Eindelijk op zendamateur.com

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2494
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Eindelijk op zendamateur.com

#1 Bericht door PA3DJS »

Hallo allen,

Mijn naam is Wim en ik ben een jaar of 30 zendamateur onder PA3DJS in Maarssen JO22MD
Ik ben weinig actief, sinds kort af en toe op 2m met zendamateurs in de buurt of via PI3UTR.
Mijn activiteit concentreert zich rond JOTA/JOTI, het JOTA deel en dan voornamelijk antennes.
De activiteit gaat zeer waarschijnlijk toenemen vanwege wat activiteiten buiten JOTA/JOTI om.
Mijn specialiteit is elektronica (klein-signaal en vermogen), antennes en propagatie.
Ik zit verder nog op de oude NNTP nieuwsgroepen, en Edaboard.

ervik
Berichten: 43
Lid geworden op: 01 jun 2013, 20:38
Locatie: Belgie

Re: Eindelijk op zendamateur.com

#2 Bericht door ervik »

Welkom hier. :)

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2494
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Eindelijk op zendamateur.com

#3 Bericht door PA3DJS »

Bedankt Ervik!

Ik heb mijn eerste bericht verstuurd in het onderwerp over stemmen tegen PLT.

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2560
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: Eindelijk op zendamateur.com

#4 Bericht door PA5COR »

Welkom Wim!
Hopelijk ontplooi je wat meer HF aktiviteiten, we kunnen altijd hopen ;)
Licensed since 1977
IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2494
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Eindelijk op zendamateur.com

#5 Bericht door PA3DJS »

Hallo Cor (gok ik even vanweg PA5COR),

Aha, nu weet ik wat de reden van de skip zone is, te dicht op elkaar en het touwtje staat niet strak.

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: Eindelijk op zendamateur.com

#6 Bericht door PA0RAB »

Wim ,en Cor,
Bij dat leuke spelletje met koffiebekers en stukkie vislijn kun je elkaar alleen verstaan (wat anders dan begrijpen) als het lijntje strak staat.niet te !
Wim je Trollen bijdrage gelezen. Vind persoonlijk die Scandinavische mythologie interessant enz enz MAAR de moderne versie niet. Nu zit in die oude mythologie zeer veel levenswijsheid.
Wellicht geeft de eeuwenoude aanpak wijsheid voor het hedendaagse.
Wim welkom in het forum
73 de Ruud PA0RAB

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2494
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Eindelijk op zendamateur.com

#7 Bericht door PA3DJS »

Dag Ruud,

Over trollen, ik maakte ze vroeger zelf van vilt, watten, haar van wol, kleertjes, etc. Ik heb er nog een of twee liggen. Het soort dat ik maakte was overigens heel stil.

In principe ben ik geen voorstander van forums zoals deze. Als je iets wilt doen, moet je jezelf eerst aanmelden en voor je het weet, heb je een waslijst aan naam/password combinaties en dat staat mij best tegen

Ik ben/was een gebruiker van NNTP nieuwsgroepen. Je maakt één keer een account aan en daarna is het gaan. Nu de praktijk van vandaag: veel NNTP nieuwsgroepen zijn onbruikbaar geworden door het gedrag van anderen. Een negatief voorbeeld vind ik uk.radio.amateur. Daar is het aantal zinvolle berichten ver in de minderheid. alt.nl.radio.zendamateur.xxx Is ook aardig dood aan het gaan.

Gezien de mentaliteit van een aantal personen in de wereld, blijft er niets anders over dan je aan te sluiten bij gemodereerde forums waar enige orde gehandhaafd wordt.

Over moderatoren in het algemeen. Ik heb tot nu toe slechts één keer op een (Belgisch) forum een aanvaring met een moderator gehad.

