Bas is ook hier.

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Vertrokken
Berichten: 376
Lid geworden op: 04 okt 2013, 13:46
Locatie: O.N. country

Bas is ook hier.

#1 Bericht door Vertrokken »

Dag mannen,

Ik woonde vroeger in Nederland en haalde op mijn 15e mijn roepletters PD0NSV en was toen veel te vinden op PI3ALK.
Later ben ik verhuisd naar Belgie en kreeg toen ON9ABH toegewezen, maar er kwamen kindertjes en de hobby is toen verdwenen.

Onlangs kwam ik iemand tegen waar ik regelmatig contact met had vanwege Internet, Motor-rijden en Satelliet-ontvangst.
Na maanden kwamen we er ineens beiden achter dat we roepletter hadden.

Aangezien mijn oude ON9ABH al 20 jaar verlopen was heb ik dan maar het BIPT aangeschreven met het verzoek om Belgische roepletters te krijgen die permanent zijn.
Daar hadden ze geen problemen mee en hebben mijn PD0NSV omgezet naar ON2NSV, de grapjassen, maar wel handig :lol:
(Had namelijk ook mijn eigen letters kunnen kiezen, maar het was al toegewezen).

Hoe dan ook, ik heb verleden maand via Amazon zo'n Baofeng gekocht, wel dat kan ik iedereen afraden.
Het ziet er leuk uit maar de praktijk is anders, na een week was de hand-mic al kapot, er zat niet eens trekontlasting op!
De boel dus terug gestuurd en ze hebben mij geld terug gegeven, lesje geleerd en nooit meer Chinese rommel kopen al ziet het er nog zo goed uit.

Via via heb ik dan een Kenwood TK-780 kunnen kopen, en dat voor 70 euro! Wat een prachtig apparaat is dat, klein en zeer goed.

Ook de mast voor mijn DX30 (van Werner ON7WB) gekregen moet ik nog tegen het huis aanschroeven, staat nu op een paaltje in de tuin.
Kan nog wel een paar maanden duren want ik heb mijn oog op een 6 meter alu-mast laten vallen, maar vervoer is lastig te regelen.

Mocht je me zoeken, ben te vinden op ON0NL / ON0DST / ON0LB

HF zal iets voor volgend jaar worden, want ik rij ook nog motor en dat kost ook een bom duiten.

Dat was het zo'n beetje van mijn kant.

Bas.
OS2NSV.

PE1KXY
Berichten: 230
Lid geworden op: 11 nov 2009, 13:44
Roepletters: PE1KXY
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Bas is ook hier.

#2 Bericht door PE1KXY »

Leuk, een nederlandse belg......
Nu zonder gekkigheid, welkom en geniet van je hobby!

Vertrokken
Berichten: 376
Lid geworden op: 04 okt 2013, 13:46
Locatie: O.N. country

Re: Bas is ook hier.

#3 Bericht door Vertrokken »

Kan goed zijn dat ik je indertijd heb gesproken want ik heb mijn Nederlandse machtiging in 1983 gekregen.
En reed 5 jaar later heel de dag Noord-, Zuid-holland en Utrecht door voor mijn werk.
Was namelijk storings-monteur bij Varel in Alkmaar en tussen de klussen door hing ik gewoonlijk op PI3ALK of op PI3HLM.
Heb ondertussen wel al gezien dat ALK niet meer op de flat aan de randweg zit en HLM ter ziele is gegaan.
Er is veel verandert in die jaren, zal weer een hoop moeten bijspijkeren want zelfs de Q-code ben ik vergeten :lol:

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Bas is ook hier.

#4 Bericht door PA3HMP »

Welkom op het forum.

en gewoon rustig zoeken voor iets leuks, onlangs zag k nog een TS830 aangeboden worden voor 300 euro, geen verkeerde prijs.

Mark

Pd0hdf
Berichten: 155
Lid geworden op: 31 dec 2012, 16:14
Roepletters: pd0hdf

Re: Bas is ook hier.

#5 Bericht door Pd0hdf »

Dag Bas

Heeft Belgie geen zendamatrices?

73 :!: :!:
Zij, die de ogen sluiten naar het verleden,
zijn blind voor de toekomst.

Vertrokken
Berichten: 376
Lid geworden op: 04 okt 2013, 13:46
Locatie: O.N. country

Re: Bas is ook hier.

#6 Bericht door Vertrokken »

PD0HDF schreef: Heeft Belgie geen zendamatrices?
Ik durf het je niet te zeggen, daarvoor ken ik hier nog te weinig mensen met deze hobby.

Gebruikersavatar
PH2LB
Berichten: 1432
Lid geworden op: 06 mar 2013, 20:31
Roepletters: PH2LB
Locatie: Almelo/JO32HI
Contacteer:

Re: Bas is ook hier.

#7 Bericht door PH2LB »

Welkom op het forum Bas.
73, Lex

"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB

Plaats reactie