nieuw hier

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3357
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: nieuw hier

#16 Bericht door Juul - PE0GJG »

Aeolus schreef:Volgens mij is dat tegenwoordig niet meer vereist. Verder zou het een ieder sieren als een eerste post van een nieuweling niet gelijk allerlei onnodige kritiek krijgt.

Anyway: Welkom Stefan :)

Wat zijn we weer "bij de hand'.
Jij leest het als kritiek, kom op zeg. Het was gewoon een vraag. Je leest iets wat er niet staat.
En waarom zou ik dat niet mogen vragen?

Juul - PE0GJG
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

f800gs
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 apr 2014, 14:51

Re: nieuw hier

#17 Bericht door f800gs »

Zoals eerder in deze topic gemeld, de moderator is gemaild en gevraagd om mn inschrijving, reacties en topics (2) te verwijderen.

Dan kunnen jullie allen weer ongestoord en geïrriteerd verder gaan met het forum. Avé

NL 5321

Re: nieuw hier

#18 Bericht door NL 5321 »

Maarten

De aard van dit forum?

De"" geaardheid"" van sommige radiofielen doet weer van zich spreken.

Aardig voor elkaar :mrgreen:

Jammer, weer iemand die zijn heil elders gaat zoeken..........

Als spuitgast...denk aan Luctor et Emergo.

Een brand is meer onaangenaam dan de vraag van de pmr gebruiker.

De rest aan reactie merendeel ondoordacht.... :roll: :roll:

Suc6 in oost zvl........ :) :)

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: nieuw hier

#19 Bericht door PD2R »

NL 5321, ik kan je bericht echt niet helemaal volgen. Een hoop, in mijn ogen, raadselachtige "one liners".
Zal wel aan mij liggen.

Overigens, "brand is er erger" ligt voor een brandweerman toch net even iets anders :wink:
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

NL 5321

Re: nieuw hier

#20 Bericht door NL 5321 »

PD2R schreef:NL 5321, ik kan je bericht echt niet helemaal volgen. Een hoop, in mijn ogen, raadselachtige "one liners".
Zal wel aan mij liggen.

Overigens, "brand is er erger" ligt voor een brandweerman toch net even iets anders :wink:

.... :o
een occulair doet wonderen.

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: nieuw hier

#21 Bericht door PD2R »

Voor het lezen van je teksten heb ik geen oculair nodig, het is meer de logica achter jouw teksten welke me ontgaat.

Maar goed, we dwalen af. Als je nog meer raadselachtige teksten kwijt wilt, stuur me dan maar een PB.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
PD7P
Berichten: 999
Lid geworden op: 03 nov 2009, 19:50
Locatie: Breda

Re: nieuw hier

#22 Bericht door PD7P »

f800gs schreef:Zoals eerder in deze topic gemeld, de moderator is gemaild en gevraagd om mn inschrijving, reacties en topics (2) te verwijderen.

Dan kunnen jullie allen weer ongestoord en geïrriteerd verder gaan met het forum. Avé
Het is jammer dat je het zo doet maar ik kan me er wat bij voorstellen.........
Succes met het verder aanpassen van je set voor de pmr.

Hou de gepoetste kant boven en pas op voor openslaande deuren in de file :mrgreen: :mrgreen:

Roy pd8rw
Berichten: 493
Lid geworden op: 04 mei 2010, 16:16

Re: nieuw hier

#23 Bericht door Roy pd8rw »

Jammer dat er zoals de laatste tijd steeds weer gebeurt, er weer
een draadje uitloopt op gemekker , zwaaiende vingertjes en andere negatieve/vervelende
situaties

zo erg zelfs dat mensen die zich hier inschijven ,als 2e post een
leuk verslag van hun (al dan niet of nog niet legale) project plaatsen niks meer met de club hier te
maken willen hebben
het contoleren van al dan niet legaal gebruik van apparatuur is toch aan geen ons besteed?
Wat er ook in de forum regels staat , men oordeelt hier nog steeds altijd op aannamens
zolang ik of iemand anders de 'overtreder'( lees :geïnteresseerde in radio hobby) niet in de ether heb gehoord of er langs sta tijdens het bedienen van de ptt is het nog steeds een aanname...


topic starters worden hier eerst veroordeeld berecht en uitgezwaaid

Onthoud goed dat met deze hobby het zeer belangrijk is dat er aan de andere kant van de verbinding ook iemand is
op deze manier is komen er niet snel (in de hobby geïnteresseerde)mensen bij

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: nieuw hier

#24 Bericht door PA0ETE »

Ik vind de sfeer die veel reacties bij deze topic ademen toch wel een klein beetje ongewenst.

