Nieuw

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
KingsWood
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 mei 2014, 00:15
Locatie: Koningsbosch

Nieuw

#1 Bericht door KingsWood »

Dag mensen,

Mijn naam is Jean, inmiddels 56 jaar jong, en woon in Koningsbosch (L).
Getrouwd en 3 kids.
Ben al enkele jaren hier op het forum aan het meelezen, en nu toch maar eens geregistreerd.
Heb in een grijs verleden vele jaartjes op de 11 meter vertoefd, maar je snapt het al, nadat het andere geslacht in beeld kwam.....alles verkocht.
Nu ben ik 4 jaar geleden door toeval op dit forum terecht gekomen, en omdat het virus meteen toesloeg, speel ik luistervinkje.
Heb dan wel geen zender gekocht maar veel geluisterd op de sdr van Twente.

Ongeveer 1 jaar geleden een Funcube dongle gekocht om een beetje te spelen via de computer.(handig zo'n ding)
Morse decoderen, sstv en/of weerkaarten ontvangen en QSO's volgen via de computer gaat best wel en natuurlijk de antennes proberen na te bouwen.(wat niet altijd zo mooi lukt)
Maar een draaiknop vindt ik toch prettiger als zo'n muis, dus sinds kort een Kenwood R-5000 in het bezit en veel aan het luisteren.
Nu zat ik 14 mei om 23.00h te luisteren naar een station (15M) die beweerde in Bahrein te zitten (viel bijna uit m'n stoel) :shock: en ik was een beetje scepsis of dat wel klopte, hij was zo goed te verstaan dat het leek alsof of ie voor de deur stond.
Na controle van de roepnaam en luisteren na zijn QSO's met anderen stations uit Taiwan :shock: , USA, Cuba, Duitsland, en nog veel meer, kwam ik tot de conclusie dat de condities wel heel goed waren, wat andere stations ook bevestigden.
Vanaf dat moment wilde ik dat natuurlijk ook, QSO's maken, conclusie.......licentie halen, binnenkort inschrijven en lid worden van een bond........welke denken jullie?

Zo dat was dat, ik ga nu lekker dromen van QSO's houden. :mrgreen:

Met vriendelijke groet, Jean............oja en 73.
Als je niet op tijd bent...ben je te vroeg of te laat . <Johan Cruijff>


73 Jean

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: Nieuw

#2 Bericht door Bert_1 »

Welkom (mooie ontvanger trouwens!)

Bert
Bert

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: Nieuw

#3 Bericht door PD2R »

Welkom Jean!

De landen die jij opnoemt zijn vrij regelmatig te horen op HF. Nu met de goede condities zijn ze ook goed te ontvangen met heel eenvoudige antennes.
Heel bijzonder zijn ze dus niet maar dat doet er helemaal niet toe. Ik vind het geweldig om te lezen dat iemand door het horen van "verre" landen zo gegrepen wordt door deze hobby. Het doet mij weer terug denken aan mijn eerste QSO op de korte golf. Dat was met een amateur uit Wales en hoewel Wales natuurlijk voor HF begrippen op steenworp afstand ligt, had ik toch het idee dat ik met een andere wereld aan het praten was.

Je hoeft trouwens geen machtiging te hebben om toch al QSO's te maken. Onder begeleiding van een geregistreerd zendamateur mag dat nu ook al. Zo ben ik ook begonnen. Eerst bij bevriende zendamateurs en later bij het contest station PI4COM.

Van welke vereniging je het beste lid kunt worden is natuurlijk heel persoonlijk. In Nederland hebben we de VERON en de VRZA. De VERON is van die twee de grootste. Wellicht is het handig om eens uit te zoeken welke van de twee vereningen het meest actief is in jou omgeving. Misschien hebben ze wel een gezamenlijke vereningsavond zoals dat elders in het land ook gebeurt.

Bedankt voor je verhaal en veel succes met het behalen van het papiertje!

73, Maarten PD2R
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5131
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Nieuw

#4 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Jean,

Welkom op dit forum.

Ik begrijp best dat je elk land bijzonder vind. Als je in de toekomst je licentie hebt begint deze ervaring weer opnieuw.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

PA4JAN
Berichten: 862
Lid geworden op: 25 mei 2008, 17:55
Roepletters: PA0JCN
Locatie: Nijmegen

Re: Nieuw

#5 Bericht door PA4JAN »

Welkom hier :D
Onder mijn naam staat het DLZA lees het maar eens daar kun je altijd leren en er zijn mensen die je helpen als je iets zou willen weten

Plaats reactie