PD1AEC

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PD1AEC
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 jun 2007, 16:10
Locatie: Rozenburg

PD1AEC

#1 Bericht door PD1AEC »

Hoi allen

Mijn naam is Remco, 29 jaar jong en woonachtig in Rozenburg - Zuid Holland. In 1997 ben ik geslaagd voor het novice examen maar daar eigenlijk nooit iets actiefs mee gedaan...als voormalig etherpiraat vond ik alle zendamateurs toch maar geitenwollen-sokken-figuren :wink: :wink:

In dat zelfde jaar kwam ik mijn huidige vriendin tegen, stopte met m'n MTS-electronica opleiding en ging werken, naast een beetje tokkelen op het 27Mc bakkie deed ik niets actiefs. De laatste 3 / 4 jaar doe ik vooral mee met lokale vossenjachten op 27Mc (Rotterdamse, Schiedamse, Vlaardingse, Voornse vos).

Vorige week in een dolle bui toch maar de stoute schoenen aangetrokken en een fonkelnieuwe FT-857D aangeschaft, een erg mooie set waar ik heel erg van onder de indruk ben....op dit moment ben ik me aan het oriënteren voor een HF antenne, zoals velen heb ik niet alle mogelijkheden om een draad op te hangen en al zoekende naar een oplossing kwam ik op dit informatieve forum uit 8)

Heb al e.e.a. gevonden over compromis-antennes, ben me redelijk bewust van de voor- en nadelen, moet toch zeggen dat ik neig naar een vertical zoals een Outback of BB7, maar ze zijn duur zat dus ik neem nog maar wat bedenktijd :D

In het dagelijks leven werk ik vanuit mijn kantoor in Rotterdam als zelfstandig programmeur voor veel verschillende bedrijven, daarnaast studeer ik in de avonduurtjes Informatica aan de Haagse Hogeschool waar ik volgend jaar hoop af te studeren.

73 :!:

Remco

pa1bjs
Berichten: 1138
Lid geworden op: 09 okt 2006, 16:18
Roepletters: PA1BJS
Locatie: Abbenbroek

#2 Bericht door pa1bjs »

Ha remco!
Welkom op het forum!
Er is hier genoeg nuttigs te vinden op het gebied van HF antennes!
En natuurlijk vragen staat vrij!
Ps ik zit niet ver van je vandaan, qth hoogvliet/Rockanje
En op het moment zit ik voor mijn werk op keppel verolme achter rozenburg!
Groeten
Bas/pd1bjs
Elecraft K2, FT897D, FT-7
Fritzel GPA404

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2565
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

#3 Bericht door PA5COR »

Welkom ;)

enne, geen geitewollen sokken ier te bekennen :lol:

Gebruikersavatar
wbeekman
Berichten: 1184
Lid geworden op: 17 okt 2005, 14:27
Locatie: Amersfoort / Regio 03

#4 Bericht door wbeekman »

Welkom Remco,

Wat compromi antennes betreft , kijk eens naar de OUTBACK-2000 (9- banden)
Kan je mooi op jouw kantoor zetten in de vensterbank op een kleefvoet.

P.S. Prijs ong. 100 euries.
Wim

73 de NL4509 / PA3AGZ
QTH: Amersfoort - R03 - JO22QD
Lid van: VERON, OTC en IPARC

Gebruikersavatar
PD1AEC
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 jun 2007, 16:10
Locatie: Rozenburg

#5 Bericht door PD1AEC »

Bedankt allemaal voor de reacties, erg leuk!

@Bas, we zullen elkaar wellicht een keer tegenkomen op de band, stations in de buurt pik ik doorgaans wel op op het mobiele sprietje.

@PA5COR: ik had ook niet anders verwacht, want een échte geitewollen sok moet natuurlijk helemaal niets hebben van internet :lol:

@wbeekman: Thnx, deze was ik dus nog niet tegengekomen!!

Gebruikersavatar
GdeVries
Berichten: 152
Lid geworden op: 03 mar 2007, 22:05
Locatie: Emmer-Compascuum
Contacteer:

#6 Bericht door GdeVries »

Wat aan de late kant van mijn zijde (WPK organisatie vroeg heel veel van mijn aandacht) maar voor als nog zeer welkom binnen dit forum.

Gerard

Gebruikersavatar
PA3FS
Berichten: 1102
Lid geworden op: 11 okt 2006, 21:57
Roepletters: PA3FS
Locatie: Enschede/JO32KF

#7 Bericht door PA3FS »

Welkom op het forum .
Grt Frank 8)

PA2RUS
Berichten: 419
Lid geworden op: 24 apr 2007, 08:11
Roepletters: PA2RUS
Locatie: JO22ed

Re: PD1AEC

#8 Bericht door PA2RUS »

-
Laatst gewijzigd door PA2RUS op 17 nov 2011, 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
PD1AEC
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 jun 2007, 16:10
Locatie: Rozenburg

#9 Bericht door PD1AEC »

@PA2RUS: Bedankt :D Via jou ben ik eigenlijk op dit forum gekomen, zag dat je een stapel maxi's te koop had staan op het RSDH-forum (jaja, een Italo freak achter de microfoon), klikte wat rond op je site en raakte geïnteresseerd door je antennepark, wat zoek- en speurwerk bracht me op dit forum...De Outback heeft mijn interesse gewekt, evenals de Diamond BB7, maar ik hoop binnenkort een draadantenne te leen te krijgen dus die probeer 'k eerst eens op te hangen.

Tot sprekens!
Remco

PA2RUS
Berichten: 419
Lid geworden op: 24 apr 2007, 08:11
Roepletters: PA2RUS
Locatie: JO22ed

#10 Bericht door PA2RUS »

-
Laatst gewijzigd door PA2RUS op 17 nov 2011, 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
vk2gwk
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 sep 2005, 08:41
Locatie: One Mile Beach NSW
Contacteer:

#11 Bericht door vk2gwk »

Martin schreef:
Vol positieve energie wilde ik een review gaan schrijven op eham.net, maar daar blijk je te moeten betalen om dat te mogen doen, dus helaas geen review voor medecollega's.
Volgens mij heb je dat niet goed begrepen, Martin. Iedereen kan een review plaatsen op eHam - daar hoef je geen sponsor of zo voor te zijn.
Ik heb net een review voor mijn Steppir geplaatst.

Maar die "reviews" neem ik trouwens met een zeer grote korrel zout... Vaak zijn de mensen of heel erg enthousiast, of er deugt echt helemaal niks van. Echt objectieve reviews met inhoudelijke informatie zie ik maar zelden.
zenden is zilver.... luisteren is goud!
Kijk ook eens op mijn website of naar mijn andere hobby op Flickr

Plaats reactie