Bijna PD7MNO

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PD7MNO
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 jan 2014, 11:08
Roepletters: PD7MNO
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Bijna PD7MNO

#1 Bericht door PD7MNO »

Vergeef me alsjeblieft, beste bijna collegazendamateurs. Ik ben nog geen officieel gecertificeerd zendamateur, maar ik heb mijn roepleters al gekozen. Ik ben van plan mijn radio-examen te doen op 5 maart 2014 in Amersfoort. Ik heb er een goed gevoel over en ik denk dat ik zal slagen en dan ook officieel zendamateur zal zijn. Omdat ik nog niet geslaagd ben heb ik mijn roepletters natuurlijk nog niet officieel kunnen kiezen en ik voel mij enigszins beschaamd dat ik deze dan toch al gebruik al is dit dan natuurlijk nog niet in de ether. Maar ik ben niet beschaamd genoeg om mijn dan nu toch te introduceren als PD7MNO.

Er is natuurlijk een kans dat een ander mij voor is voordat ik mijn roepletters officieel kan kiezen. Als dat zo is kan ik ze niet langer gebruiken, moet ik andere roepletters kiezen en alles weer veranderen. Maar omdat er maar een kleine kans is dat dit gebeurt, ga ik er van uit dat ik deze roepletters in de toekomst ook officieel zal mogen gaan gebruiken.

Dit is waarom ik deze roepletters gekozen heb. PD is natuurlijk verplicht voor een Nederlandse Novice. De 7 is iets religieus, maar natuurlijk wordt daar niet over gesproken, dus dat doe ik ook niet. In ieder geval niet tijdens een QSO in de ether, maar je kunt me altijd buiten de ether om hier naar vragen. De laatste drie letters MNO zijn een afkorting van mijn voornaam Menno. Het leek mij wel handig dat ik hiermee door vrienden goed herkenbaar ben.

Goed, ik ben dus van plan om een officiële zendamateur te worden, maar ik heb geen idee met welke apparatuur ik zal starten. Het moet sowieso low budget zijn. In de toekomst wil ik misschien een installatie thuis, maar voor nu lijkt het mij leuker om op pad te gaan, een plek te kiezen, de boel op te bouwen en uit te proberen wat voor een QSO’s ik kan maken. Dus ik heb iets mobiels nodig. En omdat DX mij het leukste lijkt moet ik een band kiezen waarbij dat mogelijk is. Maar ik weet nog niet met welke band dat het beste gaat of wat het meest praktisch is bij het opbouwen van een mobiele installatie. Suggesties zijn welkom.

Om mijn introductie af te ronden kan ik vertellen dat ik een man van 44 jaar oud ben, dat ik getrouwd ben en dat we een dochter hebben die nu bijna negen jaar oud is. Mijn thuis QTH is Lelystad. (JO22RM) Ik ben als fotograaf bezig om samen met mijn vrouw onze eigen zaak op te bouwen en ik werk nog in de ICT.

73,

Menno Manheim
Bijna PD7MNO
Dan liever de lucht in... ;) - Operator: Menno Manheim - QTH: JO22RM90JW (nog geen installatie)

Gebruikersavatar
PD0AC
Berichten: 467
Lid geworden op: 16 jun 2011, 09:00
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Bijna PD7MNO

#2 Bericht door PD0AC »

PD7MNO schreef:Vergeef me alsjeblieft, beste bijna collegazendamateurs. Ik ben nog geen officieel gecertificeerd zendamateur, maar ik heb mijn roepleters al gekozen. Ik ben van plan mijn radio-examen te doen op 5 maart 2014 in Amersfoort. Ik heb er een goed gevoel over en ik denk dat ik zal slagen en dan ook officieel zendamateur zal zijn. Omdat ik nog niet geslaagd ben heb ik mijn roepletters natuurlijk nog niet officieel kunnen kiezen en ik voel mij enigszins beschaamd dat ik deze dan toch al gebruik al is dit dan natuurlijk nog niet in de ether. Maar ik ben niet beschaamd genoeg om mijn dan nu toch te introduceren als PD7MNO.
FORUM PIRAAT! Hahaha!
De 7 is iets religieus, maar natuurlijk wordt daar niet over gesproken, dus dat doe ik ook niet.
Mijn Baofeng BF-666S heeft ook iets religieus, maar natuurlijk wordt daar niet over gesproken, dus dat doe ik ook niet. :roll:

En welkom natuurlijk!

Hans
Windows assumes that I'm stupid, Linux demands proof of it.

http://hamgear.wordpress.com/

Gebruikersavatar
Aeolus
Moderator
Berichten: 1043
Lid geworden op: 20 jan 2012, 17:22
Roepletters: PD0RT
Locatie: JO32BC
Contacteer:

Re: Bijna PD7MNO

#3 Bericht door Aeolus »

Welkom Menno! Alvast succes gewenst met het examen :)

Gebruikersavatar
PA-11145 [SWL]
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 sep 2006, 00:52
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: Bijna PD7MNO

#4 Bericht door PA-11145 [SWL] »

Succes met het examen ! :D bijna amateur -> En welkom
73' jan [kleinzoon] PA0XX http://koopmarktplaats.nl

Gebruikersavatar
PD0JSB
Berichten: 402
Lid geworden op: 11 jun 2011, 09:52
Roepletters: PD0JSB
Locatie: Breda

Re: Bijna PD7MNO

#5 Bericht door PD0JSB »

PD7MNO schreef:Vergeef me alsjeblieft, beste bijna collegazendamateurs. Ik ben nog geen officieel gecertificeerd zendamateur, maar ik heb mijn roepleters al gekozen. Ik ben van plan mijn radio-examen te doen op 5 maart 2014 in Amersfoort. Ik heb er een goed gevoel over en ik denk dat ik zal slagen en dan ook officieel zendamateur zal zijn. Omdat ik nog niet geslaagd ben heb ik mijn roepletters natuurlijk nog niet officieel kunnen kiezen en ik voel mij enigszins beschaamd dat ik deze dan toch al gebruik al is dit dan natuurlijk nog niet in de ether. Maar ik ben niet beschaamd genoeg om mijn dan nu toch te introduceren als PD7MNO.
Beste Menno, welkom , ik kan deze vast beradenheid wel waarderen , maak wat leuks van je hobby. het geheel komt zeer gemotiveerd over .
Icom 7600. Yaesu FT817, Yaesu FT847, Yaesu vr6,Diamond x50n,, hyendfed 10-(15)-20-40-80

ik soldeer beter dan ik schrijf !

