Van uit het noorden

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Van uit het noorden

#1 Bericht door PC1TK »

Hallo .. na veel jaren van stil staan op de mark kanalen zoek ik weer een nieuwe uitdaging en ga aan de slag met een N licentie .
Het is niet zo zeer de wil om te mogen zenden op andere frequenties maar de gespreken zelf die die mij doen besluiten om zich onder de zendamateurs te willen begeven . Ik heb gelukkig al jaren lang of beter van af het begin een vaste vrienden club waar mee ik werk op de mark kanalen . Maar die word helaas steeds kleiner . En met de laatste 4 gaan we nu voor een licentie . laten we voor op stellen dat we geen van allen heilige boontjes waren of zijn . Maar ons doel is altijd geweest leuke gesprekken te houden , die wel niet altijd over de techniek zelf gingen maar wel zo veel mogelijk andere CBers deden besluiten zich in te melden . En dat laatste missen we toch wel een aantal jaren . Gisteren laat in de avond kwam ik bevoordeelt sinds jaren een ouderwetse ronde tegen op kanaal 8 . Verbinding van of de Duitse grens ( Groningen ) tot aan de kust van Friesland . Niet altijd rechtstreeks want de afstanden werden te groot , maar dan werd de boodschap over gebracht door de ronde lijder . Zulke dingen missen wij dus en hopen die weer terug te vinden .

Ik had regelmatig contact met amateurs die mij vaak probeerden over te halen . En waarom dat nooit gelukt is ? Tja ... ben BV serieus woordblind . En had een broertje dood aan leren . Heb mijn automonteurs diploma ook gehaald zonder 1 minuut te studeren . Door de woordblindheid een geestelijke afkeer tegen school en leren ontwikkeld . Met dank aan een lagere school Juf die mij uit maakte voor een achterlijk en lui kind . Die schroom heb ik na 30 jaar achter mij gelaten . En .... we hebben spellingscontrole die mij helaas niet altijd begrijpt . De Pc is nog dommer als ik zeg ik dan . Ik ben zelf zo slim dat ik mijn eigen war taal nog begrijp .

Maar de laatste 10 jaar waren de afstanden die ik moest over bruggen te groot . Ik ben 10 jaar ziek thuis en het is niet altijd vertrouwd dat ik er alleen met de auto op op uit ga . En door mijn long aandoening ( schade ) kan ik niet over rokers en te sterke geuren . Dus nu mijn vrienden groep besloten heeft om eerst maar eens aan een N licentie te beginnen , is een barricade weg genomen en sloot ik mij met aller plezier aan . Zij zijn op de hoogte van mijn gebreken.

Ben wel bekend op diverse banden waar ik niet op uit mag en kan komen . Maar al wel jaren een luistervink . Met bepekte middelen want enige wat op dak kan en mag staan is de antron 99 . Rest hangt onder dak . De antron is zo 16 jaren oud en zal nog een poosje blijven staan om te kijken waar voor ik hem straks vervang . Maar geen antenne park is afgesproken met mijn eega . Die argwanend en terecht mijn hobby's volgt . Want ik neig nog wel eens door te slaan . Zie mijn hobby ruimte . Ik speel muziek op toetsen en gitaren , heb x aantal PC's staan , aantal ontvangers , speel veel muziek af ( liefst op vinyl ) . En had ooit zo een beruchte boem boem auto ( wat tevens mijn werk was ) . Maar mijn eega meende bij aan schaf van de een naar laatste auto dat ik daar te oud voor werd ???? . Maar het inbouwen mag ik eigenlijk ook niet meer . En een ander dat laten doen ??.. waren er genoeg want heb er heel wat op geleid .

Volgend jaar word ik dus 50 jaar ... en hoewel de verlangen naar een motor rijbewijs steeds groter word dacht ik er beter aan te doen maar eens minimaal een N licentie te halen . Mijn eega is daar weer heel blij mee . En hoop van ganser harte dat minimaal een maat door gaat voor een F . Zo dat ik weer altijd een chauffeer bij me heb .

Groet van uit het noorden des lands ... Sierra Kilo onder vrienden bekend als Johny (en daar van kan je nooit genoeg hebben )

Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: Van uit het noorden

#2 Bericht door pa3kc »

Hallo Johny,

Je zal hier niet de enigste zijn die zijn/haar roots in de mark kanalen hebben :wink:

Sierra Kilo, het is misschien handig om te weten dat je dan dood bent. Dit vraagt om uitleg :P

SK betekent in een amateur radio verbinding in morse: einde verbinding. Tevens als een radio amateur komt te overlijden dan zegt men: die amateur is SK, Sierra Kilo. Silent Key.

Aan jou de keuze om verder te gaan met deze forum naam maar ik raad je het af :wink:

Any way, welkom!

