WL »

Welkom Joop,

Ik weet niet onder welke Veron afdeling je valt, maar vanavond is er weer club avond op het Fort de Gagel (PI4UTR - R08), je bent natuurlijk altijd welkom voor een bakkie koffie en een babbeltje.
73's,

Wijnand - PD5WL - JO22md

TX/RX : FT-817, TS-700G, DJ-596 MkII, Condor 16 / 3000, Ultimate 3, 2m DIY TX, 23cm ATV TX
RX: Yaesu FRG-7700, 13cm ATV RX
Ant. : Comet CX-903, 10el Yagi, 23cm yagi 36 elm,
DIY Ant.: Dipole 10M band, 40m Inverted V, J-Pole 2m, EndFed 10/20/40, 13cm Dish, Active HF Antenna.
On the shelf : 2m kruisyagi, Kathrein 70cm rondstraler, 4 el. yagi 145Mhz, G5RV Junior, Longwire 9:1 unun, 23cm Yagi 35elm, 13cm yagi 8 elm. & Outback 1899.

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: Hallo uit omgeving Utrecht

#4 Bericht door PA0RAB »

Tjeerd en Joop.
Uit ervaring kan ik zeggen ook bij de andere afd.
Tydens een luistertour kwam ik na jaren een oude bekende tegen. Had de set meegenomen in hotel. Voor werk in de Rijnmond.
Na praatje pot enz en huis bezoek meegenomen naar afd avond,
Moest hem "aan de haren trekkend" weer naar het hotel brengen (niet door het pilsje!!!)
Weet je nog Koen ?
73 de Ruud PA0RAB

Gebruikersavatar
PG4I
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 jul 2008, 11:02
Roepletters: PG4I
Locatie: Culemborg

Re: Hallo uit omgeving Utrecht

#5 Bericht door PG4I »

Ben al een paar keer op Fort de Gagel geweest WIjnand! Mooie plek... We lopen elkaar daar vast en zeker een keer tegen het lijf.
73 de Joop PG4I

Gebruikersavatar
PA2REH
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 nov 2009, 18:08
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Hallo uit omgeving Utrecht

#6 Bericht door PA2REH »

Hi Joop,

Welkom !! Da's lang geleden. 1981 - LA weet je nog? Het log zegt als enige en laatste qso:
9-11-1985 0930UTC PA3ABA (was een PA beker contest). Hoop je weer eens in CW tegen te komen.

Spannend als CW'er dat je een I als suffix hebt gekozen. Met de H op het einde is mijn ervaring dat met regelmaat het als een S wordt genomen. Als ik dan een keer verlengd sein dus een 5 i.p.v. een H wordt de neemfout in 99 van de 100 keren alsnog gecorrigeerd door het tegenstation en wordt pa2reh teruggeseind :-) Hoe gaat dat met I ??

cu, all the best, 73, (en soms 72 hihi)
Eric - pa2reh http://www.qrz.com/db/PA2REH
best 73 de Eric - pa 2 reh
========================
Licensed since 1976 - CW operator
Member/operator PI4CC
Projectgroup PG.540
QRZ page: PA2REH

========================
"There are no strangers in Amateur Radio, just friends you haven't met."

Gebruikersavatar
PG4I
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 jul 2008, 11:02
Roepletters: PG4I
Locatie: Culemborg

Re: Hallo uit omgeving Utrecht

#7 Bericht door PG4I »

Hoi Eric, wat een verrassing! Kan me Noorwegen nog heel goed herinneren, dat was een leuke tijd!

PG4I is een prima voor CW, met die I nooit problemen gehad. Ik denk dat het te kort is om problemen te kunnen veroorzaken, het wordt altijd goed opgenomen. Ik heb bewust voor PG4I gekozen omdat het zo lekker seint, haha!

Hoop je snel weer eens op de band tegen te komen!
73 de Joop PG4I

Plaats reactie