Math PD0MAT
Berichten: 199
Lid geworden op: 13 okt 2013, 20:06
Roepletters: PD0MAT

Re: Bijna PD7MNO

#6 Bericht door Math PD0MAT »

Liever alvast roepletters claimen maar nog niet zenden zonder licentie, dan geen roepletters hebben en wel zenden, toch? :lol:

Welkom!

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: Bijna PD7MNO

#7 Bericht door PA0RAB »

Menno,
Welkom bij de club
Lees hier lekker rond en verrijk je kennis
Succes met je jachtakte en ik hoop als oude grijze hond ,dat je straks niet als jonge jachthond op de grote ruisvelden achter het spaarzame DX haasje verdwaalt.
Ook succes met het opzetten van je zaak. Op nieuw mijn machtiging examen doen is eenvoudiger. Als docent tekenen schilderen poog ook ik wat te verdienen in het wereldje van de Kunst.Ze doen steeds meer water in die aardapelsoep die pap wordt genoemd en stevig wordt afgeroomd.
55 en 73 de Ruud PA0RAB

Gebruikersavatar
klaasd
Berichten: 46
Lid geworden op: 05 sep 2013, 18:26
Roepletters: PD3KD
Locatie: Groningen

Re: Bijna PD7MNO

#8 Bericht door klaasd »

Dan kom ik je misschien wel tegen op 5 Maart. Zelf ben ik waarschijnlijk eerder aan de beurt aangezien ik voor f ga. Veel succes in Maart
73' Klaas

Gebruikersavatar
PD7MNO
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 jan 2014, 11:08
Roepletters: PD7MNO
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Bijna PD7MNO

#9 Bericht door PD7MNO »

Allemaal bedankt voor jullie reacties. Ik ben blij dat mijn premature roepletters zo breed geaccepteerd worden. :)
Dan liever de lucht in... ;) - Operator: Menno Manheim - QTH: JO22RM90JW (nog geen installatie)

Gebruikersavatar
pa3a
Berichten: 414
Lid geworden op: 14 jan 2014, 09:53
Roepletters: PA3A
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Bijna PD7MNO

#10 Bericht door pa3a »

Math PD0MAT schreef:Liever alvast roepletters claimen maar nog niet zenden zonder licentie, dan geen roepletters hebben en wel zenden, toch? :lol:

Welkom!

Haha, je zou ze de kost moeten geven.
Veel succes in ieder geval met je examen in maart!
73,
Arie Kleingeld PA3A
https://pa3a.nl
Wiskunde, radiocommunicatie, digital signal processing, CW

Gebruikersavatar
PD7MNO
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 jan 2014, 11:08
Roepletters: PD7MNO
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Bijna PD7MNO

#11 Bericht door PD7MNO »

De inschrijving op radio-examen.nl is gedaan het het examengeld is overgemaakt. Nu nog even wachten op de bevestiging en informatie. Zo'n examen is toch 's avonds?
Dan liever de lucht in... ;) - Operator: Menno Manheim - QTH: JO22RM90JW (nog geen installatie)

Gebruikersavatar
PF9ZX
Berichten: 1685
Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
Roepletters: PF9ZX
Locatie: Zandvoort (JO22GI)

Re: Bijna PD7MNO

#12 Bericht door PF9ZX »

Examens zijn 's morgens en 's middags :wink:
73' Marcel
PF9ZX

NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet

----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx


"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten

Gebruikersavatar
PD7MNO
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 jan 2014, 11:08
Roepletters: PD7MNO
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Bijna PD7MNO

#13 Bericht door PD7MNO »

PD8MJW schreef:Examens zijn 's morgens en 's middags :wink:
Dan moet ik ook nog even vrij regelen zodra ik bericht heb.
Dan liever de lucht in... ;) - Operator: Menno Manheim - QTH: JO22RM90JW (nog geen installatie)

Gebruikersavatar
PD7MNO
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 jan 2014, 11:08
Roepletters: PD7MNO
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Bijna PD7MNO

#14 Bericht door PD7MNO »

Even een update: Vorige week geslaagd voor Novice. 3 Fout en 37 goed. Het is nu wachten op het officiële bericht.
Dan liever de lucht in... ;) - Operator: Menno Manheim - QTH: JO22RM90JW (nog geen installatie)

Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Bijna PD7MNO

#15 Bericht door Randy »

PD7MNO schreef:Even een update: Vorige week geslaagd voor Novice. 3 Fout en 37 goed. Het is nu wachten op het officiële bericht.
Het kan tot een maand duren... Gefeliciteerd! Zelf krijg ik dagelijks een lijst met nieuw toegevoegde en verwijderde calls in de mail dus denk dat ik binnenkort weer een hele batch wijzigingen kan verwachten. Zat je in de 1e of 2e Novice ronde? Van de eerste weet ik dat het slagingspercentage weer bijzonder hoog lang met 91%. Een nette score, 3 fout. Snel doorleren voor F!

Plaats reactie