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: Van uit het noorden

#3 Bericht door PC1TK »

Na ... weer wat geleerd .
Het is dat wat toen der tijd min of meer kreeg toe gewezen .
Mijn initialen , mijn naam word dus uit gesproken met een S er voor . Ik schrijf het normaal ook als Sjohnie .
En ja de K is mijn achter naam . Al hoe wel ik zo wat uit een diepe coma ontwaakte deze morgen voelde ik mij na de tweede kop koffie toch aardig levendig .

Maar goed ik duik er wel eens in .. Zo wie zo zou het toch echt ooit een aanroep naam moeten zijn . Maar we wachten nog op de oproep voor de eerste les . Dus dat duurt nog effen . suggesties ?

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: Van uit het noorden

#4 Bericht door PA2LAD »

Sierra Kilo schreef: suggesties ?
Jawel. Zendamateurs spreken elkaar gewoon aan met de voornaam en ter nadere aanduiding met de call erbij. Als je nog geen call hebt, is er niks mis mee om gewoon je voornaam te gebruiken.
Dat kan je zelf aanpassen in je profiel.

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: Van uit het noorden

#5 Bericht door PC1TK »

Bij deze dus gedaan ..

pa1bvm
Berichten: 3325
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: Van uit het noorden

#6 Bericht door pa1bvm »

John,

welkom hier
nou is motorrijden natuurlijk ook heeel erg leuk om te doen ..
maaaar als ik zou moeten kiezen ..motor eruit of mijn spullen in het zendhok eruit
dan ging die plof fiets op marktplaats .Het radio virus is veel hardnekkiger dan het motor virus
en je hoeft geen helm op ..

ik wens je heel veel plezier met de studie , misschien wel taai , maar niet onmogelijk ....
net zo als het maken van QSO's ..was een lastige verbinding maar staat toch mooi in het logboek

als collega's of vrienden dan vragen ... en hoever kom je nou met die zender en dat stuk ijzer op het dak ....
dan is het wel lollig om te kunnen zegggen .. nou van hier toch achter in China
en dan even de QSL kaart te voorschijn halen ...

succes en tot werkens

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: Van uit het noorden

#7 Bericht door PC1TK »

Het motor virus slaat altijd heel erg toe tijdens de TT . Ik bezoek die al jaren en jaren met een vaste maat . En als ik die helle kudde weer naar huis zie rijden dan ooo zucht ............. Maar thuis mocht ik geen motorrijbewijs halen van moeders , en gaf aan mijn eega mee , wat die ook doet geen motor rijbewijs . En dat had ook wel zijn reden . Was niet bepaald het lichtend voor beeld op de brommer . Lag ook net effen te vaak plat met dat ding . En mijn aller eerste auto reed ik ook nog eens plat . De zo lang gewenste mini 1100 cc . 6 maand aan gewerkt en naar 4 maand plat gereden .

Maar een oude PLOF heb ik nog wel . Van 1988 een oude Honda skoopy waar ik in de zomer graag mee aan het vissen ga ( ook weer zo een passie ) . Kar er achter en kom over al waar ik met de auto niet komen kan .

Kreeg vandaag bericht , 18 januari komen de leerlingen en leermeester bij een . En ja kan niet half uit leggen hoe veel zin ik of beter WIJ daar in hebben .

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: Van uit het noorden

#8 Bericht door PA0RAB »

John,
Welkom dan bij deze club.Veel verschil zal er in feite niet zijn. De MARC wordt herstel is stil en op de legale frequenties schreeuwen en blaffen jonge honden hun keel schor en zijn daarnaast leuke dingen nog mogelijk.
Je gaf aan dat de term dyslexie je niet vreemd is.
Dat lijkt een belemmering ,maar hoeft het niet te zijn.Er zijn uitwijk mogelijkheden.
Een aantal jaren terug heeft een ploegje in deze regio een_ laat ik het voorzichtig zeggen ben geen arts- een mentaal en fysiek gehandicapte naar het examen begeleid .En hij is er doorgekomen. Lezen was zeer moeilijk door zijn oog afwijking en nog wat probleempjes.
Zeer belangrijk is de wil om wat te leren doorzetten en zeker het andere te aanvaarden.Ook hij kwam van de MARC af.
Vindt daar in het Noorden wat mensen met de oude Hamspirit die je mondeling op weg willen helpen. Ben je dan mogelijk ver genoeg met de theorie dan is doorgaans de examencommissie wel bereid om mondeling examen af te nemen hebben we ervaren.

55+73 de Ruud PA0RAB (Brielle)

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: Van uit het noorden

#9 Bericht door PC1TK »

Dank je .. ik/wij heb(ben) denk hier in het noorden een leuke groep amateurs gevonden . Maar ken ze alleen via de ether . Ik luisterde mee op hun ronde (28.4000 ) en ja ... hun manier van werken is niet zo veel verschilden als die van onze groep ( de 4 musketiers gekscherend genoemd ) . Af en toe eens je cal melden dat is grootse verschil . Altijd wel iemand die wat moet proberen ende rest discussieert daar over mee en een grap is nooit ver weg . We zijn voor aan staande maandag uit genodigd kennis te maken met de andere leerlingen en onze mentor .

