Hoi allemaal

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Zita
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mar 2014, 17:01
Locatie: Voorschoten

Hoi allemaal

#1 Bericht door Zita »

Hi mijn naam is Zita

Het radio gebeuren heb ik altijd al leuk gevonden.
Had vroeger al wat ontvangertjes waar ik regelmatig druk mee was.
sinds een paar maanden actief bezig met de HF radio hobby
voornamelijk luisteren de banden doorlopen
het is de bedoeling het N vergunning te halen of misschien zelfs wel F
wel op mijn tempo en zelf studie, het N boek van Veron heb ik in mijn bezit (F ga ik ook maar bestellen)
en al een keer doorgeworsteld , ook knutsel ik zo nu en dan zelf een ontvangertje in elkaar
van bv Conrad heel leuk om te doen en zo proberen de materie wat beter te begrijpen
luisteren doe ik met div ontvangers Icom IC-R2500 met extern display ,Kenwood R-5000 met VHF module en IC'tjes uit de VS overlaten komen zodat ik deze ontvanger ook met de PC kan gebruiken ik gebruik daar voor Ham Radio de Luxe.
Mijn aller leukste ontvanger is de Telefunken ELK 639 met originele hand leiding en 3x C-connectoren. PSK vind ik heel leuk en lees dan ook graag mee meestal gebruik ik daar voor het MixW programma. SDR luisteren op internet doe ik ook regelmatig bij websdr Twente
de antennes die ik momenteel gebruik mini windom van RF systems ,DX-500 set actieve antenne RF systems , Antron A99 1/2 golf , SP-1 splitter RF systems zodat ik 2 antennes op een ontvanger kan zetten of 2 ontvangers op 1 antenne
zo nu en dan ben ik op de 11 meter ,wil toch wel eens contact maken
ik heb mij aangemeld op dit forum om mee te lezen en er wat van op te steken so thats it so far.

Cheers Zita

Gebruikersavatar
PH0RAL
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 jun 2012, 13:46
Roepletters: PH0RAL
Locatie: Zwijndrecht

Re: Hoi allemaal

#2 Bericht door PH0RAL »

Hoi Zita,

Welkom hier. Je bent al lekker bezig. Zal best wel lukken die N of F examen. Behalve de lesstof doornemen is het ook heel raadzaam om de proef-examens door te werken. Die vind je op http://www.ham-radio.nl
Het doorwerken van deze examens vergroot je slagingskansen aanzienlijk.
Wat je ook kan doen is een cursus (in je eigen tempo) volgen op http://cursus.dlza.nl/
Zelf heb ik ook bij DLZA een F-cursus gevolgd.
En op de 11-meter, daar hebben ook hele volksstammen van de mensen die nu zendamateurs zijn gezeten. Niks mee mis dus.
Als je ook geïnteresseerd bent in morse kan je een cw-cursus volgen op www.lcwo.net
73 de PH0RAL
RALPH

PA1LH
Berichten: 960
Lid geworden op: 24 nov 2012, 13:44
Locatie: JO11TM

Re: Hoi allemaal

#3 Bericht door PA1LH »

En wat dat laatste betreft: cw is erg verslavend, als je er eenmaal mee besmet bent :)
Welkom bij de club van zendamateurs Zita.
Leon - PA1LH.

Zita
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mar 2014, 17:01
Locatie: Voorschoten

Re: Hoi allemaal

#4 Bericht door Zita »

Dank voor de welkom en de tips

Zita

Plaats reactie