Voorstellen

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PD7H
Berichten: 369
Lid geworden op: 23 jan 2013, 19:46
Roepletters: PD7H
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Voorstellen

#1 Bericht door PD7H »

Hallo,

Eerst maar even voorstellen :)

Ik ben Hans, 49 jaar en sinds kort heb ik weer interesse in de radiohobby. Heel lang geleden ben ik behoorlijk actief geweest op de 3m en incidenteel 27mc en hield me dan voornamelijk bezig met zelfbouw. Uiteraard allemaal minder legaal, maar wel spannend...

De afgelopen maanden heb ik wat met een scanner en SDR de amateurbanden beluisterd en heb het plan opgevat om in maart mijn N licentie te gaan halen.

Op dit moment heb ik een icom 211e staan met een X300 waarmee ik op de 2m luister. Maar het idee is om dit allemaal pas te gaan uitbouwen als ik mijn licentie heb. Ik zie wel dat de hobby de afgelopen jaren behoorlijk breed is geworden en dat er voor mij heel veel nieuwe facetten zijn gekomen die ik voorheen niet kende.
Kortom, nog veel te ontdekken.

Verder heb ik al veel meegelezen op dit forum en besloot om maar eens echt lid te worden, zodat ik ook wat kan meepraten.

Groet, Hans
73, Hans
PD7H

andre
Berichten: 2483
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Voorstellen

#2 Bericht door andre »

Welkom Hans.

Wellicht hebben wij lang geleden al kennis gemaakt. :wink:
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

PE1KXY
Berichten: 230
Lid geworden op: 11 nov 2009, 13:44
Roepletters: PE1KXY
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Voorstellen

#3 Bericht door PE1KXY »

De hobby is idd erg breed geworden maar dat maakt het ook weer voor een ieder zo leuk de een dit de ander dat!
Welkom!

Gebruikersavatar
Aeolus
Moderator
Berichten: 1043
Lid geworden op: 20 jan 2012, 17:22
Roepletters: PD0RT
Locatie: JO32BC
Contacteer:

Re: Voorstellen

#4 Bericht door Aeolus »

Welkom Hans, en succes met het behalen van het papiertje.

Gebruikersavatar
PA1ALV
Berichten: 116
Lid geworden op: 02 jan 2011, 11:25
Roepletters: PA1ALV
Locatie: Hollandsche Rading

Re: Voorstellen

#5 Bericht door PA1ALV »

Hoi Hans,

Welkom terug in de wereld van de zendamateur, en als je zie hoeveel rubrieken er hier op het forum zijn dan is er voor ieder wat wils.
En als je zoals jij interesse hebt in elektronica, dan gaat het vast lukken met het behalen van je Novice.

Suc6
Hans, PA1ALV
Twitter: @deklokkenmaker

Gebruikersavatar
PD7H
Berichten: 369
Lid geworden op: 23 jan 2013, 19:46
Roepletters: PD7H
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Voorstellen

#6 Bericht door PD7H »

Bedankt allemaal voor het warme welkom.

Heb al gezien dat het forum behoorlijk veelzijdig is en heb er al redelijk veel goede info vandaan gehaald.

Groet, Hans
73, Hans
PD7H

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: Voorstellen

#7 Bericht door PD2R »

Welkom Hans,

Volgens mij heeft je andere hobby met twee wielen te maken :wink:
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
PD7H
Berichten: 369
Lid geworden op: 23 jan 2013, 19:46
Roepletters: PD7H
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Voorstellen

#8 Bericht door PD7H »

Klopt Maarten ;)
73, Hans
PD7H

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: Voorstellen

#9 Bericht door PD2R »

Heb je een 600, 750 (oer Gixxxer) of de 1000? Mijn enige Suzuki was een SV 650. Dit was wel een speciale: Telefonica Movistar kleuren (gespoten, geen stickers) Dubbele Ixil carbon dempers, Dynojet kit, hyperpro veren voor en achter, K&N filter enz.
Het was leuk maar ik na een jaar zat ik toch weer op een BMW. Veeeel comfortabeler :wink:

Nu helemaal geen motor meer, met de komst van de kleine heb ik deze weggedaan zodat we een grotere auto konden kopen. Jammer, maar gelukkig heb ik mijn andere hobby nog :mrgreen:
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
PD7H
Berichten: 369
Lid geworden op: 23 jan 2013, 19:46
Roepletters: PD7H
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Voorstellen

#10 Bericht door PD7H »

Ik heb een GSX-R1000 voor de race en een DL1000 voor op de weg, al rij ik daar niet veel mee. Voorheen ook altijd GSX-R op de weg gereden, maar dat is niet leuk meer (wel allemaal 750's). Op mijn website kun je de GSX-R zien (http://www.hbracing.nl).

Maar racen is een zomerhobby, dus ben ik van plan om een oude hobby op te poetsen ;) En alhoewel ik mijn licentie nog niet heb, beleef ik al veel plezier aan het uitzoeken van wat er mogelijk is en wat ik wil, naast het bekijken van allerlei websites van amateurs.

Eigenlijk is het net zo als met motorrijden, als je het virus eenmaal hebt gaat het nooit meer weg, het valt hooguit even stil :)
73, Hans
PD7H

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: Voorstellen

#11 Bericht door PD2R »

LOL, kom ik aan met mijn SV650 :lol:

Motorrijden in competitie verband was nooit mijn ding maar verbindingen maken in competitie verband wel. Kijk maar op onze site: http://www.pi4dx.com.

En je hebt helemaal gelijk, of het nu om motorrijden of amateur radio gaat, het is beide een virus. Eenmaal besmet raak je het nooit helemaal kwijt.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
PD7H
Berichten: 369
Lid geworden op: 23 jan 2013, 19:46
Roepletters: PD7H
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Voorstellen

#12 Bericht door PD7H »

Mooie site, klinkt allemaal erg interessant. Ik ga het allemaal eens op mijn gemak bekijken.

Ik zie trouwens dat we nog meer overeenkomsten hebben, heb ook een kleine 10 jaar voor dezelfde werkgever gewerkt, als waar jij voor werkt ;) Mijn laatste 3 jaar ook als instructeur op de toenmalige LETS.
73, Hans
PD7H

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: Voorstellen

#13 Bericht door PD2R »

Kijk aan. Op de LETS heb ik nog net mijn brandweer opleiding gedaan. Ik zat in de laatste klas welke daar nog de praktijk opleiding kreeg. Het theorie gedeelte werd al op Woensdrecht gegeven.

Waar heb je les in gegeven?
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
PD7H
Berichten: 369
Lid geworden op: 23 jan 2013, 19:46
Roepletters: PD7H
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Voorstellen

#14 Bericht door PD7H »

Grappig, toen ik weg ging was er net sprake van dat de hele school naar Woensdrecht zou verkassen. Mijn functie daar was docent informatie verwerkende technieken, binnen de vakgroep electronica. Ik gaf dus computer cursussen; daarbij moet je denken aan algemene introductiecursussen, specifieke systemen, operating systems en programmeer cursussen. Heb daar nog de 1e MS-DOS cursus ontwikkeld ;)

Ik had in die tijd een aantal collega's die ook fanatiek radio amateur waren, ben benieuwd of die nog ergens rondzwerven.
73, Hans
PD7H

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: Voorstellen

#15 Bericht door PD2R »

Op Woensdrecht ken ik een paar zendamateurs maar die zijn allemaal van na het LETS tijdperk. Op de LEDS bij brandweer opleidingen werkte wel een Sergeant die ook zendamateur is. Zijn naam is Cor en de call is PE1NIL. Hij is inmiddels al weer een paar jaar met FLO maar ik spreek hem nog geregeld.

De tijdens zijn behoorlijk veranderd. Ben je nog wel eens op Woensdrecht geweest? Heel anders dan op de LETS. Onlangs heb ik nog een nachtje op de LETS geslapen. Ik had een cursus in de buurt en het dichtstbijzijnde defensie complex was de Oranje Kazerne waar de LETS nu onder valt. De legering gebouwen staan er nog steeds maar nu lopen er voornamelijk Coniferen rond :wink:
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Plaats reactie