Mijn dyslexie komt het sterkst naar boven tijdens het schrijven . Tot mijn 16e is geprobeerd daar wat aan te doen , maar sinds dien gaf men de hoop op en ik liet het voor wat het is . Desondanks mijn leven er niet op aan gepast .Schrijf ook hier .. Heb jaren lang geschreven voor het de regionale aquarium vereniging ( mijn eega las alles na ) Mijn stukjes zijn tot aan de andere kant van Nederland gebruikt in verenigingsbladen . Mocht je als oldtimer liefhebber ooit een schema onder handen krijgen . Hoe je een oude des tijd zeer geliefde Pioneer KEX-M800 aan te passen , dikke kans dat ik dat ben geweest . Gedaan voor de Pioneer vertegenwoordiger . Die mij sinds dien mister Kex noemde .


Zal dan vaker wat na moeten lezen . Maar ik heb daar voor 24x 7 uur de tijd voor . Sinds ik ziek bij huis ben heb ik mij zelf wat gitaar en piano leren spelen . Ik heb dus de voordelen van niet meer kunnen werken vol benut . Na ja en mocht niet in een keer lukken ... doen we het in twee keer . Maar beetje geïnformeerd naar de les stof . Ik zie der totaal niet tegen aan . In wiskunde en natuur kunde was ik altijd best wel goed . Vertikte helaas om te leren maar haalde dikke voldoendes zonder ook maar 1 minuut huiswerk of studie . Ik had wel weer een brommer of auto ergens uit elkaar liggen of hielp mee in de werkplaats van een transport bedrijf . Terwijl ma dacht dat ik aan de studie was , was ik hem al lang geknepen . Tja mijn eega ...... trapt daar niet in .

Je kent wellicht de mannen die klagen dat hun eega hun niet begrijpt ?
lucky bastards !! Die van mij heeft me al door voor dat ik ook maar een woord gezegd heb !! Heeft al belooft er op toe te zien dat man lief er niet tussen uit knijpt als er geleerd moet worden .

texas
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 mar 2014, 13:54

Re: Van uit het noorden

#10 Bericht door texas »

PD1JSK schreef: Mocht je als oldtimer liefhebber ooit een schema onder handen krijgen . Hoe je een oude des tijd zeer geliefde Pioneer KEX-M800 aan te passen , dikke kans dat ik dat ben geweest . Gedaan voor de Pioneer vertegenwoordiger . Die mij sinds dien mister Kex noemde .

Groeneveld en smook tijd????

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: Van uit het noorden

#11 Bericht door PC1TK »

PD7D schreef:
PD1JSK schreef: Mocht je als oldtimer liefhebber ooit een schema onder handen krijgen . Hoe je een oude des tijd zeer geliefde Pioneer KEX-M800 aan te passen , dikke kans dat ik dat ben geweest . Gedaan voor de Pioneer vertegenwoordiger . Die mij sinds dien mister Kex noemde .

Groeneveld en smook tijd????
Lees het nu net ..
Ja ... daar kreeg ik die bijnaam

texas
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 mar 2014, 13:54

Re: Van uit het noorden

#12 Bericht door texas »

Dat dacht ik alwel.
Zag je naam vorig jaar al in de mail lijst van tonny staan voor de cursus in groningen.
Dus na al die jaren ook maar N gehaald.

En nu denkt ie wie is dat die pd7d. :D :D

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: Van uit het noorden

#13 Bericht door PC1TK »

Ja Martin zo als ik las in je berichtje voor nieuwe leden .
En ik kan mij maar een Martin voor de geest halen die al jaren bezig was op de 11 meter .
En die ik nog al eens mobiel sprak als hij op weg was naar huis , in ik meende blauwe Ford . Iets waar ik het nog vaker over heb .
Je was hem halverwege die lange weg altijd kwijt en als die veder weg was hoorde je hem weer . En precies op die plek viel ook in het begin altijd mijn GSM ontvangst weg . En dei zelfde Martin haalde zijn Licentie ... Moet wel heel erg raar zijn als jij dat niet bent .

En klopt na jaren mijn N gehaald .. met dank door enkele gastend die jij uit die tijd dan ook nog moet kennen .

texas
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 mar 2014, 13:54

Re: Van uit het noorden

#14 Bericht door texas »

11 meter klopt wel.
Alleen die blauwe ford dat klopt dan weer helemaal niet.
Had wel een grijze jetta met daar de 27mc in en een radio bij jou weg..
Later een zwarte Cinqecento, die ene waar zo veel water achter omhoog kwam bij een bodem reiniging in de wasstraat..........

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: Van uit het noorden

#15 Bericht door PC1TK »

En zo 15 tot 20 jaar naar dat de baas ging rentenieren zeg ik nog wel eens ik word niet zo vaak meer herkend . Je bent NR 2 al hier .
Maar stuurde je een privé berichtje .. de grijze cellen kraken zo hard dat je garandeert hoort dat de gehele HF band gestoord werd ...

Plaats reactie