Hallo en een vraag...

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
X3ssen
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 feb 2014, 15:46

Hallo en een vraag...

#1 Bericht door X3ssen »

Hallo, mijn naam is Xander, ik ben zelf geen zendamateur, al vind ik het wel interessant.

Eigenlijk heb ik mij aangemeld bij dit forum omdat ik graag wat meer informatie zou willen weten over een apparaat wat ik gekocht heb in een kringloopwinkel. Omdat ik wel van curiositeiten hou, heb ik dit apparaat gekocht.

De enige informatie die ik weet en heb kunnen vinden is dat het één of andere ontvanger is van bepaalde radiosignalen en dat het gemaakt is door/voor het Ministerie van Defensie van Groot-Brittannië, afdeling Marine. En omdat op dit forum vast wel mensen zijn die een idee hebben wat dit apparaat zou kunnen zijn, leek het me een goed idee om dat hier te vragen.

In de bijlage zit een rar-bestand met foto's van het apparaat. Zoals je op de foto's kunt zien zit er een koptelefoon en een antenne bij, en kan hij op batterijen werken, al heb ik dit nog niet kunnen testen...
Bijlagen
ontvanger.rar
(736.87 KiB) 175 keer gedownload

PA3BAS
Berichten: 2609
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Hallo en een vraag...

#2 Bericht door PA3BAS »

Als je nou eens gewoon die foto's met eventueel close-ups van typeplaatjes post? Ik kan niet heel makkelijk een rar openen op de ipad en doe dat dus ook niet. Foto's kijken gaat exhter heel goed op een ipad :mrgreen:
.... But will it blend?

X3ssen
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 feb 2014, 15:46

Re: Hallo en een vraag...

#3 Bericht door X3ssen »

Goed, speciaal voor pa3bas en alle anderen die geen winrar hebben/gebruiken.
Er is verder geen sprake van een typeplaatje, wel van een aantal typenummers, maar daar is verder vrij weinig over te vinden.
Bijlagen
DSCN3520.JPG
DSCN3519.JPG
DSCN3518.JPG
DSCN3517.JPG
DSCN3516.JPG
DSCN3515.JPG

PA3BAS
Berichten: 2609
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Hallo en een vraag...

#4 Bericht door PA3BAS »

De beschrijving doet mij vermoeden dat het een soort peilontvanger is. Een ontvanger om interferentie op te sporen. Stoorzenders opsporen dus, maar ik kan het mishebben.....
.... But will it blend?

PE1LGW
Berichten: 975
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:29
Roepletters: pe1lgw
Locatie: eindhoven

Re: Hallo en een vraag...

#5 Bericht door PE1LGW »

peil doos, leuk stukje nosatalgie.
Mogelijk niet de hoofd prijs voor betaald.
mocht je de prijs willen vertellen, ben benieuwd.

echte waarde ?

PE1LGW
Condor 3000, Icom7000 IC2 E, IC25, FT270, FT11, RS9044, Teleport 9, Kenwood TR2400, TMG 707, Diamond x30, realistic 2005 scanner, home made J antenne. tevens rust huis voor T813 sets, Boafeng UV-5R, TYT UV3R, DVB sticky SDR, Nokia Mobira, Philips FM1000, Yeasu vx3, ft817.
"Nescius omnium curiosus sum" (Ik weet niets maar ben nieuwsgierig naar alles).

Plaats reactie