Even voorstellen

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pd1ahm
Berichten: 549
Lid geworden op: 08 jul 2007, 00:02
Roepletters: PD1AHM
Locatie: JO21WF

Even voorstellen

#1 Bericht door pd1ahm »

Hallo allemaal,

ik ben Hans, pd1ahm.
Ik ben 38 jaar oud, samenwonend met een geweldige vrouw en trotse vader van een dochter.
Mijn licencie heb ik in 1997 behaald, na een paar jaar aktief te zijn op 2 meter/70 cm heb ik de hobbie een tijdje op een laag pitje gehad.
Veel te weinig tijd en te druk met andere zaken zorgden ervoor dat het er even niet van kwam.

Maar deze zomer heeft het virus weer toegeslagen en ben op zoek gegaan naar een andere zend-ontvanger.
De oude 2 meterset blijft netjes staan maar voor de andere banden (ja we hebben een stukje HF erbij gekregen merkte ik!!!) had ik nog geen spullen.

Nu ben ik bezitter van een kleine mobiele set van Yaesu type FT-817. Wat een tof apparaat is dit zeg, zo klein en zoveel mogelijkheden, prachtig.
Het is wilswaar maar 5 Watt maar kom evengoed op afstand nog leuk binnen.
Zelfs op 2 meter of op 70 cm is het prima werken, zeker als je de set portable gebruikt.

Tja, zoals men ziet ben ik echt HF ziek en zal er de eerste tijd niet vanaf komen :lol:

Wens eenieder fijne qso's en tot horens,

Hans, PD1AHM
Laatst gewijzigd door pd1ahm op 10 jul 2007, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5131
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Welkom

#2 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Hallo Hans,

Welkom op het forum. En met die set zijn leuke resultaten te behalen. Ik werk er voornamelijk CW mee. Van het weekend nog wat qso's met 1 watt gemaakt tijdens de OQRP contest.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

PA2RUS
Berichten: 419
Lid geworden op: 24 apr 2007, 08:11
Roepletters: PA2RUS
Locatie: JO22ed

Re: Even voorstellen

#3 Bericht door PA2RUS »

-

Plaats reactie