geheel nieuw

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Bericht
Auteur
Tim
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 okt 2005, 19:09
Locatie: Delfgauw

geheel nieuw

#1 Bericht door Tim »

ik ben Tim(15)

ik zit bij de scouting en heb vandaag JOTA ik ben best geintreseerd in zendamateur ik heb al aardig wat informatie gevraagd aan de zend amateur(en ik weet dat je 16 moet zijn! :( ) maar wat ik me nau zo afvraag is wat heb je alemaal nodig om het te worden en hoe veel gaat dat kosten?

alvast bedankt!

Gebruikersavatar
PA3FBF
Berichten: 170
Lid geworden op: 17 sep 2005, 12:38
Locatie: Mijdrecht / Prov. Utrecht / Regio 02
Contacteer:

#2 Bericht door PA3FBF »

Hoi,

Kleine fout: je kan al met 14 jaar je machtiging/vergunning krijgen, na uiteraard succesvol examen.

Nederland is in 50 of 51 regio's/afdelingen verdeeld, en in één regio/afdeling ligt ook je woonplaats. Kijk eens op www.veron.nl bij welke afdeling/regio je hoort (onder "call" naar je afdeling zoeken) onder "afdelingen"), en informeer dan eens of er een cursus zendamateur wordt gegeven.

Indien ja, hoef je alleen gemaakte kosten te vergoeden zoals het leerboek voor zendamateurs = is niet de wereld, want alles draait bij ons op vrijwilligheid.

Indien niet, geeft misschien een naburige afdeling een cursus zendamateur. Leermateriaal wordt daar dan bekendgemaakt, en leer je daar wel ook gericht knutselen.

Hoop day ik niets belangrijks ben vergeten.

73
PA3FBF
Enjoy the little things for one day you may look back and realize they were the big things

Tim
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 okt 2005, 19:09
Locatie: Delfgauw

#3 Bericht door Tim »

oke dank u wel maar ik zit toch nog met wat vragen:

ik ben een jongetje van 15 met een kranten wijk :P
ik heb dus niet zo veel geld dus ben ik erg benieuwd hoe duur zo iets kost en als ik zo'n vergunning heb wat komt er dan nog meer bij kijken en kan ik met zo'n vergunning(n) ook mee doen aan een JOTA?

alvast bedankt :!:

Gebruikersavatar
PA3FBF
Berichten: 170