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: Eindelijk op zendamateur.com

#8 Bericht door PA0RAB »

Wim,
Er zijn forums en forums. De werkelijke fora blijven de Bleer en spuit sterven vanzelf.
Als iets me niet zint lees ik het verhaal nog eens. Niet iedereen is begiftigd met de gave des woords.
Vaak is herlezing nog wel eens nodig. Wat staat er en wat wordt er bedoeld.
TTja kritiek. Te vaak komt het helaas voor dat een verschil van mening over iets technisch ontaardt in een persoonlijk geschil. Gelukkig zitten er vele knoppen aan het hedendaagse schrijfspul. Er wordt slechts respect gevraagd te beginnen met zelfrespect en zelfbeheersing.Je hoeft niet te reageren en je kunt het zakelijk houden.Kan iemand het niet reageer dan niet of puur zakelijk.
Ook een moderator is menselijk.Ook wij kunnen van mening verschillen. Houdt het dan klein en op de zaak evt buiten het forum.Die mogelijkheden heb je
En je hebt zelf de keus. Genoeg er over.
Ik hoop dat ik met respect de ander heb bejegend en schaam me niet ongelijk te erkennen of zienswijze aan te passen mits met respect geargumenteerd.
Hoewel ook wel eens mis merk ik toch dat het juist is.

Laat je niet afschrikken Wim over het algemeen is het het hier gezellig, leer je elkaar kennen en helpt elkaar verder Een speels stootje is dan vaak een schouderklopje.
73 de Ruud PA0RAB

PD5WL
Berichten: 147
Lid geworden op: 06 sep 2013, 10:09
Roepletters: PD5WL
Locatie: JO22md
Contacteer:

Re: Eindelijk op zendamateur.com

#9 Bericht door PD5WL »

Hoi Wim,

Dus nu ook hier contact. Welkom.
73's,

Wijnand - PD5WL - JO22md

TX/RX : FT-817, TS-700G, DJ-596 MkII, Condor 16 / 3000, Ultimate 3, 2m DIY TX, 23cm ATV TX
RX: Yaesu FRG-7700, 13cm ATV RX
Ant. : Comet CX-903, 10el Yagi, 23cm yagi 36 elm,
DIY Ant.: Dipole 10M band, 40m Inverted V, J-Pole 2m, EndFed 10/20/40, 13cm Dish, Active HF Antenna.
On the shelf : 2m kruisyagi, Kathrein 70cm rondstraler, 4 el. yagi 145Mhz, G5RV Junior, Longwire 9:1 unun, 23cm Yagi 35elm, 13cm yagi 8 elm. & Outback 1899.

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2494
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Eindelijk op zendamateur.com

#10 Bericht door PA3DJS »

Ik zag jouw foto's van de mast die je mee gaat nemen...

Wim

PA1AD
Berichten: 35
Lid geworden op: 30 jul 2013, 22:17
Roepletters: PA1AD
Locatie: HEELSUM

Re: Eindelijk op zendamateur.com

#11 Bericht door PA1AD »

Zeg Wim
dit forum is zeker handig ben ik inmiddels wel achter gekomen ,een tip wat betreft de vele gebruikersnamen en wachtwoorden die we zoal verzamelen.
ik heb bij conrad en soort geheugenstick + software gekocht € 17,95 ongeveer en hierop kun je al je ww `s opslaan en alles word ook nog eens versleuteld MYKEY heet dit ding.
Als je de PC opstart krijg je en schermpje waar je een WW inzet en dan kan je met een klik met de rechter muisknop uit alle site `s die je hebt opgeslagen openen of editen
USB dus ,er word geen gebruikersnaam en wachtwoord meer in IE opgeslagen stick er uit en er is geen toegang meer mogelijk tot je PC ,een soort sleutel dus.
Je moet wel de opslagmogelijkheid in IE uitzetten.
Als je het wachtwoord vergeet kan je het met een andere PC op een Duitse site Identive.de weer opvragen ,dit is dus ook de fabrikant.

Ik vind het top.

73,de Ad

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2494
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Eindelijk op zendamateur.com

#12 Bericht door PA3DJS »

Hallo Ad,

Bedankt voor de tip, ik heb je ook een email gestuurd.

73 Wim

Plaats reactie