Een paar dingen:

Volgens de forumvoorwaarden is het niet toegestaan om dit soort hulp bij illegale activiteiten te bieden. Dat is al vanaf het begin van zendamateur.com het geval.

Het aangesloten hebben en gebruiken van een dergelijk apparaat is op of buiten de PMR446-kanalen verboden, dus dat lijkt me helder.

Ik vond de reactie van Juul (sorry Juul) ook een toon hebben die niet bepaald vriendelijk overkomt, het is zachtjes gezegd nogal confronterend.

f800gs, je bent hier gewoon hartstikke welkom, maar een discussie over dit onderwerp mag tegelijkertijd niet.

Ik vind echter de manier waarop je door een aantal mensen tegemoet wordt getreden en de algehele toon bij deze discussie ook niet kunnen. En dat geldt ook voor een aantal andere reacties over en weer.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: nieuw hier

#25 Bericht door PA0ETE »

royaal schreef:Jammer dat er zoals de laatste tijd steeds weer gebeurt, er weer
een draadje uitloopt op gemekker , zwaaiende vingertjes en andere negatieve/vervelende
situaties

zo erg zelfs dat mensen die zich hier inschijven ,als 2e post een
leuk verslag van hun (al dan niet of nog niet legale) project plaatsen niks meer met de club hier te
maken willen hebben
het contoleren van al dan niet legaal gebruik van apparatuur is toch aan geen ons besteed?
Wat er ook in de forum regels staat , men oordeelt hier nog steeds altijd op aannamens
zolang ik of iemand anders de 'overtreder'( lees :geïnteresseerde in radio hobby) niet in de ether heb gehoord of er langs sta tijdens het bedienen van de ptt is het nog steeds een aanname...


topic starters worden hier eerst veroordeeld berecht en uitgezwaaid

Onthoud goed dat met deze hobby het zeer belangrijk is dat er aan de andere kant van de verbinding ook iemand is
op deze manier is komen er niet snel (in de hobby geïnteresseerde)mensen bij
Het gaat niet om wijzende vingertjes, dit is een forum over de zendhobby op de amateurbanden. De regel is, zo heb ik begrepen destijds door onze voorgangers ingesteld om te voorkomen dat het forum voor een flink deel over illegale activiteiten zou gaan. Het gaat er niet om of het illegaal is. Als er een forum is voor dit soort PMR-gebruik dan meld ik me misschien ook nog wel aan. Ik heb zelf ook een account op http://www.etherpiraten.com en ik lees daar geregeld met plezier mee.

Het is in het verleden meerdere keren gebeurd dat mensen met een onderwerp dat niets met de zendhobby te maken had het forum min of meer probeerden te kapen door bijv. als nieuwe aanmelder achter elkaar tien discussies over hetzelfde niet-relevante onderwerp bij de theekransjes te starten. Als iemand zich aanmeldt, en vervolgens een discussie over (ik noem maar wat) Mini-Coopers begint, en tegelijk nooit iets aan de discussies over de zendhobby bijdraagt, dan gaan we dat ook niet goedvinden.
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: nieuw hier

#26 Bericht door PA0ETE »

PA1A schreef:Juul, ik ben het helemaal met je eens.
Een PMR gebruiker met 2/70 trx is voor mij ook "pretérito indefinido"

Blijkbaar is de slappe houding van schrijvers in het ROOD het nieuwe criterium van redactie voeren.
Oh ja, en even voor de duidelijkheid: het niet respecteren van de moderatoren en beheerders wordt hier niet getolereerd.

En om te bewijzen dat je stelling onjuist is, mag je deze reactie opvatten als een officiële waarschuwing van een van de beheerders.


Dit mede naar aanleiding van meerdere mailtjes met klachten die ik over deze post kreeg.
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Gesloten