PD1OWL

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
G_Arnhem
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 sep 2013, 12:58
Roepletters: PD1OWL

PD1OWL

#1 Bericht door G_Arnhem »

Dag,

Niet heel nieuw hier want ik was hier al voor ik mijn callsign kreeg.
Ik zal dadelijk mijn profiel ook even updaten met mijn callsign.

Ik ben een amateur onder de amateurs met alleen een Baofeng UV-5R.
Dat zit zo: Ik gebruik graag PMR446 portootjes, maar de afstand laat af en toe wat te wensen over.
Dus heb ik een Baofeng laten komen, want ik dacht: Die kan op die frequenties met een hoger vermogen zenden. Mag niet, kan wel.
Echter, die Baofeng blijkt nog véél meer te kunnen, en zo leerde ik over het bestaan van repeaters, en werd het mij duidelijk dat ik het héle frequentiebereik van die porto mocht gebruiken, als ik maar een vergunning had.

Dus... N-vergunning gehaald, onderwijl nog wat geleerd over vermogens en antennes, en inmiddels dus gelicenceerd zendamateur. Dat extra vermogen op de PMR446 blijkt vrijwel niets te helpen, maar op alle andere frequenties is het veel interessanter.

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: PD1OWL

#2 Bericht door Bert_1 »

Dat is het betere werk! :)
Bert

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: PD1OWL

#3 Bericht door PA2LAD »

G_Arnhem schreef:Dag, Dat extra vermogen op de PMR446 blijkt vrijwel niets te helpen, maar op alle andere frequenties is het veel interessanter.
Zegt het voort, zegt het voort :D
Gefeliciteerd met je papiertje en dat je er nog veel hobbyplezier aan over mag houden :wink:

PA4JAN
Berichten: 862
Lid geworden op: 25 mei 2008, 17:55
Roepletters: PA0JCN
Locatie: Nijmegen

Re: PD1OWL

#4 Bericht door PA4JAN »

Gefeliciteerd met je Call :D

Math PD0MAT
Berichten: 199
Lid geworden op: 13 okt 2013, 20:06
Roepletters: PD0MAT

Re: PD1OWL

#5 Bericht door Math PD0MAT »

Kijk, dat zijn de succesverhalen!

Laat je niet gek maken door de Yaesu's, Icoms en Kenwoods. De radiohobby vul je precies zo in als dat je daar zelf lol in hebt.
Nog gefeliciteerd met het behalen van je licentie :)

PA3BAS
Berichten: 2609
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: PD1OWL

#6 Bericht door PA3BAS »

Hang eens een betere antenne aan die baofeng en ga over pi3utr werken. Kom je zo het hele land door...

Porto lekker op laag vermogen gebruiken, behalve als je commentaar krigt, dan zet je hem op hoog vermogen. Kan je net iets verder komen.

Luister even goed naar de perikelen met pi3utr. Vermogen ging van ik meen 1 watt naar 20 watt, en het enige wat er gebeurde was dat het allemaal iets comfortabeler gaat. Maar nu ze de antenne veel hoger hebben geplaatst kunnen nu station over die repeater werken die hem eerst niet konden werken....
.... But will it blend?

Plaats reactie