Prettig kennis te maken

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Ron01
Berichten: 321
Lid geworden op: 22 jul 2007, 22:51
Locatie: Tilburg JO21MO

Prettig kennis te maken

#1 Bericht door Ron01 »

Hallo allemaal, hierbij wil ik me even als nieuweling op uw forum voorstellen:
mijn naam is Ron Elias, woonachtig in Tilburg. Ik heb na jaren mijn oude passie, zendamateur worden, weer opgepakt. Jaren geleden ben ik door Teun PE1ADM opgeleid voor het zendexamen C. Voordat ik het examen kon afleggen kreeg ik kennis aan mijn huidige vrouw en werd mijn hobby op een laag pitje gezet. In die tijd overleed mijn goede vriend Teun ook dus toen stond alles op non-actief.
Toch is het altijd een beetje blijven broeien, ook door mijn werk als rolstoel-electronicus bleef ik altijd met electronica bezig en als er eens iets draadloos moest worden gebouwd was ik er als eerste bij om dit uit te voeren.
Nu zijn we wat jaren verder, de kinderen gaan inmiddels hun eigen gang en doordat mijn gezondheid wat problemen veroorzaakt heb ik wat meer tijd voor mezelf, dus heb ik letterlijk de draad weer opgepakt en ben weer aan het rondneuzen op site`s zoals deze, waar ik mijn kennis probeer te vergroten.
Ik heb me inmiddels opgegeven voor het komende zendamateur examen, en dagelijks een beetje aan het studeren zodat ik hopelijk snel actief kan zijn.
Met vriendelijke groet,
Ron Elias

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2567
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

#2 Bericht door PA5COR »

Welkom Ron,

Zo gat het de meesten ik heb wel een "D" gehaald in 1977, maar toen kwamen werk etc, en met 80 uren werk en nog wat reisuren erbij is er niet echt veel vrije tijd meer over tot ik 6 jaar terug thuis kwam te zitten met een kapotte rug.

De hobby weer opgepakt en uitgebreid, en geen seconde spijt.

Succes, en pak de hobby weer op, toch?

Cor

Gebruikersavatar
Ron01
Berichten: 321
Lid geworden op: 22 jul 2007, 22:51
Locatie: Tilburg JO21MO

#3 Bericht door Ron01 »

Dank Cor,
Het verhaal wat je verteld komt me heel bekend voor, ik zit momenteel ook met een rugprobleem waar ze (de dokters) geen raad mee weten.
Ook na 30 jaar lang dag en nacht gewerkt te hebben. Maar dit is off topic. :wink:
Die licentie komt er zeker dit jaar nog!!
Met vriendelijke groet,
Ron Elias
* UBC125XLT * Target 3HF * SDR * Icom IC-2730 * Yaesu FT-450d * Kenwood R1000 * Realistic DX-394 * Bearcat UBC 785 * Bearcat UBC 780 *
Diamond X50N * Diamond RH771 * Diamond RH775 * Diamond MR-77B * Diamond X200N * Diamond X510N * HF Kits Endfed * Miniwhip * Daiwa CN-501V * Daiwa CN-102L *

Gebruikersavatar
wbeekman
Berichten: 1184
Lid geworden op: 17 okt 2005, 14:27
Locatie: Amersfoort / Regio 03

#4 Bericht door wbeekman »

Ron,

Welkom op dit forum.
De radio-hobby is toch voor velen een leuk alternatief en tijdverdrijf als het weer eens wat rustiger wordt in je leven.

Bij velen zie je dat er een dal zit in de hobby , vanwege werk,studie, trouwen en kinderen etc...
Later als je meer tijd krijgt, dan wordt toch het radio-virus weer actief.

Zo is het bij mij ook vergaan. Na meer als 30 jaar in de ICT te hebben gewerkt, kreeg ik vorig jaar te maken met een reorganisatie.
Dus kwam er meer tijd voor de radio-hobby.

Maar alsnog welkom bij deze internet club.
Wim

73 de NL4509 / PA3AGZ
QTH: Amersfoort - R03 - JO22QD
Lid van: VERON, OTC en IPARC

Gebruikersavatar
Ron01
Berichten: 321
Lid geworden op: 22 jul 2007, 22:51
Locatie: Tilburg JO21MO

#5 Bericht door Ron01 »

Wim, bedankt voor je spontane reactie. Alhoewel ik met een vervelend gezondeidsprobleem zit, probeer ik niet in "het dal" te belanden. Maar zeker weet je het nooit.
En dan is het toch mooi dat he op zo`n site als deze gelijkgestemden spreekt, mensen die ook met je over onze mooie hobby praten maar die je ook als mens begrijpen. Lief en leed heet zoiets (hi).
Ik hoop ik hier en (na de examens) ook via de toegestane frequenties leuke contacten krijg, maar daar ben ik niet bang voor.
Met vriendelijke groet,
Ron Elias
* UBC125XLT * Target 3HF * SDR * Icom IC-2730 * Yaesu FT-450d * Kenwood R1000 * Realistic DX-394 * Bearcat UBC 785 * Bearcat UBC 780 *
Diamond X50N * Diamond RH771 * Diamond RH775 * Diamond MR-77B * Diamond X200N * Diamond X510N * HF Kits Endfed * Miniwhip * Daiwa CN-501V * Daiwa CN-102L *

Plaats reactie