Motorrijder

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
ON3WOO
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 dec 2013, 15:10
Roepletters: ON3WOO

Motorrijder

#1 Bericht door ON3WOO »

Hoi,

Sinds vorig jaar ON3WOO, en in die tijd voornamelijk gewerkt aan een rijdende shack.

Afbeelding

http://imgur.com/a/vN4yI

Yaesu FTM-10E en een Nagoya antenne.

Voornamelijk actief op repeaters ON0LB, ON0DST, ON0BT.

Thuis staat nog niets in de shack, maar wel al een Diamond X6000 die momenteel naast het huis staat, en er een Wouxun porto aan hangt.

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: Motorrijder

#2 Bericht door PD2R »

Gaaf, mooie motor ook trouwens. MM (Motor Mobiel :wink: ) heb ik ook lang over nagedacht toen ik mijn R 1150 GSA nog had. Na de gezinsuitbreiding staat er een gezinsauto voor de deur en heeft de motor het veld moeten ruimen. Niet dat dat erg was, ik reed er toch al niet meer zoveel op. Na 7 jaar zomer en winter woon-werk verkeer te hebben gereden was ik het zat. Een auto is echt veel makkelijker :wink:

Ligt die radio nu gewoon los onder je zadel? Dat kan de levensduur van het apparaat toch niet bevorderen?
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3745
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: Motorrijder

#3 Bericht door coolepascal »

Ik heb zelf altijd graag op mijn V50-III-Soldatenbrommer gereden.
Een kennis van mij die heeft nog zo'n originele Condor voor op de PolitieBrommert, die moet ik toch eens lost zien te peuteren, hij heeft niet eens een licentie.
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

fred101
Berichten: 1173
Lid geworden op: 15 dec 2006, 19:38
Locatie: waardenburg

Re: Motorrijder

#4 Bericht door fred101 »

Ik heb een V50 policia gehad. Ik rij nu op een GL1500 bermuda (EML trike). Ik heb er net zo'n zender op. Een Arai helm met Arai headset en PTT knop op het stuur. Helaas doet mijn headset niks meer. Er zit waarschijnlijk iets fout in de bedrading. Hij maakt wel een draaggolf maar geen modulatie. Helaas moet de halve motor uit elkaar om er bij te kunnen en hebben ze vorig jaar in de stad mijn antenne afgebroken. Het komt er maar niet van dat op te lossen.
Mijn website met veel info over RF meettechniek www.pa4tim.nl

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3129
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Motorrijder

#5 Bericht door elsinga »

Ik reed (motor staat nu te koop wegens te weinig rijden...) met de TH-F7E op het stuur en de boel aangesloten op de Autocom AVI Pro intercom. Er was nauwelijks te horen dat ik /MM was. :)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

ON3WOO
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 dec 2013, 15:10
Roepletters: ON3WOO

Re: Motorrijder

#6 Bericht door ON3WOO »

PD2R schreef:Na 7 jaar zomer en winter woon-werk verkeer te hebben gereden was ik het zat. Een auto is echt veel makkelijker :wink:
Makkelijker, maar trager. Kortje ritjes en weekend doe ik met de auto, maar weekdagen is altijd met de motorfiets voor afstanden waar ik meer dan een dorpskern door moet. Verbruik is ook lager dan de auto.
PD2R schreef:Ligt die radio nu gewoon los onder je zadel? Dat kan de levensduur van het apparaat toch niet bevorderen?
Hij zit geklemd tussen het alarmsysteem en het baggagerek. Voor de foto heb ik hem eruit gehaald.

ON3WOO
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 dec 2013, 15:10
Roepletters: ON3WOO

Re: Motorrijder

#7 Bericht door ON3WOO »

fred101 schreef:Ik heb een V50 policia gehad. Ik rij nu op een GL1500 bermuda (EML trike). Ik heb er net zo'n zender op. Een Arai helm met Arai headset en PTT knop op het stuur. Helaas doet mijn headset niks meer. Er zit waarschijnlijk iets fout in de bedrading. Hij maakt wel een draaggolf maar geen modulatie. Helaas moet de halve motor uit elkaar om er bij te kunnen en hebben ze vorig jaar in de stad mijn antenne afgebroken. Het komt er maar niet van dat op te lossen.
Ik had begin deze week ook problemen met de PTT. Nu moet je weten dat je daar 3 plekken hebt waar het mis kan gaan tussen Sena SR-10 en de radio... Je hebt de aansluiting van de Sena, en toen dacht ik dat het de verbinding tussen de Yaesu en Sena kabel was (zitten weerstandjes tussen die je zelf moet solderen) maar het bleek de aansluiting aan de radio te zijn... Werd er gek van! Wel blij dat ik het gevonden heb...

fred101
Berichten: 1173
Lid geworden op: 15 dec 2006, 19:38
Locatie: waardenburg

Re: Motorrijder

#8 Bericht door fred101 »

Mijn zender zit in de kuip ingebouwd. Er was toen nog geen intercom kabel dus ik heb de microfoon opgeofferd. Er zat alleen geen audio uitgang bij. Toen heb ik een kastje gemaakt wat het audio verzwakt naar de headset. Bij meting heb ik de headset getest. Die dded nik, wel na de connector op de helm. Nieuwe kabel. Toen deed hij het een week ofzo weer. De dealer heeft mijn helm op de intercom van een andere goldwing geprobeerd en daar werkte hij wel. Dus het zit bij mij ergens onder de tank of in de kuip en dat is een gruwelijk werk. Toen ik hem plaatste was was ik lichamelijk nog een heel stuk beter en er dagen mee bezig geweest. Ik reed toen nog iedere dag zomer en winter (ik rij sinds 1985 woon/werk op de motor, en heb zo'n 30 motorfietsen gehad, meestal een paar tegelijk, een woonwerk verkeer motor en wat hobby spul om te sleutelen.) Dus die set heeft het sinds 2009 (dacht ik, de set was toen net een week uit) best zwaar gehad met die afgelopen pekel winters.
Mijn website met veel info over RF meettechniek www.pa4tim.nl

Math PD0MAT
Berichten: 199
Lid geworden op: 13 okt 2013, 20:06
Roepletters: PD0MAT

Re: Motorrijder

#9 Bericht door Math PD0MAT »

Mooie installatie op een mooie motor ;)

Hoe voorkom je dat de installatie gejat wordt? Zijn alle essentiële componenten makkelijk uit te nemen?

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: Motorrijder

#10 Bericht door PD2R »

@Wooter: Mijn woon werk rit met de motor was zo'n 20 minuten + 5 minuten omkleden = 25 minuten.
Nu rij ik met auto en ben ik in 22 minuten op mijn werk en heb gelijk de goede kleding aan :wink: .
Maar goed, op mijn woon-werk traject is het dan ook niet druk, dat zal bij jouw wel anders zijn.

Veel zuiniger was mijn motor trouwens ook niet, met de motor hield ik er toch een meer sportieve rijstijl op na :twisted:

Soms mis het nog wel een heel klein beetje. Gek genoeg voornamelijk in de winter. Ik was er altijd wel trots op dat ik als een echte "die-hard" ook de winter door reed want alleen dan was je een "echte" motorrijder :mrgreen:
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6271
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Motorrijder

#11 Bericht door PA3DAT »

elsinga schreef:Er was nauwelijks te horen dat ik /MM was. :)
Hé Robert, Maritiem Mobiel met de motor? Was het soms een water-motor-fiets? :mrgreen:

Hopelijk voor jou niet zo'n geval:

Afbeelding
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3129
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Motorrijder

#12 Bericht door elsinga »

Nee, variant daarop: /MotorMobiel. ;)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

ON3WOO
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 dec 2013, 15:10
Roepletters: ON3WOO

Re: Motorrijder

#13 Bericht door ON3WOO »

Math PD0MAT schreef:Mooie installatie op een mooie motor ;)

Hoe voorkom je dat de installatie gejat wordt? Zijn alle essentiële componenten makkelijk uit te nemen?
De radio zit onder de koffer, daar kan je niet aan zonder sleutel van het ding. De bedieningsunit zit op een RAM bol, maar zit met een kabel vast. Een snoodaard kan dus met een schroevendraaier moeite doen om de klem te lossen, en dan de bedieningsunit los te snijden, maar daar heb je weinig aan.

De GPS zit in een montagevoet die toelaat snel te demonteren dus die blijft nooit hangen.

Alles staat en valt met of de gelegenheidsdief weet wat ie zit te stelen... Op zich hangt zo een PL-aansluiting ook gewoon met schroefdraad vast, maar de doordeweekse dief heeft geen nood aan dergelijke antenne...

En voor de rest staat de fiets thuis en op het werk in de garage.

ON3WOO
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 dec 2013, 15:10
Roepletters: ON3WOO

Re: Motorrijder

#14 Bericht door ON3WOO »

PD2R schreef:@Wooter: Mijn woon werk rit met de motor was zo'n 20 minuten + 5 minuten omkleden = 25 minuten.
Nu rij ik met auto en ben ik in 22 minuten op mijn werk en heb gelijk de goede kleding aan :wink: .
Maar goed, op mijn woon-werk traject is het dan ook niet druk, dat zal bij jouw wel anders zijn.
Met zo een cijfers zou ik waarschijnlijk ook de auto nemen. Maar mijn traject is 100km enkele rit, en als ik buiten de spits rij ben ik met omkleden waarschijnlijk even snel als de auto, maar tijdens de spits kan dat makkelijk een uur schelen.

Math PD0MAT
Berichten: 199
Lid geworden op: 13 okt 2013, 20:06
Roepletters: PD0MAT

Re: Motorrijder

#15 Bericht door Math PD0MAT »

Zit goed genoeg weggestopt dus.
Leuk, op deze manier 2 hobby's met elkaar kunnen mengen :)

Plaats reactie